Wij moeten dan wel heel gelukkig zijn ;)

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Ester
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 feb 2011, 21:11

PPPHHFFFF wat een gezeur en gezeik.
Laat iedereen zijn eigen mening hebben.

Ik ben 1 van de eerste die gereageerd heeft op dit topic dat mijn schoonouders teleurgesteld zijn dat er een nieuwe MINI op komst is ipv een kleinkind.
Tja het is niet anders ik heb gewoonweg geen last van klapperende eierstokken.
Maar mijn vriend (Sepp) en ik zijn wel peetouders van ons nichtje en een nog toekomstig neefje/nichtje.
Dus mocht het nog eens zo ver komen (wat ik uiteraard niet hoop want dat zou betekenen dat er iets verschrikkelijks is gebeurd met mijn schoonzus en mijn zwager) dan zullen wij toch echt de MINI moeten verkopen.
Gewoonweg dat met 2 kinderen wij geen MINI kunnen betalen. Ik weet dat dat voor heel veel MINIrijders op dit forum anders is.
Overigens is kinderen krijgen in sommige gevallen geen keuze.
Heb respect voor ieder zijn/haar mening ook al is het niet de jouwe.
Afbeelding
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 feb 2011, 21:11

Volgens mij gaat het onderzoek ergens anders over ... :| als je haar "oplossing" leest.
Het gaat niet over de keuze wel of geen kinderen maar dat de maatschappij, die het gezin als de hoeksteen van de samenleving beschouwt, niet is ingericht of ingesteld op het moderne gezin met haar materiële eisen "opgelegd" door dezelfde samenleving. Anders hoor je er niet bij ... de buren, collegae, schoolvriendjes etc.

Uiteraard maak je zelf de keuze of je aan die malle materiële molen mee doet met het risico dat je ongelukkig wordt.

In Scandinavische landen hebben ze het beter geregeld en ja ook in het Duitse waar de vrouw na het reguliere zwangerschapsverlof kan kiezen voor Mutterschutz met Elterngeld voor 3 jaar met behoud van baan bij terugkeer werkgever.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

01 feb 2011, 21:34

Door schreef:In Scandinavische landen hebben ze het beter geregeld en ja ook in het Duitse waar de vrouw na het reguliere zwangerschapsverlof kan kiezen voor Mutterschutz met Elterngeld voor 3 jaar met behoud van baan bij terugkeer werkgever.
Hoezo beter geregeld? Ik vind dit discriminatie.
Zijn vaders alleen goed genoeg om geld in het laatje te brengen? Waar is de keus voor de man?
Die vraag durf ik te stellen na 18 jaar part-time werken voor de kinderen.
MiniCat
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 feb 2011, 22:01

mushrop schreef:@MiniCat: Ik begrijp wat je bedoelt, en ik heb alle respect voor mensen die absoluut geen kinderen willen. Dat is ieders goed recht. Het gaat mij er om dat er gezegd wordt dat als je kinderen hebt je minder gelukkig zou zijn. Dat vind ik persoonlijk een belediging. Zeker als het gemaakt wordt door iemand die zelf geen kinderen heeft. Mijn kinderen maken me verre van ongelukkig. Daarnaast is mijn dochtertje vorig jaar overleden, en schieten dit soort uitslagen van zogenaamde "onderzoeken" mijn nogal in het verkeerde keelgat.

Misschien moet ik daarom ook maar niet meer reageren op dit topic.
Fijn om te lezen dat je t zo bedoelt, had ik ook niet anders verwacht maar je stelde t vrij zwart-wit dus dan moet ik ff happen :mrgreen:
Lijkt me enorm zwaar om een kindje te verliezen, denk dat je dan als geen ander het geluk en het ongeluk kent en snap dat zo'n onderzoek dan anders binnenkomt bij je. Je moet t in de context zien denk ik.. en jíj weet dat jij gelukkig(er) bent met kids, ondanks de pijn en t verdriet wat daar ook bij kan komen. En tegen die wetenschap kan geen enkele wetenschapper op!! :D

