Het huizentopic...

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Kees en Annet
Racende reporter

14 aug 2008, 21:40

Jurgen schreef:Lol ja, allemaal in mijn witte zetel met BBQ saus, dat komt goed ja :D
Misschien heeft floris wel een verzekering die dat dekt.

(oppassen met spijkerbroeken, die geven af. Die vlekken krijg je bijna niet meer weg.)

Maar wat een mooie bank. :shock Zelf zou ik andere poten onder die salontafel zetten :lol: . :s
Trouwens het hele huis is een droom huis.

:mrgreen: iets van mini ofzo

Groetjes Annet.

p.s. was trouwens weer gezellig dinsdag
Laatst gewijzigd door Kees en Annet op 14 aug 2008, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

14 aug 2008, 21:52

Jaaaa daar ben ik weer, uuuuh trap?? :wink:

Jur, het is GORGEOUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-PP

gr, PC
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

14 aug 2008, 22:38

nou speciaal voor jouw Jurgen.

de "help er zit BBQ saus op mijn nieuwe witte bank verzekering" voor maar € 150,-- per jaar.

koopje toch :wink:

gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
jbcola
Brugse zot

23 sep 2008, 18:11

Heb mij net iets nieuws gekocht 8)

De Mauro Van Linteloo, nen Ollander dan nog wel :mrgreen:

Afbeelding
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

29 sep 2008, 11:38

Een klein virtueel toertje :D Ik had beter wel Annet haar groethoek geleend :D Tkomt zo klein over ;) :D

[video width=640 height=360]http://vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=1835151&amp[/video]

En een of andere reden is ook de HD versie niet opgeload :D Kees ik heb je hulp nodig jong :D
Afbeelding
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

29 sep 2008, 11:55

WoW, wat een ruimte!!!! Ziet er nu al gelikt uit!!!

Gaaaaaaaaaaaaaf, ik kom zeker kijken als het klaar is.

Maar wat doet ie wigwam bij de pui? Lig je daar 's-nachts lekker in te ronken om op je nieuwe huis te passen :mrgreen: :wink:

En jaaaaaaaaa een MINI-sleutelhanger, ik zag m wel :wink:

gr, PC

*trap......
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

29 sep 2008, 11:59

Die wigwam is nog van ons wendy :D Is haar volopige stockeerplaats :D

De trap ligt om de ontwerptafel, komt goed hoor :D
Afbeelding
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

29 sep 2008, 12:44

Ziet er tippie toppie uit zeg! :shock:
Uhm kan niet wachten om te komen kijken Jur, echt heeeeeeel mooi! :))
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

mijn verbouwproject

29 sep 2008, 19:19

de belg is met een baksteen in de maag geboren zegt men...

Wij hebben ook een huisje gekocht en zijn momenteel eea aan het verbouwen. Heb alles zelf ontworpen, de architect had dus vooral te luisteren!

Even een virtuele tour in het sketchup-model:

eerst een paar overzichtjes om de vorm van de ruimtes weer te geven:
Het gaat om een rijhuis van een 6m breed en 9m diep, vooraan 1 etage, achteraan opgetrokken tot 2 etages. Het is de bedoeling er 11 meter aan te bouwen acheraan over de ganse breedte (oorspronkelijk stond er 17m aan, aan de linkerkant, op de halve breedte, typische aanbouw van koterijen)
boven de 11 m aanbouw komt een hellend plafond met aan het eind een meter oversteek.
Het moet er dus zo komen uit te zien:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vooraan komt een lichtdoorlatende voordeur, en aan de rechterkant (als je binnenkomt) een toilet en berging links de badkamer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wandel je de gang door, dan kom je in de leefruimte, die als 1 grote ruimte werd opgevat.
Als eerst kom je de keuken tegen met een groot eiland (waar de gootsteen is ingewerkt) en tegen de muur het kookgedeelte:

Afbeelding

Afbeelding

Aan de overkant van de keuken komt een werkhoekje (van waaruit ik in de toekomst dit forum zal volgen)

Afbeelding

Tussen de keuken en de eetkamer zit een zware steunbalk die de achtergevel van het huis moet dragen, links en rechts blijft dus een stukje muur staan. Deze zorgen voor een kleine afscherming van de werkhoek. Keuken en werkhoek vallen binnen de 9m 'huis', de eetkamer en salon komen in de 11m aanbouw. De eetkamer krijgt de eerste 4 m toegewezen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En erboven komt een lichtstraat die tevens voor het nodige licht in de keuken moet zorgen.

