Verkeersboetes worden belachelijk duur volgend jaar

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Marcel Always Open
Cabrio-King

25 nov 2011, 19:29

Ken nog een blauwe toeterkreeft die de bekeuring ook kreeg van een echte bromsnor zonder hobby's en met een zeer groot ego.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 nov 2011, 20:53

Belachelijke hoge bedragen! Het kan ook anders; hier in dorp eens een keer blauwe kaart vergeten. Vijf euro boete, maar ik vergeet die kaart nooit meer op dashboard te leggen.

Inkomensafhankelijke boetes vindt ik belachelijk. Je wordt al op vele manieren gestraft dat je harder werkt dan gemiddeld en daardoor meer verdient.
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:

25 nov 2011, 21:00

Marcel Always Open schreef:Ken nog een blauwe toeterkreeft die de bekeuring ook kreeg van een echte bromsnor zonder hobby's en met een zeer groot ego.
Ik heb hem nog steeds liggen uit 2007. :mrgreen:
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 nov 2011, 09:38

Gisteren zeiden ze op het RTL nieuws (of Editie NL) dat de toeterboete toch niet verhoogd zou worden naar 340€ maar slechts €85 zou worden...
Afbeelding
Friso89
Mod virus alert!
Mod virus alert!

27 nov 2011, 17:19

Wat ik nogsteeds raar vind, is dat linksrijden met een lagere boete bestraft wordt, dan rechts inhalen.

Het ene lokt het ander uit!
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 nov 2011, 17:50

Friso89 schreef:Wat ik nogsteeds raar vind, is dat linksrijden met een lagere boete bestraft wordt, dan rechts inhalen.

Het ene lokt het ander uit!
Gaat om de gevaarzetting. Linksrijden is irritant, maar niet gevaarlijk. Rechts inhalen is gevaarlijk aangezien dit niet wordt verwacht.
Berry M
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 nov 2011, 00:08

Shag schreef:Linksrijden is irritant, maar niet gevaarlijk. Rechts inhalen is gevaarlijk aangezien dit niet wordt verwacht.
Je kunt anders wel verwachten dat iemand je rechts voorbij komt als je links blijft hangen... :()
Afbeelding
Ginoceros schreef:Interessante, niet verprutste Mini die 1x/ 6mnd op de weg komt en niet boven de 2000t uitkomt
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2011, 12:25

En bumperkleven wordt nog hoger gestraft, daarom ga ik niet op de bumper hangen (sowieso voor de steenslag) en ga ik er rechts langs.
Ik heb geduld, maar op gegeven moment is dat op en ga ik er voorbij, goed of kwaadschiks.

Die boete´s, tsja wat kan ik erover zeggen, al het gejammer in de media etc. verandert er niks aan, totdat de verkiezingstijden eraan komen, dan is dat weer een puntje om zieltjes mee te winnen.
En als ze dan weer gekozen zijn wordt er weer niks aan gedaan.
De hoge brandstofprijs was een paar jaar terug ook zo erg heet in de media, nu zijn overal de prijzen nog hoger terwijl de situaties in Irak etc. redelijk stabiel zijn en de olieprijzen ook, toch blijven de prijzen aan de pomp lekker op top niveau, waarom? Omdat we eraan gewend zijn, en de overheid zo lekker veel geld binnenharkt.
Diesel bijna 1,50 de liter op de snelwegen...?
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 nov 2011, 23:33

Ik zet knipperlicht links aan en/ of sein met grootlicht. Rechts inhalen doe ik niet. Soms beweeg ik ook met auto iets van links/ rechts op dezelfde rijbaan. Op die manier trek je aandacht van bestuurder voor je, want meestal heeft men niet in de gaten dat er iemand achter ze zit omdat men niet in de spiegel kijkt.

Nederlanders en linker rijbaan... :s
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 nov 2011, 08:47

Mini Poeper schreef:Ik zet knipperlicht links aan en/ of sein met grootlicht. Rechts inhalen doe ik niet. Soms beweeg ik ook met auto iets van links/ rechts op dezelfde rijbaan. Op die manier trek je aandacht van bestuurder voor je, want meestal heeft men niet in de gaten dat er iemand achter ze zit omdat men niet in de spiegel kijkt.

Nederlanders en linker rijbaan... :s
die linkerbaan is nog niet het probleem.. SPIEGELS!!! dat is ene probleem in NL! pffff
want wat kijkt men slecht in die dingen zeg! bah-bah!

Al meerdere keren in Nijmegen naast iemand gestaan en gevraagd bij t stoplicht of die ooit zn spiegels weleens gebruikt.. antwoord is standaard: JA! hoezo?
mijn vervolg: moet je ze niet eens uitklappen dan? :s stelletje @$@#$
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 nov 2011, 13:57

Mini Poeper schreef:Nederlanders en linker rijbaan... :s
Wat staat er in jouw paspoort?? :mrgreen:

Wij wonen hier dicht bij de Duitse grens en passeren deze dan ook regelmatig...
Er is inderdaad wel een verschil tussen de Nederlandse en Duitse rijstijl...
ParklaneS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

29 nov 2011, 15:32

Het probleem is dat veel verkeersdeelnemers menen zelf een overtreding te moeten/kunnen/mogen maken als een ander dit ook doet.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 nov 2011, 16:09

Ik beweeg me gewoon vlotjes door het verkeer. Heb geen enkel probleem met linkshangers, ik kom er wel langs.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
franklyn85
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 nov 2011, 22:08

Berry M schreef:
Shag schreef:Linksrijden is irritant, maar niet gevaarlijk. Rechts inhalen is gevaarlijk aangezien dit niet wordt verwacht.
Je kunt anders wel verwachten dat iemand je rechts voorbij komt als je links blijft hangen... :()
:lol:
burn rubber not your soul

Afbeelding
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 dec 2011, 12:34

wellicht even deze petitie op onderstaande site tekenen, hoe meer hoe beter natuurlijk!!!

http://www.autobelangen.nl/

Terug naar “Kletshoek”