Ferrari-motoren voor Spyker F1-team

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Ferrari-motoren voor Spyker F1-team

30 sep 2006, 11:22

Nu.nl schreef:Het Nederlandse Spyker F1-team komt volgend jaar aan de start met Ferrari-motoren. Dat maakte teambaas Collin Kolles zaterdagochtend bekend in China.

"Voorlopig is de overeenkomst enkel voor 2007, maar we sluiten een verdere samenwerking niet uit. De overeenkomst is enkel voor hun motoren, maar we zullen wel nauw samenwerken", verklaarde Colles aan enkele journalisten in China.

Hoewel er nog geen officiële bevestiging werd verzonden, toonde ook Spyker topman Victor Muller zich meteen laaiend enthousiast over de samenwerking met Ferrari.

"Deze samenwerking met het allerbeste F1-team uit de geschiedenis is een mijlpaal in de geschiedenis van ons bedrijf. Ik weet haast zeker dat de samenwerking in 2007 vruchten zal afwerpen," aldus Muller tegenover Autosport

Naast Spyker zal ook Red Bull Racing of Toro Rosso de Ferrari-motoren gebruiken in 2007.
De allernieuwste motoren van Ferrari of zullen het de oude motoren worden uit 2005 ;-)

Als het nieuwe motoren worden dan mag Albers eens laten zien wat ie waard is en of ie een potje (arrogantie) kan breken.
Ik denk dat Doornbos volgend jaar met dezelfde motor die Albers op een dikke ronde rijdt. >)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 okt 2006, 10:39

Om de 1 of andere reden ben ik ook meer Doornbos-minded. Ik heb Albers bij de Bavaria City Race aan het werk gezien en hij kan echt goed rijden hoor, maar toen Albers en Doornbos nog teamgenoten waren, was Doornbos toch bijna altijd ietsie sneller (met gelijkwaardig materiaal). Ik denk dus toch echt dat Doornbos een tikkie beter is, afgezien van het feit dat het ook nog 's een hele spontane gozer is zonder capsones.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 okt 2006, 11:04

Om die reden zie ik ook Doornbos liever in de F1 dan die arrogante vent van een albers. Had ze graag eens samen in de A1 races gezien met gelijkwaardig materiaal. Kijken wie er sneller is :mrgreen:

Terug naar “Kletshoek”