Berthil schreef: Die discussie over kinderen ga ik maar niet aan, dat is niet mogelijk met iemand die geen kinderen heeft (gehad).
Tuurlijk is dat wel mogelijk, of kan jij ook niet discussiëren over hoe het is om géén kinderen te hebben? Of om te discussiëren hoe het is om in Timboektoe geboren te zijn, of om n pimpelpaarse ferrari te hebben etc? :roll: :wink: Wel of geen kinderen willen is zelden een materiële keuze zoals inmiddels al meermaals aangegeven en met een beetje wederzijds begrip valt daar dus prima over te discussiëren.
MiniCat
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 feb 2011, 22:03

Berthil schreef:
Door schreef:In Scandinavische landen hebben ze het beter geregeld en ja ook in het Duitse waar de vrouw na het reguliere zwangerschapsverlof kan kiezen voor Mutterschutz met Elterngeld voor 3 jaar met behoud van baan bij terugkeer werkgever.
Zijn vaders alleen goed genoeg om geld in het laatje te brengen? Waar is de keus voor de man?
En daar sluit ik me volledig bij aan!
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 feb 2011, 23:56

Jongens en meisjes...aan de ene kant kan ik zo week en vol liefde zijn over mijn eigen kleine nichtje (2 jaar oud) en ook over mijn eigen zielsgelukkige jeugd, maar aan de andere kant vind ik het leven zoals ik het nu heb als twee samenwonende zielsgelukkige elkaar-kompleet-begrijpende soulmates helemaal "the thing". Dus hoe je je leven ook leeft...sta open voor elkaar, respecteer elkaar en wees gelukkig. Dat is het enige waar het om draait. Niet om hoeveel je op elkaar lijkt of juist anders bent, maar om wederzijds respect en begrip. Free your mind!!!....
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
speedy
NMC Legend
NMC Legend

02 feb 2011, 08:59

JunkyXL schreef:
MiniCat schreef: Alleen wel jammer dat mensen die echt-echt geen kids willen continue dat verhaal voor de voeten krijgen en zich vaak moeten verdedigen voor hun keuze of doodleuk niet serieus genomen worden

daar doelde ik ook op... en van de meest directe familie zelfs hoor... "als je geen kinderen hebt, heb je geen leven", die slaat helemaal alles... anywayz, ieder zijn ding en verwacht dat soort dingen niet van n ander...
8)
idd mensen sommige sporen echt niet :s of kraamvisite 's en elke keer weer die domme opmerkingen dat wij de volgende zijn :mrgreen: Ik respecteer iedereen zijn keuze oud of jong maar zelf zou ik er niet aan moeten denken en hoop dat andere mensen daar ook een keer respect voor krijgen :roll: en ben volgens mij oud genoeg om dat te zeggen :D
Als ik rond mij heen kijk zijn het vaak de vrouwen die graag willen en de mannen trappen erin en somige geven er ook nog alles voor op en zijn compleet ander mens :s
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 feb 2011, 09:38

precies speed. Was vorig jaar toch ook zon programma op... waarin ze lieten zien wat mensen er allemaal voor doen om kinderen te krijgen, en dan bedoel ik niet de standaard stappen tot en met adoptie...
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 feb 2011, 09:42

Ik ken anders genoeg mannen die al veel eerder een kinderwens hadden dan hun vrouw...

It takes 2 to tango. Die mannen hebben toch ook die keuze gemaakt en om nou te zeggen dat ze erin zijn getrapt vind ik een beetje te ver gaan. Dat ze er alles voor opgeven en een compleet ander mens worden is vaak alleen de perceptie van de buitenwereld (meestal zonder kinderen). Ik heb dit ook vaak genoeg gedacht. Maar inmiddels zie ik dat zo'n verandering ook een keuze is die gemaakt wordt door de ouders. Het is maar net hoe de ouders ermee omgaan. Ik zie ook genoeg voorbeelden die er (naar mijn mening) gezonder mee omgaan.

