Focus RS

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
maus105
Bonkey

01 nov 2011, 22:34

Afgelopen zondag was er vanuit ford een rondrit van hun 150jarig bestaan waar wij aan mee hebben gedaan. De eigenaar van ford Eindhoven reed ook mee met zijn eigen matzwarte rs 500. Ook een dikke bak. En toch als ik dan zoiets vergelijk met een golf r of s3 zou ik toch niet voor een ford gaan. Zo heb ik ook in een mondeo gezeten en echt helemaal niks mis mee maar toch is die klik er niet (bij mij dan).
Maar ja smaken verschillen gelukkig :D
Je hoort en leest altijd goeie verhalen over de motoren van ford en de wegligging. Mijn vrouwtje haar fiesta rijd beter dan mijn golf als ik alleen naar de wegligging kijk. :oops: :lol:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 nov 2011, 09:20

Ik vind een Golf R of Audi S3 eigenlijk geen competitie of concurrentie voor een Focus RS....Zeker niet na mijn ritje (ok, die was niet standaard :roll: ).

De Focus RS staat echt wel wat hoger op de ladder van puur, sportief en racy.
maus105
Bonkey

04 nov 2011, 18:40

Toch worden ze in testen vaak naast elkaar gezet. En ik denk dat je ze wel degelijk naast elkaar kan zetten. Misschien niet de versie die jij hebt gezien maar er zijn natuurlijk ook hoopjes getunede s3'en/R's enz :lol:
Daarbij zijn dit ook vaak de rolmodellen voor auto's als de ford omdat bijv. de golf onovertroffen is in het segment hot hatch.
Daarbuiten heb je natuurlijk altijd smaak en die ligt bij jou dus meer bij de ford en mij meer bij de audi/vw :lol: :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

04 nov 2011, 19:09

omdat bijv. de golf onovertroffen is in het segment hot hatch.
mag het hier heel erg mee oneens zijn. Als je hothatch zegt, denk ik aan een Renault of een Ford.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 nov 2011, 19:10

maus105 schreef:
Daarbij zijn dit ook vaak de rolmodellen voor auto's als de ford omdat bijv. de golf onovertroffen is in het segment hot hatch.
In welk opzicht Maurice? Mss in aantallen, maar zeker niet omdat het de beste is.

Als ik zelf moest kiezen dan nam ik absoluut de Focus. Gewoon een brutale knalbak met een topwegligging en een heerlijke woeste motor. Nog het echte werk!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
chris5150
One wheel wonder
One wheel wonder

04 nov 2011, 19:28

Ik vind het ook een prachtige wagen, maar je zou verwachten om een méér spectaculaire afwerking binnenin de wagen te zien... ... het dashboard is bv toch maar gewoontjes terwijl je bij zo een RS-achtige wat "sportievers" zou kunnen verwachten...
Prijs/kwaliteit hier in België natuurlijk wel aantrekkelijk momenteel... :mrgreen:
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 nov 2011, 19:28

Ook hier een stem voor de focus, ik vind de R32 en S3 bij LANGE na niet de sportiviteit en hot-hatcherigheid van de Focus RS hebben
maus105
Bonkey

04 nov 2011, 20:10

Vw golf staat bekend als de beste hot hatch. Niet omdat ik dat vind maar dat lees je in bijna elke test. Alle merken proberen zich te meten met de golf gti/R maar bij alle testen komt naar voren dat de golf er boven uit steekt.
Daarbuiten heb je zoiets als smaak en daar valt niet over te twisten want van de ene gaat zijn hartje harder kloppen van de ene auto en van de ander van een ander type
Marcel Always Open schreef:
omdat bijv. de golf onovertroffen is in het segment hot hatch.
mag het hier heel erg mee oneens zijn. Als je hothatch zegt, denk ik aan een Renault of een Ford.
mushrop schreef:
maus105 schreef:
In welk opzicht Maurice? Mss in aantallen, maar zeker niet omdat het de beste is.

