Op vakantie met de MINI

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Marcel Always Open
Cabrio-King

02 jul 2012, 02:48

Stefan, je onderschat me :cry:

De navi geeft de hoofdrichting aan. Ik kijk mee op de kaart en op de navi, en als ik kronkelende weggetjes ontwaar , bergpassen of watertjes, dan wordt er gestuurd!
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Marcel Always Open
Cabrio-King

02 jul 2012, 03:10

ja maar dan wordt het saai. Ik rijd veel verkeerd en weer keren en terug voor nog beter!
Gr, Marcel
Marcel Always Open
Cabrio-King

02 jul 2012, 03:32

Het is vakantie. Dan wil ik toeren en sturen. En het blijft de openbare weg.

Als ik harder zou gaan vind ik dat het "racen"wordt, en als ik dat wil ga ik wel weer meedoen met DrivingFun trackdays. Ik houd daar niet van op de openbare weg. Racen doe ik graag op een circuit.

Als ik daarnaast de route voor mezelf uitkauw en voorprogrammeer, kan ik net zo goed m'n ogen dichtdoen. Nu blijf ik actief en dat houd ik lange dagen vol (10 ~12 uur sturen op een dag is regelmatig)
Gr, Marcel
Marcel Always Open
Cabrio-King

06 jul 2012, 22:54

Heel veel plezier gewenst. Lekker sturen de hele dag :ralley :ralley :rijden :rijden
Gr, Marcel
wilf
One wheel wonder
One wheel wonder

22 jul 2012, 21:40

Hoi Marcel,

Wij zijn net terug van een ritje naar de Noordkaap (en met de Hurtigruten weer terug naar Bergen).
Wonderschoon, en het rijden is een grote pret.
Misschien nog een tip (leuke weg): Als je van Bergen weer naar Oslo gaat, na Aurland van de E16 naar de 50 gaat het bijna recht steil (18%) de bergen in met korte en lange tunnels met veel (haarspeld)bochten erin. De lange 180 gradenbocht tunnels deels zonder verlichting zijn is wel heel apart.

Overigens, probleempje gehad met de MINI, kon niet gerepareerd worden en die is later met apart transport naar Nederland gegaan.
Misschien daarover later nog eens een keer meer.

Veel plezier en doe de groeten aan Hans en Renny van me

Wilfred
wilf
One wheel wonder
One wheel wonder

24 jul 2012, 19:10

Onze pech hebben we getiteld: één fjord te ver....
Op weg naar de Noordkaap zijn we 50 km beneden Honnigsvag gestrand op de E69. Mooi plekje maar dat hadden we na 7 uur wachten op de bergingsauto wel gezien. Afgesleept naar Honnigsvag, en met de hurtigruten naar Bergen gevaren.
Daar kon (wilde?) de BMW dealer de auto niet maken en dus is ie apart naar Nederland gebracht - wij met een paar leenauto's.
Alles met de keurige service van de MINI Hulpdienst! (mag ook wel eens gezegd worden).
Hier bij mijn dealer werd bevestigd dat wat men in Noorwegen ook al had gevonden: Temperatuursensor van de motor gaf een verkeerd signaal door en dus was het oranje temperatuurlampje, later ROOD !, verklaard. Ik had er dus mee door kunnen rijden maar met een 3 maanden oude Coupe is in overleg met de hulpdienst besloten tot deze oplossing.
Het kost wat moeite, maar het is allemaal opgelost. Ik rij nu weer vrolijk in mijn eigen blauwe coupé.
Dit is in het kort, misschien dat ik de hilarische en benauwde momenten nog eens wat uitgebreider post. Is daar een mooie plek voor op dit forum?

Hoop dat je veilige probleemloze kilometers heb in Noorwegen. Prachtig land en super om te rijden (ohhh, die bruggen en tunnels!)

Terug naar “Kletshoek”