Het Apple topic
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Ja met Growl krijg je van die popup schermpjes als bijvoorbeeld iemand wat tegen je zegt op MSN. Veel andere programma's maken er ook gebruik van dus zeker een aanrader om te installeren.smetje schreef:weet iemand wat crowl is, kreeg melding dat ik dit moest instaleren voor adium

- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Mijn broer heeft dat monster van een Imac 24 inch met 1 TB HD en 8 gb intern waar natuurlijk al veel Apple progs op staan.
Als ik nu een MBP ga kopen kan ik dan zonder problemen die progs overzetten of moet je dan net als bij Windows weer met sleutel(generatoren) etc gaan werken of gaat het überhaupt niet ??
... we blijven leren ....
Als ik nu een MBP ga kopen kan ik dan zonder problemen die progs overzetten of moet je dan net als bij Windows weer met sleutel(generatoren) etc gaan werken of gaat het überhaupt niet ??
... we blijven leren ....
- Jurgen
- Pralinekes-Boy & km-vreter
Bericht
8GB, shit zeg, ik hoop dat hem niet het laatste model heeft gekocht anders heeft hij al alleen aan de ram zich blauw betaald.
Maar ontopic.
Dat hangt af van programma tot programma af. Het merendeel kan je eigelijk wel gewoon kopiëren. Maar de meer geavanceerde programma's niet.
Wat je ook gewoon kan doen is het hele boeltje laten kopiëren door de mac zelf. Dat vraagt hij ook in het begin van de installatie. Of je al een mac hebt en je die zijn data wilt kopiëren.
Daarna kan je gewoon de boel eraf smijten dat je niet wilt en voila.
Maar voor het cleanste systeem blijft alles opnieuw installeren wel het beste.
Maar ontopic.
Dat hangt af van programma tot programma af. Het merendeel kan je eigelijk wel gewoon kopiëren. Maar de meer geavanceerde programma's niet.
Wat je ook gewoon kan doen is het hele boeltje laten kopiëren door de mac zelf. Dat vraagt hij ook in het begin van de installatie. Of je al een mac hebt en je die zijn data wilt kopiëren.
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Zit middenin een baanwissel maar als die doorgaat dan ga ik denk ik toch een MCBP kopen. Mocht ik toch ooit een groot scherm willen hebben dan kan ik dat er nog altijd een keer bijkopen he.
Is pas een paar maandjes oud dus het laatste model neem ik aan. Hij is kunstenaar en dus zelfstandige ...scheelt weer iets heJurgen schreef:8GB, shit zeg, ik hoop dat hem niet het laatste model heeft gekocht anders heeft hij al alleen aan de ram zich blauw betaald.
Maar ontopic.

Zit middenin een baanwissel maar als die doorgaat dan ga ik denk ik toch een MCBP kopen. Mocht ik toch ooit een groot scherm willen hebben dan kan ik dat er nog altijd een keer bijkopen he.
- Jurgen
- Pralinekes-Boy & km-vreter
Bericht
Ja dat kost maar 850 euro of zo voor zo'n kitje 
Ik heb nu nee MacBook van de vorige generatie nog. En ben er toch vreed content van. In heb nog zitten zitten twijflen om ne 15 te pakken maar toch achteraf content. Omdat het een heel pak gemakkelijker is in transport en aangezien ik elke dag die toch wel meezeul.
Maar ik heb thuis ook nog nen iMac staan hè. En daar staat het merendeel van mijn data op. Lees: foto's films en muziek.
En als ge nog een paar maand kunt wachten wacht dan tot in september. Dan komt het volgende systeem uit. En dan zijn er ook back to school acties waardoor je extra cadeau krijgt. Bij ons is dat een all in one printer dat je erbij krijgt.

Ik heb nu nee MacBook van de vorige generatie nog. En ben er toch vreed content van. In heb nog zitten zitten twijflen om ne 15 te pakken maar toch achteraf content. Omdat het een heel pak gemakkelijker is in transport en aangezien ik elke dag die toch wel meezeul.
Maar ik heb thuis ook nog nen iMac staan hè. En daar staat het merendeel van mijn data op. Lees: foto's films en muziek.
En als ge nog een paar maand kunt wachten wacht dan tot in september. Dan komt het volgende systeem uit. En dan zijn er ook back to school acties waardoor je extra cadeau krijgt. Bij ons is dat een all in one printer dat je erbij krijgt.
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Ik gebruik hiervoor een Airport Extreme icm een externe USB HD!Che schreef:Ja zo kun je wel blijven wachten ... de ontwikkelingen gaan te snel.
Ik ga wel tevoren al een Time Capsule 500G halen vanwege de draadloze N router en zodat ik alvast foto's en films erop kan zetten vanaf de pc.

- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Klopt dat werkte ook niet tot gisteren want de nieuwe 7.4.2 Airport software ondersteund het nu wel. 
Hiervoor heb ik een regel aangepast welke de unsupported disks liet zien in de Time machine instellingen en dan kan je gewoon backuppen.
Maar uit verkooptechnisch oogpunt moet je dat gewoon volblijven houden uiteraard omdat je er meer op verdient! (Of je moet er een externe disk bij verkopen!)

Hiervoor heb ik een regel aangepast welke de unsupported disks liet zien in de Time machine instellingen en dan kan je gewoon backuppen.

Maar uit verkooptechnisch oogpunt moet je dat gewoon volblijven houden uiteraard omdat je er meer op verdient! (Of je moet er een externe disk bij verkopen!)

Onze sponsors