Het Apple topic

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 okt 2010, 12:23

Dames en heren Appel kenners, ik heb een vraag. Ik ben toe aan een nieuwe laptop. Ik internet ermee, typ verslagen en bewerk een beetje video met imovie. Dat doe ik nu op mijn Mac mini late 2009. Gaat eigenlijk wel aardig. Mag wat sneller maar ik kan er eigenlijk wel mee leven.

Nu mijn vraag: Macbook pro 13 inch standaard, of een macbook air 13 inch?

Ik vind ze beide mooi, de poorten en het ontbreken van een cd drive maakt me bij de pro niet zoveel uit. De air is gewoon het summum in laptop ontwerp op dit moment vind ik. Maar de pro lijkt me iets sneller of hevelt de SSD van de air dat weer op? Vragen vragen vragen! Please help me :D
MaVaEe
Koeien-teller

21 okt 2010, 12:35

Als je video gaat bewerken zou ik een Pro nemen. Die proc van de Air gaat dat namelijk wat minder vinden. :)
Afbeelding
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

21 okt 2010, 12:35

Goh ja, grafische kaarten zijn zelfde. Maar processor is wel een stuk rapper bij de Pro. Maar aan de andere die heeft dan weer een bottleneck van een HD die je niet meer hebt bij een Air.

Sowiso als wij hier in de winkel testen qua opstart, dan start de vorige generatie van de MacBook air sneller op dan de MacBook pro 13 2.4. Maar dat is puur door die SSD, want enkel tot aan het bootscherm is de MBP sneller, wanneer OSX van de HD moet geladen worden steekt de MBA hem voorbij.

Ik zou denk ik gaan voor de eerste MBA, maar dan wel met 4GB.
Afbeelding
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 okt 2010, 13:01

Dat heb ik dus ook een beetje, door het ontbreken van een harde schijf gaat het allemaal wat sneller, maar zoveel sneller dat het gebrek aan processor power gecompenseerd word?
MaVaEe
Koeien-teller

21 okt 2010, 13:41

Je kan natuurlijk ook een MBP kopen en daar een SSD inschuiven dan heb je het beste van beide werelden. ;)

Videobewerking leunt voornamelijk op CPU + RAM.
Afbeelding
supertjeduc
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

21 okt 2010, 13:58

Er is toch gisteren net een nieuwe Air aan gekondigd , hoe weten jullie hoe snel hij is?
Ik heb trouwens een 13 inch macbook pro en die doet het lekker
Zoekende
MaVaEe
Koeien-teller

21 okt 2010, 14:01

Omdat Apple een site heeft met daarop de specs? :lol:
Afbeelding
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 okt 2010, 14:05

Ik denk ook dat een macbook pro de verstandigere keuze is, maar zo'n air is wel erg sexy!

Wel jammer dat hij geen verlicht toetsenbord heeft.
Jurgen

21 okt 2010, 14:21

MaVaEe schreef:Je kan natuurlijk ook een MBP kopen en daar een SSD inschuiven dan heb je het beste van beide werelden. ;)

Videobewerking leunt toch voornamelijk op de GPU + ram en dan de CPU.
Afbeelding
MaVaEe
Koeien-teller

21 okt 2010, 14:32

Jurgen schreef:
MaVaEe schreef:Je kan natuurlijk ook een MBP kopen en daar een SSD inschuiven dan heb je het beste van beide werelden. ;)

Videobewerking leunt toch voornamelijk op de GPU + ram en dan de CPU.
Nee man! Dat had jij toch wel moeten weten! :mrgreen:
GPU kan bij een aantal taken assisteren met echt hardcore encoden doet de CPU toch echt zelf. ;)
Afbeelding
Jurgen

21 okt 2010, 14:43

Oh hahahahaha :D Dan vertel ik al jaar en dag het verkeerde tegen de klanten :D :P

LOOOOOOOOOL
Afbeelding
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 okt 2010, 16:28

Kenners vraagje! Mijn ouders willen ook aan de mac en nou willen ze mijn mac mini overnemen, is dit een beetje een nette prijs of te hoog of te laag?

Mac mini: late 2009 2.26ghz
LG flatron 22 inch full hd monitor
Logitech bluetooth muis en toetsenbord

Totaal van 650 euro?
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 okt 2010, 16:52

biermagnaat schreef:Dames en heren Appel kenners, ik heb een vraag. Ik ben toe aan een nieuwe laptop. Ik internet ermee, typ verslagen en bewerk een beetje video met imovie. Dat doe ik nu op mijn Mac mini late 2009. Gaat eigenlijk wel aardig. Mag wat sneller maar ik kan er eigenlijk wel mee leven.

Nu mijn vraag: Macbook pro 13 inch standaard, of een macbook air 13 inch?

Ik vind ze beide mooi, de poorten en het ontbreken van een cd drive maakt me bij de pro niet zoveel uit. De air is gewoon het summum in laptop ontwerp op dit moment vind ik. Maar de pro lijkt me iets sneller of hevelt de SSD van de air dat weer op? Vragen vragen vragen! Please help me :D
Geen twijfel, ik zou voor de macbook pro gaan! Veel betere performance.
Denk dat alleen totale noobs de vernieuwde air gaan kopen, vind het heel veel geld voor de sterk verouderde hardware die erin zit. Dit komt de credibility van Apple niet ten goede.
Jurgen

22 okt 2010, 17:33

Wel je mag zeggen wat je vind over "verouderde" hardware dat er inzit, maar ik heb de 11 en de 13 in mijn handen gehad en f**k de dingen zijn snel.
Booten doen ze ongeveer in een 15 tal seconden en alles opent echt binnen de seconde van programma's.

Nu ja echt iMovie bewerkingen heb ik er nog niet meer gedaan. Maar voor een 1.4 procesoortjes zijn het gigantisch snelle dingen.
In booten en programma's opstarten kan de allmighty MBP 2.4 niet volgen.

Afbeelding
Afbeelding
Ralph-cooper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 okt 2010, 17:55

@Jurgen: ze zijn inderdaad lekker rap met opstarten, denk dat dit vooral te maken heeft met het flash geheugen. Maar ik vind het persoonlijk gewoon erg jammer dat ze teruggrijpen naar hardware van enkele generaties geleden.

Terug naar “Kletshoek”