Fotografie topic: alles over camera's en goed fotograferen
- parklaneworks
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ziet er mooi uit!! (trouwens ook een gave locatie waar je de foto hebt gemaakt)ricktolboom schreef:Wat vinden jullie van m'n 'hdr-creatie'?
- Fred
- Volledig MINI minded!
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ben me al een tijdje aan het oriënteren op het gebied van DSLR, waarbij voor mij de Canon EOS400D eruit springt. Maar aangezien deze al een tijdje op de markt is en ik geen haast heb wacht ik liever op de opvolger, de EOS450D.
Deze zou volgens de geruchten ergens tussen januari en komende zomer gelanceerd worden, weet iemand hier meer van?
Verder vroeg ik mij af of de DSLR camera's al snel na introductie in prijs dalen, of dat dit redelijk stabiel is?
Wat voor mm objectieven zijn aan te bevelen voor een starter? Hij zal voornamelijk gebruikt worden voor auto's/architectuur/landschap ed
Deze zou volgens de geruchten ergens tussen januari en komende zomer gelanceerd worden, weet iemand hier meer van?
Verder vroeg ik mij af of de DSLR camera's al snel na introductie in prijs dalen, of dat dit redelijk stabiel is?
Wat voor mm objectieven zijn aan te bevelen voor een starter? Hij zal voornamelijk gebruikt worden voor auto's/architectuur/landschap ed
- the blue lobster
- Niko N.
- Contacteer:
Bericht
Camera
Je bent iig al heel goed bezig door je op het gemak te oriënteren, ook wat er aankomen gaat.
Je zou eens op een Canon forum kunnen kijken of er al over geschreven wordt.
Persoonlijk vind ik dat de waarde best wel snel daalt (-25% heb je met veel apparaten)
Maar dit blijft dan daarna wel even stabiel.
Maar belangrijk is ook wat er verder gebeurt in/op de markt met de prijzen en verdere ontwikkeling.
Zelf heb ik het idee dat de DSLR al behoorlijk is doorontwikkeld.
Zelf heb ik een 18-200 mm zoomlens, daar kun je van alles mee. (inzoomen geeft vaak een mooi plaatje)
Groot voordeel is ook dat je niet van lens hoeft te wisselen. (Scheelt stof in het camerahuis)
Nadeel is wel de toename in gewicht van combinatie.
Tot slot een paar belangrijke tips:
Stap eens binnen bij een goede foto speciaalzaak, kijk op foto-forums, en zoek naar testen van verschillende
lenzenfabrikanten. (bv Canon zelf, Sigma, Tamron)
Succes.
Je zou eens op een Canon forum kunnen kijken of er al over geschreven wordt.
Persoonlijk vind ik dat de waarde best wel snel daalt (-25% heb je met veel apparaten)
Maar dit blijft dan daarna wel even stabiel.
Maar belangrijk is ook wat er verder gebeurt in/op de markt met de prijzen en verdere ontwikkeling.
Zelf heb ik het idee dat de DSLR al behoorlijk is doorontwikkeld.
Zelf heb ik een 18-200 mm zoomlens, daar kun je van alles mee. (inzoomen geeft vaak een mooi plaatje)
Groot voordeel is ook dat je niet van lens hoeft te wisselen. (Scheelt stof in het camerahuis)
Nadeel is wel de toename in gewicht van combinatie.
Tot slot een paar belangrijke tips:
Stap eens binnen bij een goede foto speciaalzaak, kijk op foto-forums, en zoek naar testen van verschillende
lenzenfabrikanten. (bv Canon zelf, Sigma, Tamron)
Succes.

" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Bedankt voor alle nuttige info TBL!
Heeft zo'n 18-200 zoomlens nadelen t.o.v. een 18-55 mm als je niet zoomt bij een foto?
De EOS400D heeft een anti-dust functie dat het stof van het filter zou moeten trillen maar dit werkt niet 100% dus zo'n zoomlens is een goede optie lijkt me.
Heeft zo'n 18-200 zoomlens nadelen t.o.v. een 18-55 mm als je niet zoomt bij een foto?
De EOS400D heeft een anti-dust functie dat het stof van het filter zou moeten trillen maar dit werkt niet 100% dus zo'n zoomlens is een goede optie lijkt me.
- the blue lobster
- Niko N.
- Contacteer:
Bericht
Camera
Persoonlijk vind ik het eerder andersom. Een 18-55 mm heeft het nadeel dat je niet in kunt zoomen.
Een 18-55 mm is een groothoek naar normaal lens zeg maar.
Er komt altijd een moment dat je iets op de foto wil zetten wat je dichterbij wil halen. (je kan bv niet dichterbij komen)
Dit gaat dan niet. Of je moet het later op de computer gaan bewerken.
Natuurlijk kun je er mee beginnen maar afgelopen MidWinterRit sprak ik BMW X3, die het bereik van zijn lens
(als ik me niet vergis 18-55) te weinig vond, en een telelens wil aanschaffen.
Maar met inzoomen kun je ook eenvoudig leuke(re) foto's krijgen. Een voorbeeldje:
Doordat ik bij de onderstaande foto wat verder weg ben gaan staan, en in te zoomen, krijg je een onscherpe achtergrond.
Het onderwerp komt dan los van de achtergrond.

