Nespresso is idd fijn apparaat, goede koffie en eenvoudig in gebruik en onderhoud. Diverse smaken eenvoudig mogelijk.
Een bonenapparaat is wel erg mooi en wellicht nog lekkerder, maar ook meer schoonmaken. En onderhoud aan de maalstenen / -schijven. Bovendien minder makkelijk van smaak/ bonen te verwisselen.
Nespresso doen dus.
Nespresso
- Fred
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dolce gusto is mss idd een alternatief om in je achterhoofd te houden. Het ligt zowat tussen senseo en nespresso. Manier van werken leunt meer aan bij die van nespresso, maar de kwaliteit van de koffie is toch iets minder.
Ik heb een Dolce gusto en ben er iig wel tevreden over, mooi apparaat, goeie koffie, niet te snel koud, pads zijn betaalbaar en overal te vinden.
Cappuccino toestanden zijn dan minder mijn ding, te zoet en niet zoals ie zou moeten zijn. Maar dat is smaak...
Ik heb een Dolce gusto en ben er iig wel tevreden over, mooi apparaat, goeie koffie, niet te snel koud, pads zijn betaalbaar en overal te vinden.
Cappuccino toestanden zijn dan minder mijn ding, te zoet en niet zoals ie zou moeten zijn. Maar dat is smaak...
- Meani
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Ik heb bijna dezelfde als JunkyXL alleen dan de Premium met iets meer mogelijkheden die je toch niet gebruikt
Plus: zeker wel lekkere koffie
Plus: makkelijk kupjes bestellen via de iphone app
Min: een lungo is nog weinig kwa inhoud

Plus: zeker wel lekkere koffie
Plus: makkelijk kupjes bestellen via de iphone app
Min: een lungo is nog weinig kwa inhoud

215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
hmmm gelijk trek in koffie
Mooie apparaten hebben jullie. Ben je niet onwijs veel tijd kwijt aan schoonmaken van die dingen? Dat is voor mij de reden om er geen te kopen.
Thuis drink ik dan ook maar een paar bakken koffie per week.
Denk dat ik op m'n werk maar eens een purchase order moet gaan aanmaken

Mooie apparaten hebben jullie. Ben je niet onwijs veel tijd kwijt aan schoonmaken van die dingen? Dat is voor mij de reden om er geen te kopen.
Thuis drink ik dan ook maar een paar bakken koffie per week.
Denk dat ik op m'n werk maar eens een purchase order moet gaan aanmaken

Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik heb gelezen dat de huidige generatie toestellen toelaten dat je de grootte van je kopje kan regelen, wil je je lungo wat groter, dan moet je de lungo-knop blijven indrukken en stoppen bij de gewenste hoeveelheid. Je machine onthoudt dit dan.
Dolce Gusto had ik ook al aan gedacht, maar sommigen geven idd aan dat dit net iets minder lekker is dan Nespresso. Ook stoort het mij niet dat ik online cups moet bestellen, integendeel, ik zou het als een gemak ervaren dat de cups gratis (op het werk) geleverd worden.
Ik dacht aan deze:

Ziet er leuk uit, en valt net binnen wat ik voor zo'n apparaat wil uitgeven.
Voor 55 euro minder kan het ook zonder melkschuimer, maar alleen al omdat het er leuker uitziet zou ik voor deze gaan. Op het werk drink ik capuccino (omdat de gewone koffie uit die industriële machine niet erg goed is). Thuis zal ik meer aan de espresso zitten. Vrienden hebben een gelijkaardig apparaat en geven ook wel toe dat ze de melkschuimer zelden gebruiken.
Anderzijds is het wel cool om een schuimpje op je capuccino te hebben en gewoon voor warme melk kan die ook gebruikt worden.
Alternatief dacht ik ook aan deze:

Die kan kopjes warmmaken maar daarvoor moet je 'm continu aan laten staan. Ook is dit blijkbaar een 'ouder' model, en de rode versie ervan (die heel wat mooier is) kan geen kopjes warmen. Allemaal puntjes die mij toch doen neigen naar die andere.
Dolce Gusto had ik ook al aan gedacht, maar sommigen geven idd aan dat dit net iets minder lekker is dan Nespresso. Ook stoort het mij niet dat ik online cups moet bestellen, integendeel, ik zou het als een gemak ervaren dat de cups gratis (op het werk) geleverd worden.
Ik dacht aan deze:

Ziet er leuk uit, en valt net binnen wat ik voor zo'n apparaat wil uitgeven.
Voor 55 euro minder kan het ook zonder melkschuimer, maar alleen al omdat het er leuker uitziet zou ik voor deze gaan. Op het werk drink ik capuccino (omdat de gewone koffie uit die industriële machine niet erg goed is). Thuis zal ik meer aan de espresso zitten. Vrienden hebben een gelijkaardig apparaat en geven ook wel toe dat ze de melkschuimer zelden gebruiken.
Anderzijds is het wel cool om een schuimpje op je capuccino te hebben en gewoon voor warme melk kan die ook gebruikt worden.
Alternatief dacht ik ook aan deze:

