Het Apple topic

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 jun 2012, 11:58

Maakt niet uit wat voor computer je hebt. 2x minimal requirements is altijd ok.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 jun 2012, 02:31

Advise me a laptop!

Ik ga op het einde van het jaar een half jaartje richting Aruba, en ben toch stiekem weer aan het kijken naar een laptop voor mee te nemen richting die kant van de wereld.

Ik heb voorheen een MacBook gehad, maar vanwege de aanwezigheid van een iPad en iMac was die eigenlijk nutteloos. Inmiddels is die MacBook dus naar mn zusje gegaan, en is ook die iPad weer verkocht.

Twijfels dus tussen en MacBook Air en een MacBook Pro..
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

18 jun 2012, 09:15

Hangt een beetje af van je profiel en wat je ermee wil doen. Vriend van mij heeft een nieuwe air en dat ding is superresponsief, echt heel vlot dankzij het flashgeheugen ipv een harde schijf. Nog een groot voordeel is het lage gewicht.

Mijn eigen pimped up, chromed out macbook pro 15" (2011 i7, met 8Gb geheugen en 7200rpm HD twv €2500) voelt zelfs iets minder vlot in de omgang (hoewel ik ook niet mag klagen). Ik ben doctoraatstudent informatica, en moet dus al wat programmeren en soms rekenintensieve experimenten draaien. Daarvoor zou de air minder geschikt zijn.

Maar als je een 'gewone gebruiker' bent, die wat foto's bekijkt, email leest en dit forum komt checken, dan voldoet een air aan alle wensen. Het enige nadeel is de beperkte opslagruimte. 256Gb kan je wel upgraden, maar is zeer prijzig dan. Nu, 256Gb is in principe wel voldoende, je kan er ook al aardig wat foto's op kwijt.
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 jun 2012, 09:17

Als je geen heftige zware applicaties gaat draaien is een air prima. Als je al een een MB had is een 13" scherm ook geen probleem voor je lijkt me.
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 jun 2012, 09:24

Nee klopt, thanks guys.. Gaat een Air worden dan :)
de_jeff
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 jun 2012, 10:26

MB AIR: Idd het enige nadeel is de beperkte opslagruimte.. (ik ben nogal verslaafd aan m'n muziek collectie in Itunes), maar gelukkig zit er een USB 3 aansluiting op dus koop ook geen extra geheugen maar sluit gewoon een 2.5" externe HD aan als je foto's wilt opslaan, of kopieer je filmpje's naar je externe schijf. Als je die dan wilt bekijken zonder touwtjes aan je AIR kopieer je ze gewoon ff terug op de interne schijf!

MB PRO: Zoals al gezegd, eigenlijk alleen noodzakelijk als je zware programma's moet draaien e.d. Veel mensen nemen een PRO 13" ipv een AIR enkel vanwege de grotere HDD (en om het zichzelf dan goed te praten zeggen ze tegen zichzelf "maar hijs ook veel sneller en beter") hum ja idd maar daar ga je niets van merken als je alleen surft, mailt en filmpjes kijkt!

Het ligt er dus echt aan wat je ermee gaat doen maar als het alleen surfen, foto bewerken, filmpjes kijken e.d. is AIR!

Iets wat ik persoonlijk heel belangrijk vond: tijd wireless online.. is voor de pro en de air 13" beide "up to 7 hours"

extra voordeel air.. kleiner en lichter.. ideaal voor vakantie etc als je het mij vraagt!

p.s. 'k heb zelf een pro 15" maar had eigenlijk ook met een air uit de voeten gekund. Geen spijt, just saying!
Its never to late to get yourself a MINI
Richard030
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

18 jun 2012, 12:27

Hoezo niet even wachten op de nieuwe MB's. Dikke specs en Retina schermen 8)

Alleen iets prijziger als de huidige :D
Richard030
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

18 jun 2012, 13:22

Maar heb je ook de afmetingen gezien van die nieuwe Pro's?

Afbeelding

Bijna net zo dun als een Air. Ik weet niet of je je laptop op 1 vaste plek heb? Want dan maakt het in mijn ogen inderdaad niet uit als je bv een externe HD aansluit. Ik zelf vind het irritant als ik ergens portable wil werken en weer extra dingen moet aansluiten, maar goed, that's me :mrgreen:

Heb zelf een laatste model Macbook 13". Zat lang te twijfelen tussen een Air of gewone. Maar gebrek aan weinig ruimte was voor mij doorslaggevend.

Nu wachten op een nieuwe iMac 8) Apple, zo verslavend :lol:
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 jun 2012, 13:30

Ik heb al een 27 inch iMac op een vaste plek staan, dus die laptop staat nergens voor vast :)
MartijnGizmo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jun 2012, 13:35

ParklaneS schreef:Als je geen heftige zware applicaties gaat draaien is een air prima. Als je al een een MB had is een 13" scherm ook geen probleem voor je lijkt me.
Ik heb ook een Air, van september vorig jaar, en gebruik die met autobeurzen om video te editten in Premiere CS5.5/Final Cut Pro 7, en dat wil prima. Sterker nog, behalve bij het renderen van effecten en het exporteren merk ik weinig verschil met m'n i7-iMac27... 8)
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

18 jun 2012, 13:37

Het kan ook wel, maar een I7'tje is toch wat fijner als de machine als hoofdtaak foto of video is.
MaVaEe
Koeien-teller

18 jun 2012, 21:10

Het is maar net wat je wensen zijn inderdaad. Alleen maar interesse in beetje mailen en surfen neem dan gewoon een air. Anders gewoon een MBP.
Afbeelding
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 jun 2012, 22:09

Heb zelf een 13" MBP uit 2009. De volgende zal een Air worden.

Terug naar “Kletshoek”