Ben je ooit bekeurd?

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).

Ben je ooit bekeurd (auto gerelateerd)?

Nee, nog nooit.
5
6%
Ja, een keertje maar
7
8%
Ja, een keer of drie maximaal
12
14%
Ja, rond de vijf ofzo
19
23%
Ja, te veel en te vaak
41
49%

Totaal aantal stemmen: 84
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

18 feb 2011, 16:12

En er is er weer eentje binnen.. helaas...

goeie ook dit.. 133 waar je 100 mag :shock:
oeps.. na correctie 28 te hard..

incl alle opslagen van overheid en leasemij 205 euries :roll: :'(

gaat m'n salarisverhoging :mrgreen:
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 16:18

:?

dat komt zeg maar net ff niet zo heel lekker uit... :s
naja, dat komen die krengen nooit eigenlijk... :roll:
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 feb 2011, 16:18

Au...

Ik verwacht er ook weer eentje binnenkort.
Staan ze met een bordeauxrode Passat uit het jaar kruik te flitsen... Gare oude bak, ik dacht: hij zal wel pech hebben. En knalde er met 95 km/h langs (max. 70 km/h :? ) ****FLITS****
Woosh!
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Nederland

18 feb 2011, 18:48

eikels zijn het :evil:

maar ja.. aan de andere kant.. te hard rijden mag ook niet..

wordt tijd dat die 130 km/h overal in gaat!
The Transporter - "Always on a mission.."

The exes:
- Subaru Forester 2.0XT AWD A/T (04/2003)
- Mazda MX-5 1.8i 16V Touring (05/2000)

The one that started it all...
- MINI One D (11/2009)
Afbeelding
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:

18 feb 2011, 19:21

Cannuccia schreef:Au...

Ik verwacht er ook weer eentje binnenkort.
Staan ze met een bordeauxrode Passat uit het jaar kruik te flitsen... Gare oude bak, ik dacht: hij zal wel pech hebben. En knalde er met 95 km/h langs (max. 70 km/h :? ) ****FLITS****
Oeps. Hier bijna hetzelfde. :shock:

Lag er bij mij een in de bus gisteren. 96 km/u (gecorrigeerd 93) i.p.v. 80. (foei Wim :mrgreen: )
Ga m'n collega's sponseren met 77 euri.
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
Gryphes
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:

18 feb 2011, 20:46

Tot nu toe nog maar 2 boetes gekregen beide voor te hard rijden, nooit voor meer dan 10 Km/h.

Maar ik heb het gevoel dat het niet bij die twee blijft nu ik Mini rij 8)
maiky maik
Be Mini
Be Mini

18 feb 2011, 22:11

Ppeh, ze gek maak ik het als DarkDesign niet maar, 18 jaar mijn rijbewijs, nu 25. Dus 7 jaar ellende:

het abonnement bij het CJIB is als volgt.

- Lasergun om 6 uur snachts/sochtend bij een club: 40 km tehard.(mocht je 60)
- Kentekenbewijs ingetrokken voor geblindeerde ramen. Later is daarzelfs mijn auto mee geschorst en in beslag genomen bij een verkeerscontrole.(moet hem opnieuw laten keuren) Vreselijk!
- Gevaarlijkweggedrag(gladde stenen! >) )
- Tal van snelheidsboetes, waaronder een maand geleden 40 km tehard bij Enschede. Mocht je 100, reed na correctie 40 km tehard. Iets van 280 euro ofzo
- Bellen( maar kreeg soort van korting) maar 80 euro betaald.
- Verkeerd parkeren(almelo, moest je blijkbaar tot 12 uur svonds betalen) en stond der kwart voor 12. niet gezien
- Nu weer 1 liggen voor:''Handelen in strijd met gesloten verklaring in beide richtingen weg(gedeelte) bestemd voor bep.categorie voertuigen''$118,50 euro.
-En zo ben ik een paar x met de Mini gp staande gehouden, ivm snelheid en lawaai(wel staande gehouden, nooit een boete)
- 2 maanden geleden staande gehouden om 6 uur snachts bij Deventer. Mijn vriendin opgehaald in Utrecht(Ja snachts, gek onie!) Reed ruim 200, maar toen hij dichtbij genoeg was om mij tekunnen klokken, reed ik alweer netjes 125.(kreeg een waarschuwing)
- Vergeten! Reed naar spanje! 1750km en Lion(france) werd ik met de gp ook van de weg gehaald. Het regende en dus mocht je daar maar 100, nou ze konden me niet goed klokken maar reed 140 ofzo. Duh 1750km ga je echt niet rustig rijden! Maar goed. Volg bordje ging aan. En wij mee. Kreeg ik de waarschuwing dat ik ''bijna'' mijn rijbewijs kwijt was, blablabla. Rare jongens die fransen! Was een boete bedrag van 140euro (cash) en mocht ik de weg vervolgen.
(offtopic: IK MIS DE GP)