Die kan kopjes warmmaken maar daarvoor moet je 'm continu aan laten staan. Ook is dit blijkbaar een 'ouder' model, en de rode versie ervan (die heel wat mooier is) kan geen kopjes warmen. Allemaal puntjes die mij toch doen neigen naar die andere.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
Bericht
die 1e heb ik ook en bevalt mij uitermate goed. Makkelijk schoonmaken en ik vind het heerlijke koffie.
wat het kost per kopje interesseert me niet zoveel...
wat het kost per kopje interesseert me niet zoveel...
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- Woosh!
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb hier thuis Senseo en mijn vriendin heeft een Nespresso apparaat (heb ik haar gegeven, voor de uitzet weet je wel
)
mag jij raden waar ik vaker koffie drink
Die Nespresso is me er met de paplepel ingegoten, want toen ik koffie ging drinken, hadden m'n ouders er al een. Die zitten inmiddels aan hun derde apparaat.
Dat is het nadeel van die Nespresso machines, als je veel koffie drinkt, gaan ze eerder stuk.
Verder echt lekkere koffie, maar de koffie die een maat van mij zet blijft toch beter (die doet zelfstudie naar Barista
, koffie is een hobby roept die dan.....)
Hij heeft dan ook wel echt zo'n belachelijk dure espresso machine gekocht waarvoor je zelf nog de bonen moet malen..
Net zoiets als Floor-is heeft.
anywho.. gewoon zo'n Nespresso nemen als je af en toe een lekkere bak wil
En die hoeveelheid instellen zoals je aangeeft, dat klopt precies. Helemaal top.
Wat ik je kan aanraden is een paar van die proefpakketten kopen met alle verschillende smaken erin. Dan kun je voor jezelf uitzoeken wat je het lekkerst vind en daar staven van bestellen.

mag jij raden waar ik vaker koffie drink

Die Nespresso is me er met de paplepel ingegoten, want toen ik koffie ging drinken, hadden m'n ouders er al een. Die zitten inmiddels aan hun derde apparaat.
Dat is het nadeel van die Nespresso machines, als je veel koffie drinkt, gaan ze eerder stuk.
Verder echt lekkere koffie, maar de koffie die een maat van mij zet blijft toch beter (die doet zelfstudie naar Barista

Hij heeft dan ook wel echt zo'n belachelijk dure espresso machine gekocht waarvoor je zelf nog de bonen moet malen..
Net zoiets als Floor-is heeft.
anywho.. gewoon zo'n Nespresso nemen als je af en toe een lekkere bak wil

En die hoeveelheid instellen zoals je aangeeft, dat klopt precies. Helemaal top.
Wat ik je kan aanraden is een paar van die proefpakketten kopen met alle verschillende smaken erin. Dan kun je voor jezelf uitzoeken wat je het lekkerst vind en daar staven van bestellen.
The Transporter - "Always on a mission.."
The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)
The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)

- crossbytje
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik heb beslist, het is die eerste geworden, een rode met melkopschuimer.
Meteen ook een welkomstpakket besteld (met 250 cups) waarin alle smaken vertegenwoordigd zijn.
Ik kijk ernaar uit! Morgen komt normaalgezien de machine al aan (met 16 cups bijgeleverd ofzo). Hopelijk tegen het weekend alle varianten in huis.
Precies nieuw speelgoed...
Meteen ook een welkomstpakket besteld (met 250 cups) waarin alle smaken vertegenwoordigd zijn.
Ik kijk ernaar uit! Morgen komt normaalgezien de machine al aan (met 16 cups bijgeleverd ofzo). Hopelijk tegen het weekend alle varianten in huis.
Precies nieuw speelgoed...
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Volgende meeting by Crossby thuis, komen we allemaal testen.. 

Gr, Marcel
- MiniMad
- Enthousiast
Bericht
Nespresso! Ook ik heb er eentje staan! Had eerst een koffiemolen, een FrancisFrancis X3 en zette zo m'n espressootjes.
Bij vrienden van ons voor het eerst nespresso op, Ristretto, echt een lekkere espresso! Zelf zetten is leuk, maar best moeilijk en zeker als je visite hebt is het niet leuk om voor zoveel mensen te moeten zetten.
Ik hoorde dat dit of volgend jaar het patent verloopt op de nespresso-cups, dan kunnen ook andere fabrikanten cups maken en zal de prijs vanzelf naar beneden gaan.
Zelf drink ik altijd Ristretto of Arpeggio.
Bij vrienden van ons voor het eerst nespresso op, Ristretto, echt een lekkere espresso! Zelf zetten is leuk, maar best moeilijk en zeker als je visite hebt is het niet leuk om voor zoveel mensen te moeten zetten.
Ik hoorde dat dit of volgend jaar het patent verloopt op de nespresso-cups, dan kunnen ook andere fabrikanten cups maken en zal de prijs vanzelf naar beneden gaan.
Zelf drink ik altijd Ristretto of Arpeggio.
Laatst gewijzigd door MiniMad op 23 feb 2011, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze sponsors