Als ik zelf moest kiezen dan nam ik absoluut de Focus. Gewoon een brutale knalbak met een topwegligging en een heerlijke woeste motor. Nog het echte werk!
Daveke schreef:Ook hier een stem voor de focus, ik vind de R32 en S3 bij LANGE na niet de sportiviteit en hot-hatcherigheid van de Focus RS hebben
:lol: :wink:
maus105
Bonkey

04 nov 2011, 20:17

Marcel Always Open
Cabrio-King

04 nov 2011, 20:46

Vw golf staat bekend als de beste hot hatch. Niet omdat ik dat vind maar dat lees je in bijna elke test.
Je arceert mijn (en Rob's) "ik vind" om de kern van m'n bericht eruit te halen, maar ik denk dat JIJ daarentegen dat bovenstaande in bijna elke test leest. Zo haalt iedereen toch iets anders uit geschreven tekst. :wink: :wink: (let op de knipoog !!! )

Bii mij komt toch echt een veel neutraler beeld naar voren. VW ZOU de beste kunnen zijn, maar als dat zo is, steekt die zeker niet met kop en schouders boven de concurrentie uit. Wat ik zeker weet is dat mini ergens onderaan de lijst terecht komt.
Er zijn zo verschrikkelijk veel hothatches dat je absoluut niet 1 winnaar kunt benoemen. De term hothatch komt blijkbaar uit 1980 van de golf1, maar dat is 30 jaar geleden.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 nov 2011, 21:05

We hebben, op de zaak, vanmiddag een Leon 310 limited edition binnen gekregen. Ik heb een paar jaar geleden ook met Hans' getunede Golf R gereden maar dit gaat ook wel weer smerig hard. Alleen al die lampjes die oplichten door de wielspin als de turbo erin komt knallen.... :s
Daveke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 nov 2011, 21:15

En daarbij oogt een Focus vele malen sportiever dan een nogal standaard uitziende Golf R32 (of de huidige R).

Wat mij alleen al zou storen is dat je de Golf (GTI en R32!) veel en veel te viel ziet, en daar past het imago sportwagen niet bij. Een Focus RS is 100 keer exclusiever

Kunnen jij, alle testen, Top Gear en god weet wie dan ook vinden, maar een Golf is geen hothatch in mijn beleving. Een Focus RS wel
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 nov 2011, 08:20

En een Golf GTI al helemaal niet. Ik lees zelf ook vaak dat de Focus of de Megane toch echt de betere zijn als het op de echte hothatch aankomt. De Golf is vaak de allrounder en niet de echte hothach.

Ook het zgn. "feit" dat VW de eerste was met de hothatch is niet echt de waarheid. Voor de Golf GTI waren er al snelle hatchjes, alleen stond daar dan geen GTI op, maar bijvoorbeeld Alpine of Ralley. :wink: GTI is daarna eigenlijk in de volksmond synoniem geworden voor de hothatch, maardat wil niet zeggen dat het de eerste was. En eigenlijk was alleen de Golf 1 GTI de echte GTI. De modellen daartussen (met name in jaren negentig) waren gewoon 120pk Golfjes met een GTI badge. Als dat de benchmark is voor de hothatch... :lol:

Maar goed, het gaat vooral om persoonlijke voorkeur en dat is natuurlijk allemaal helemaal prima. Maar om de Golf GTI de benchmark en de beste te noemen dat gaat me wel wat ver...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 nov 2011, 08:42

maus105 schreef:Daarbuiten heb je natuurlijk altijd smaak en die ligt bij jou dus meer bij de ford en mij meer bij de audi/vw :lol: :wink:
Dat het smaak afhankelijk is, daar heb je gelijk in. Alleen het verschil is, ik heb in principe zowel niks met VW als met Ford, daardoor is het voor mij vrij makkelijk om een enigszins objectief oordeel te vellen. Dit in tegenstelling tot jezelf, want blijkbaar bekijk je de wereld door een VW bril :roll: :wink:

Zoals hierboven al een aantal keer opgemerkt, de VW wordt over het algemeen betiteld als de beste allrounder, met de beste bouwkwaliteit, niet als de scherpste, sportiefste of snelste. En daar ging het mij juist om.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 nov 2011, 08:51

mushrop schreef:Voor de Golf GTI waren er al snelle hatchjes, alleen stond daar dan geen GTI op, maar bijvoorbeeld Alpine of Ralley. :wink: ...
Of TI :roll: :wink:

Terug naar “Kletshoek”