Bezwaar maken bekeuring?
- maus105
- Bonkey
Bericht
Agenten hebben inderdaad een eed afgelegd waardoor hun woord dus al genoeg is voor de bekeuring. Er zullen vast uitzonderingen zijn, maar verwacht er niet veel van
Het enigste wat me opvalt is dat het bedrag zo hoog is. Want is het rijden op een "kruis"weg niet 50euro?

- speedy
- NMC Legend
Bericht
Nou Maurice volgens mij krijg jij nooit een bekeuring want die tijd dat je bekeuring voor 50 euro kreeg is volgens mij heeeeeeeeeel lang geleden
enige bekeuring onder de 50 euro is volgens mij 5 km te hard rijden en als ik de brievenbus krijg begin ik gewoon te juichen

enige bekeuring onder de 50 euro is volgens mij 5 km te hard rijden en als ik de brievenbus krijg begin ik gewoon te juichen

- maus105
- Bonkey
Bericht
Ik ben inderdaad al een hele tijd boete vrij. Komt misschien ook omdat ik van de randstad naar brabant ben verhuist. Hier word gewoon echt minder geflitst! Maar ja ik zit voor me werk binnenkort 8maanden in Amersfoort dus dan zullen ze misschien wel weer komen

- Mini An
- Nieuwsgierig
Bericht
Ik heb eens een boete gehad omdat ik op een laden lossen plaats geparkeerd zou hebben. Nu was dit echt niet zo geweest, de auto stond op de plaats ervoor en mijn buurvrouw wilde dat desnoods voor mij getuigen.
Ik heb toen een bezwaar geschreven waarin ik heb aangegeven dat de auto niet op de laden lossen plaats stond en dat ik een getuige had die dit kon bevestigen. In het bezwaarschrift had ik ook aangeven dat, indien er niet geseponeerd zou worden, ik voor de rechter gehoord wilde worden.
Ik kreeg vervolgens van de officier van justitie een ontvangstbevestiging van mijn bezwaar en daarin werd een tijd aangegeven waarbinnen hij of zij dit behandelen zou. Toen de tijd verstreken was kreeg ik een brief dat er, omdat hij/zij geen tijd had om te behandelen, werd gespeoneerd. Er werd natuurlijk niet toegegegen dat ze niet juist waren geweeest maar betalen hoefde ik iig niet......
Ik heb toen een bezwaar geschreven waarin ik heb aangegeven dat de auto niet op de laden lossen plaats stond en dat ik een getuige had die dit kon bevestigen. In het bezwaarschrift had ik ook aangeven dat, indien er niet geseponeerd zou worden, ik voor de rechter gehoord wilde worden.
Ik kreeg vervolgens van de officier van justitie een ontvangstbevestiging van mijn bezwaar en daarin werd een tijd aangegeven waarbinnen hij of zij dit behandelen zou. Toen de tijd verstreken was kreeg ik een brief dat er, omdat hij/zij geen tijd had om te behandelen, werd gespeoneerd. Er werd natuurlijk niet toegegegen dat ze niet juist waren geweeest maar betalen hoefde ik iig niet......
- Shag
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hoeft ook niet. Bij seponeren is er nog niet inhoudelijk naar je bezwaarschrift gekeken. Als ze een termijn stellen en deze niet halen moeten ze seponeren, simpel. Jouw geluk!Mini An schreef:Ik heb eens een boete gehad omdat ik op een laden lossen plaats geparkeerd zou hebben. Nu was dit echt niet zo geweest, de auto stond op de plaats ervoor en mijn buurvrouw wilde dat desnoods voor mij getuigen.

