Gister wezen proefrijden met een BMW 130i (3liter zesclinder:265PK) super snel zo ding maar kon mij niet overtuigen.. rechtuitstabiliteit is slecht waarschijnlijk doordat deze niet het M onderstel had.. bochten nemen kan je beter met een mini doen (tenzij je wil driften) het geluid is een beetje ordinair bij volgas, nee niet mijn ding hoewel hij er super uitziet in de speciale cupversie met het M pakket, sportstoelen, 18inch, leer etc. (bijna €50000,-) wel de automaat nemen want schakelen doet die ook al niet best.. Ik was blij dat het uurtje sturen erop zat, zodat ik weer lekker in mijn MINI kon knallen waarschijnlijk komen we hier nooit meer vanaf.. Het Minivirus
Niet helemaal een vergelijk, maar de 116i kon mij ook niet helemaal bekoren. Deze stuurde niet direct (130i zal waarschijnlijk wel een beter onderstel hebben) en de gang zat er niet in. Het was net een elastiek bij optrekken. Duurde zolang voor je op snelheid zat. Het aller belangrijkste: ik en mijn vriendin konden onze zit er niet in vinden.
Ik heb twee 116's mee gehad, één benzine en één diesel. De benzine was ronduit sloom, de diesel was stukken beter. Ik vond het bochtenwerk nog eens zo slecht niet. Comfortabel geveerd en goed door de bocht. Ik kan alleen niet wennen aan die hoekige styling aan de binnenkant, niet mijn smaak.
We zijn blij dat je nog even bij ons blijft
Laatst gewijzigd door Berthil op 20 mei 2006, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Berthil schreef:Ik vond het bochtenwerk nog eens zo slecht niet.
Ja, dat is waar in vergelijkijn met andere "normale" auto's.
Ik denk dat je de 116i en de 118d bedoeld... (deze laatste is anders dan aangegeven dezelfde twee liter dieselblok als de 120d).