Ik word inmiddels ook doodgegooid met opmerkingen over baby's en zwanger worden. Ik trek me er weinig van aan.
Wat me wel stoort is dat de mensen die constant van die opmerkingen maken er maar vanuit gaan dat iedereen gemakkelijk zwanger kan worden. Helaas ken ik ook voorbeelden van stellen waarbij het allemaal niet zo vanzelfsprekend is. Die leuk bedoelde opmerkingen kunnen dan zo veel verdriet doen!
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 feb 2011, 10:03

Berthil schreef:
Heb je helemaal gelijk in: voor vaders is het zeker nog beroerd geregeld en maatschappelijk ook nog niet geaccepteerd (vaderschapsverlof). Ik kan me herinneren dat een afspraak met een klant niet door kon gaan omdat deze met vaderschapsverlof ging. Mijn voormalige werkgever ging volledig uit z'n dak ... @#$%@ utmotnie gekker worden in Nederland!
... tsja, volgens mij zijn er meer die zo denken.

In Duitsland is er in ieder geval geregeld dat de vrouw geen ontslag hoeft te nemen ... okay dat is positieve discriminatie. En bij onze bovenburen (Denemarken m.n.) is het geregeld voor vaders en moeders ... gaat me even te ver om het precies uit te zoeken.
Zelf heb ik nooit kinderen gewild en heb nu op m'n 50ste zeker geen spijt en kan een beetje mee typen omdat ik nu twee bonus-pubers heb (kinderen van mijn partner).

De discussie beperken tot je eigen navel en stellen dat ie mooier is als van een ander heeft niet zoveel zin. Vandaar ik het in een breder context trek :wink:
Laatst gewijzigd door Door op 02 feb 2011, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
MaVaEe
Koeien-teller

02 feb 2011, 10:10

In Zweden hebben ze het in ieder geval beter voor elkaar als man:

(a) 10 dagen geboorteverlof bij de geboorte van het kind +
(b) 2 papamaanden (60 dagen vaderschapsverlof).
(c) Vervolgens nog 360 dagen (12 maanden) ouderschapsverlof te verdelen met de moeder (tegen 80% vergoeding tot een plafond van 307,500 kronor ($ 50,000) in 2008 voor de eerste 390 dagen, daarna 90 dagen tegen een vaste vergoeding)
Afbeelding
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 feb 2011, 10:13

Dank je Maarten :wink: ... ik was te lui :D
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 feb 2011, 10:16

Een Marokaanse oud-collega van mij was net vader geworden van een zoon en had naast de dagen die hij kreeg ook de rest van de week vrij genomen.

Een andere collega vroeg of ie nou nog niet terug was, wat wij belachelijk vonden. Toen hebben we diegene maar wijsgemaakt dat Marokanen altijd een week vrij krijgen als ze een zoon krijgen :lol: Wassie het niet mee eens :lol:
MaVaEe
Koeien-teller

02 feb 2011, 10:25

Lol achja in Zweden hebben ze op de prijs van drank na alles beter geregeld dus eigenlijk moet ik maar eens gaan emigreren... :mrgreen:
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 feb 2011, 10:36

Ik plaats geen mening, n.a.v. de goede post van Mushrop, heb bovendien tekst niet gelezen.

Mijn vriendin en ik zijn er nog lang niet aan toe en in onze omgeving (broers, zussen en vrienden) hebben ook nog geen kinderen.

Ieder moet het lekker zelf weten. Wel moet je je realiseren dat als je geen kinderen wilt/kunt krijgen dat anderen om zich heen hun eigen leven krijgen met hun (klein-)kinderen, dat je alleen kunt komen te staan omdat je geen/weinig familie hebt.

Bij de vraag aan mensen of er sprake is van kinderen zit altijd het woordje nog of al. Terwijl deze vraag ook gesteld kan worden zonder deze woorden. Het is een maatschappelijke verwachting.

Terug naar “Kletshoek”