Een 18-55 mm is een groothoek naar normaal lens zeg maar.
Er komt altijd een moment dat je iets op de foto wil zetten wat je dichterbij wil halen. (je kan bv niet dichterbij komen)
Dit gaat dan niet. Of je moet het later op de computer gaan bewerken.
Natuurlijk kun je er mee beginnen maar afgelopen MidWinterRit sprak ik BMW X3, die het bereik van zijn lens
(als ik me niet vergis 18-55) te weinig vond, en een telelens wil aanschaffen.
Maar met inzoomen kun je ook eenvoudig leuke(re) foto's krijgen. Een voorbeeldje:
Doordat ik bij de onderstaande foto wat verder weg ben gaan staan, en in te zoomen, krijg je een onscherpe achtergrond.
Het onderwerp komt dan los van de achtergrond.

" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Ik heb een 18-55 (de standaardlens die in de Kit geleverd wordt) en daarbij een 70-300 lens voor de afstand. Ik vind het wisselen een nadeel en ga mee in de bewering van TBL dat je beter een 18-200 lens kunt nemen. Je zou dan zelfs kunnen overwegen om geen tweede lens erbij te kopen.
Daarnaast zie ik niet veel voordeel in het kopen van het allernieuwste model. Destijds waren de 350d en de 400d op de markt en heb ik gekozen voor de 350d vanwege prijs en de minimale technisch verschillende relevante specificaties.
Daarnaast zie ik niet veel voordeel in het kopen van het allernieuwste model. Destijds waren de 350d en de 400d op de markt en heb ik gekozen voor de 350d vanwege prijs en de minimale technisch verschillende relevante specificaties.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Voor diegene die een eos400D overwegen. Vergeet ook niet naar de Nikon D40X te kijken. Vrijwel gelijkwaardig toestel voor zelfde prijs. Ik heb nl voor deze camera gekozen na lang wikken en wegen vond ik m net een streepje voor op de canon.
Gr,
PP
Gr,
PP
- Ralph-cooper
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wat zorgde net voor dat extra streepje voor?PPCS schreef:Voor diegene die een eos400D overwegen. Vergeet ook niet naar de Nikon D40X te kijken. Vrijwel gelijkwaardig toestel voor zelfde prijs. Ik heb nl voor deze camera gekozen na lang wikken en wegen vond ik m net een streepje voor op de canon.
Gr,
PP
- Oscar
- 4 op een rij!
Bericht
Omdat ik nog geen lenzen had ben ik voor de Canon gegaan. Voordeel hiervan is dat wanneer ik een lens kwijt wil je deze eenvoudig weg doorverkoopt voor minimaal 80% van de nieuwprijs. (lage afschrijving, waar kennen we dat van
) Bij Nikon is de tweedehands markt nu eenmaal een stuk kleiner. Overigens geldt de 80% voor namelijk bij de L lenzen en iets minder bij de normale lenzen.
Verder staat Canon voorop met keuze. Kan trouwens ook een nadeel zijn. Voor je het weet heb je een vermogen aan kunstof en glas in een rugzak zitten.
Begrijp me niet verkeerd: normaal zou ik ook voor de underdog gaan, alleen ik denk niet dat dit hier de juiste keus is.
Voordeel spiegelreflex met L lens bijvoorbeeld: supersnelle nauwkeurige autofocus. Probeer dit maar eens met iets anders:

400D met 70-200L2.8
Groet
Oscar

Verder staat Canon voorop met keuze. Kan trouwens ook een nadeel zijn. Voor je het weet heb je een vermogen aan kunstof en glas in een rugzak zitten.
Begrijp me niet verkeerd: normaal zou ik ook voor de underdog gaan, alleen ik denk niet dat dit hier de juiste keus is.
Voordeel spiegelreflex met L lens bijvoorbeeld: supersnelle nauwkeurige autofocus. Probeer dit maar eens met iets anders:

400D met 70-200L2.8
Groet
Oscar
Onze sponsors