Laatste Hoogtepunt:(kwa politiekick dan)

- Gisteren reed ik vanuit enschede terug naar wierden, stuk a35. uurtje of 2 snachts.
Vloog ik, zoals vaker om zulke onchristelijke tijden erg laag.
Rond afslag wierden, reed ik met c.q. 160 langs een politiebusje. (zag het optijd en liet de auto uitrollen)
Ik de afslag gepakt. Het politiebusje achter me aan.
En toen reed ik natuurlijk weer netjes, de toegestane snelheid.
Ze zaten nu vlak achter me, dus dus ik pakte al mijn rijbewijs. Want kon niet missen, dat ze me staande gingen houden. Maar tot mijn grote verbazing , REDEN ZE LANGS ME HEEN! Naja viel weer mee toch.

Zal ongetwijfeld worden vervolgd
Laatst gewijzigd door maiky maik op 19 feb 2011, 14:30, 2 keer totaal gewijzigd.
H en S
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 feb 2011, 22:25

Maik, is Wierden hè. Onze veldwachter zit normaal op z'n fiets en was waarschijnlijk al blij dat hij een keer in een busje mocht. Met z'n allen voorin, voor het raam. >)
Afbeelding

Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
Gryphes
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:

18 feb 2011, 23:46

H en S schreef:Maik, is Wierden hè. Onze veldwachter zit normaal op z'n fiets en was waarschijnlijk al blij dat hij een keer in een busje mocht. Met z'n allen voorin, voor het raam. >)
Die van ons is al blij als die op de fiets mag >)
Marcel Always Open
Cabrio-King

19 feb 2011, 12:47

Ben zelf geen snelheidsduivel (behalve over rotondes :mrgreen: )

De laatste was zo'n kleine boete in Duitsland (eerder in dit topic geplaatst) eind 2009. Dus al bijna anderhalf jaar zonder boetes (een nieuw record)!
En met bijna 25k kilometer per jaar is dat wel prettig. Ik besteed m'n centen graag aan andere dingen voor de Mini.
Als ik ze krijg zijn het altijd van die kleine overtredingen , meestal een paar km te hard (105 ipv 100).

Ik moet ook zeggen , dat sinds ik cabrio rijd, ik een stuk rustiger rijdt dan voorheen. Wel irriteer ik me mateloos aan het feit dat bekeuringen worden uitgedeeld voor kleine overtredingen terwijl asociaal weggedrag zoals kleven, snijden en over uitvoegstroken/verdrijvingsvlakken rijden, gewoon niet op dte sporen zijn dus geen bekeuringen voor worden gegeven... Graag meer blauw op straat die zich dan ook met relevante bekeuringen gaan bezighouden.

edit; typo :oops:
Laatst gewijzigd door Marcel Always Open op 19 feb 2011, 14:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
maiky maik
Be Mini
Be Mini

19 feb 2011, 14:38

H en S schreef:Maik, is Wierden hè. Onze veldwachter zit normaal op z'n fiets en was waarschijnlijk al blij dat hij een keer in een busje mocht. Met z'n allen voorin, voor het raam. >)
Hahaha, bijna wel he! Ach jah.