- Mini An
- Nieuwsgierig
Bericht
Dus zou het zeker lonen om altijd een bezwaar in te dienen? Misschien kunnen ze het bezwaarschrift inhoudelijk wel niet tijdig behandelen en heb je dus "geluk"....
Ik vraag mij toch af of ze het bezwaarschrift niet alvast lezen bij ontvangst en dat het naar geland de inschatting van de haalbaarheid van de zaak door de officier niet wordt onderverdeeld in stapeltjes van bezwaar makkelijk af te wijzen, redelijke kans op afwijzen en beperkte kans op afwijzen oid.
Normaal moet je een boete toch betalen in afwachting van afhandeling van het eventuele bezwaar? Ik kreeg een ontvangstbevestiging waarbij gelijk werd aangegeven dat ik kon wachten met betalen tot de uitspraak...
In mijn geval was ik echt voor gegaan als het bezwaar was afgewezen want ik ben gewoon 100% zeker dat de auto er niet stond! Dus was geen geluk maar rechtvaardigheid volgens mij
Ik vraag mij toch af of ze het bezwaarschrift niet alvast lezen bij ontvangst en dat het naar geland de inschatting van de haalbaarheid van de zaak door de officier niet wordt onderverdeeld in stapeltjes van bezwaar makkelijk af te wijzen, redelijke kans op afwijzen en beperkte kans op afwijzen oid.
Normaal moet je een boete toch betalen in afwachting van afhandeling van het eventuele bezwaar? Ik kreeg een ontvangstbevestiging waarbij gelijk werd aangegeven dat ik kon wachten met betalen tot de uitspraak...
In mijn geval was ik echt voor gegaan als het bezwaar was afgewezen want ik ben gewoon 100% zeker dat de auto er niet stond! Dus was geen geluk maar rechtvaardigheid volgens mij

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Maurice, Zuid-Holland staat bekend als de provincie met de meeste controle. Waarschijnlijk een heel ongehoorzaam volk hier of een heel actief ambtenarenbestand!maus105 schreef:![]()
Ik ben inderdaad al een hele tijd boete vrij. Komt misschien ook omdat ik van de randstad naar brabant ben verhuist. Hier word gewoon echt minder geflitst!

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Heb nog een bezwaar lopen tegen deze bekeuring en de wettelijke beslissings termijn van het openbaar ministerie vervalt vrijdag ??? Kunnen hem verlengen met 10 weken maar daar zou ik dan bericht van moeten krijgen.
Als het termijn verstreken is en geen reactie heb ontvangen betekent dat ik mijn centen dan terug krijg ?
Als het termijn verstreken is en geen reactie heb ontvangen betekent dat ik mijn centen dan terug krijg ?
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
je moet altijd betalen, of je nou bezwaar maakt of niet. Als blijkt dat het onterecht is krijg je je geld terug. Zo werkt dat hier 

MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
als de wettelijke termijn verstreken is, kun je ze sommeren om het geld terug te storten 

The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Vorige zomer hier in dorp geparkeerd zonder parkeerschijf... briefje onder de ruitenwisser! Boete van vijf Euro.
Toch is er sprake geweest van een flinke leercurve: ik vergeet nooit meer die schijf op dashboard te leggen. Daar is een boete in eerste instantie toch voor bedoelt!?

Toch is er sprake geweest van een flinke leercurve: ik vergeet nooit meer die schijf op dashboard te leggen. Daar is een boete in eerste instantie toch voor bedoelt!?
- speedy
- NMC Legend
Bericht
Als ik moet kiezen tussen altijd aan de regels houden en nooit een bon of af en toe een bon en gewoon af en toe misdragen, dan kies ik voor het laatste
Ik hang maandag aan de telefoon waarom mijn geld nog niet terug gestort is
Nou ik ben het meestal na de afschrijving al weer vergeten....Mini Poeper schreef:Vorige zomer hier in dorp geparkeerd zonder parkeerschijf... briefje onder de ruitenwisser! Boete van vijf Euro.![]()
Als ik moet kiezen tussen altijd aan de regels houden en nooit een bon of af en toe een bon en gewoon af en toe misdragen, dan kies ik voor het laatste

Ik hang maandag aan de telefoon waarom mijn geld nog niet terug gestort is

Onze sponsors