Afbeelding

Omdat de tuin een halve meter hoger ligt dan de voordeur wordt het salon ook verhoogd, dit zorgt dat de ruimte ook wat gebroken wordt. Alles staat sterk in verbinding met elkaar maar wordt toch telkens in zekere zin als apart opgevat. Er komt een gashaard in het salon, momenteel ingewerkt in een eigen ontwerp.
Het salon wordt ook in parket uitgevoerd en tussen tuin en salon komt een glaswand met schuifelement. Er wordt een strook in keramische vloertegel gelaten zodat men nooit met natte voeten op het parket hoeft te wandelen. Op het terras wordt dan ook dezelfde lijn verder getrokken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is de bedoeling om het terras en de tuin zoveel mogelijk naar binnen te trekken en een naadloze overgang tussen binnen en buiten te creëren. De helling in het plafond komt ook terug in de oversteek en zorgt voor een speelse, niet alledaagse toets.

De ligging is (heel) landelijk met verzichten naar achter, op het zuid-westen gericht.

Momenteel zijn we bezig met de afbraakwerken, de huidige koterijen zijn al weg, we wachten eigenlijk nog op de bouwvergunning (belgische papierwinkel is niet van de snelste)
Funderingen zijn gegoten en we zijn in principe klaar om opnieuw te beginnen opbouwen.
We doen alles zelf (met de hulp van handige familieleden die in de stiel zitten) en we hopen tegen september 2009 daar te gaan wonen.

hoop dat jullie mijn ontwerp leuk vinden :-)

edit: sketchup file te downloaden
Laatst gewijzigd door crossbytje op 29 sep 2008, 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Marcel Always Open
Cabrio-King

29 sep 2008, 20:00

Dat ziet er prima uit. De planning lijkt me wel erg strak om dat allemaal in een jaar te realiseren (ik neem aan dat je ook nog wel eens op je werk moet verschijnen 8) )!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

29 sep 2008, 20:10

Het is natuurlijk niet van 0 te beginnen, enkel de laatste 11m wordt volledig nieuw gezet, op de etage wordt niets veranderd, en de indeling in de eerste 9m behoeft ook slechts kleine wijzigingen. Dak en bovenverdieping zijn door de vorige eigenaars vernieuwd (een 6tal jaar terug), dus we hebben daar eigenlijk 'geen' werk aan.

alles is klaar om aan de uitbouw te beginnen, eens die er staat en we in het droog zitten, dan kunnen we rest van de vloer uitbreken, nieuwe nutsvoorzieningen aanleggen, vloerplaat gieten, en aan de afwerking beginnen. Dat zou toch in een jaartje moeten lukken. Ik hou jullie op de hoogte met foto's van de vorderingen.
Clubmenneke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 okt 2008, 17:45

Ik heb mijn huis te koop gezet........
We hebben nu een huis uit 1930.
Volgend jaar gaan we een nieuwe bouwen 8)

Op mijn website staat de volledige beschrijving van het huis.

Afbeelding
Afbeelding
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 okt 2008, 18:30

Krijg je die rooie er ook bij? :mrgreen:
Clubmenneke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

03 okt 2008, 19:03

denizg schreef:Krijg je die rooie er ook bij? :mrgreen:
Is dit een officieel bod?
Voor 549.000 krijg je de rode Cooper Works er gratis bij!
Kijk dat is nog eens een aanbod :mrgreen:
Afbeelding
MaVaEe
Koeien-teller

03 okt 2008, 19:08

Jurgen heb jij de landingsbaan van Zaventem in je achtertuin ofzo? :mrgreen:
Wel een gigantisch mooi huis! :D
Afbeelding

Terug naar “Kletshoek”