@marcel: Relevante Bekeuringen :

Totaal mee eens!! Maar hoevaak krijg je der wel niet 1 binnen voor 5 km tehard, of vage boetes.
Kijk voor bellen en te hard rijden(waar het echt niet kan), bumperkleven (al blijven sommige echt heeeeel lang rechtsrijden) Dan hoor je me niet.

Maar soms. >:(

Bedoel tegenwoordig zijn er auto's die op de openbare (mits mogenlijk) 400+ kunnen halen. Dat niet mag even weggelaten.
Maar de techniek is aanwezig.

120? is echt te ouderwets, dat was 40 jaar geleden prima. Nu niet meer.
Als je vrijdagmiddag van amsterdam naar het oosten rijden. Niemand die 120 rijd! Rij je dat zelf wel, krijg je boze blikken omdat je dan een soort van hinder vormt voor anderen.

Daarom stem lijst 4 Michael, en stem voor een sneller en efficiënt Nederland.
Uw donatie wordt ook op prijs gesteld. Giro 555. T.n.v Mods Mini Cooper blackbird Edit.

Dank u wel. >)
Alex
4 op een rij!
4 op een rij!

21 feb 2011, 20:36

Hmm,

ik mag niet klagen. Ik rijd ongeveer 90K per jaar en dat de laatste 3 jaar. Daarvoor iets van 50k per jaar en dat 8 a 9 jaar lang.

2 boets voor fout parkeren (net automaten neergezet, geen bordjes)
1 gordel, was nog iets van Fl 60
en een paar voor te hard rijden, maximaal 7 km te hard gecorrigeerd.

Nee, ik gedraag me heeeel netjes op de weg (tuurlijk rijd ik weleens iets te hard)... Reden? Nou, eigenlijk twee. Altijd geleerd van mijn vader om goed om je heen te kijken.
Verder weleens een ongeluk gezien met een dode toen ik nog jong was (alleen langs gereden, dode lag half uit de auto). Je auto mag dan wel erg snel zijn, als ik daar even aan terug denk laat je vanzelf het gas weer los. Ik kan me verder ook nog iets voor de geest halen van een zeer koude winterdag met sneeuw en ijzel. Het was schoolvakantie en ik mocht met vaders op de vrachtauto mee. Toen we rond 17:00 naar huis reden was het echt zeeer slecht. Ik heb toen ook diverse auto's in de vangrail zien hangen. Ik was denk ik 8 jaar. Zoiets vergeet je ook niet snel..

Verder gewoon lekker genieten van je auto, maar wel je verstand gebruiken.
Blue Chaser
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 feb 2011, 12:15

Vorig jaar 4 stuks in 1 maand tijd !!

1 maal rood licht
1 maal zonder gordel
2 maal snelheid op de zelfde dag lasergun op de heen weg en terug nog een keer :|

Was samen goed voor 360 euro , tsjakka :evil:
H en S
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 feb 2011, 18:56

net de tweede met de Mini op de deurmat. 5 KM te hard terwijl ik ook 175KM te hard had kunnen rijden. Jammer, gemiste kans. :s
Afbeelding

Mini Cooper S Countryman All4, F60. S Cabrio F57, Mini Cooper One, Mini Countryman Cooper S All4, Mini Cooper S Cabrio R57
Gryphes
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:

23 feb 2011, 19:29

Heb zo'n gevoel dat er nog wel wat boetes gaan binnen komen, Vrijdag nog een klein wedstrijdje gehad tegen een Fiat Grande Punto toen ik op weg was naar huis.

De Fiat droop af toen die met 80 km/h door de bocht heen moest om me bij te houden.
Was hem blijkbaar toch iets te veel van het goede. >) De meeste mensen uit mijn omgeving zullen dat bochtje in de N341 tussen Den Ham en Ommen wel kennen.

Helemaal te gek zo'n "Mini" kart waar je de weg mee op mag. :mrgreen:

Terug naar “Kletshoek”