@ Oscar:
Nee hoor niet gezoomd.
De foto heb ik al rijdend gemaakt met de camera in de rechterhand.
Door de bewegings-snelheid (van de auto rond de 40 km/u) ontstaat dit effect in combinatie met de langere
belichtingstijd. (krijg je omdat er niet zoveel licht is in het bos, en in deze tijd van het jaar)
Het leuke is dat het in de verte wel scherp is.
Dit komt omdat dat deel zeg maar niet beweegt/verplaatst.
Moet je gewoon eens proberen, kan met elke camera. (natuurlijk wel een paar foto's maken, ik had er ook 4 gemaakt waarvan dit de beste was)
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "
Wat je in tweede instantie noemde heb ik vandaag even uitgeprobeerd met de groothoek.
Dus tijdens de opname gezoomd. (was weinig licht in de garage, dus lange belichtingstijd)
Het resultaat is best grappig. (gaan we nog eens verder uitproberen)
(wel ff op foto klikken voor beter resultaat)
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "
Ok, ik ben al langer liefhebber van mooie foto's. Maar Jullie hebben echt mijn interesse nog verder aangewakkerd.
Ik ben helemaal nieuw in fotografie, maar wil het graag leren . Hebben jullie tips voor mij, bv hoe moet ik ermee beginnen .
Ik zal ook wel een nieuwe camera nodig hebben. Wat raden jullie aan voor een beginneling? Ik zoek een camera die makkelijk is te bedienen en waar ik toch mooie foto's kan mee maken.
Een goede camera is inderdaad een goed begin, heb je al ervaring met een digitale camera?
Je zal als eerste de keus moeten maken tussen Nikon of Canon en daar zal je dan ook de komende tijd aan vast zitten..
Canon 350d (400-500,- euri met standaard lens), of 400d (500-600,- euri met standaard lens) zijn goed en redelijk betaalbaar (maar nikon is beter)
Nikon heeft de D40(instapmodel, ongeveer 400,- euri) maar sinds een aantal weekjes ook de D60 met laatste technieken etc etc. die is met 18-55mm (instaplens) 799,- (iets duurder kan ook, dan kan je naar een d80 kijken)
Ik zou voorlopig ff op internet rondneuzen en dan komt er vanzelf een model uit waarvan je zegt die spreekt me het meest aan
Denk als je iets specifieks wilt weten je vraag hier kan achterlaten, dan heb je vast snel antwoord
(ik denk wel dat je als beginner beter een wat goedkoper model kan nemen en dan wat geld investeren in een goed photoshop cursusboek)