potverdorie...

thuisgekomen en dan maar eens snel kijken of je iets kunt vinden voor de volgende patient aankomt die IK ging helpen met zijn cabrio.
Ik ben behoorlijk handig, heb al honderden (ik overdrijf niet) opel twintops (astra en tigra) daken gerepareerd, maar een mini dak.... nee daar heb ik (nog) geen kaas van gegeten.
Wat is de situatie:
- Ik bedien de dak knop, het dak schuift netjes (en recht) naar achteren
- Vervolgens laat ik de knop los, en druk nog eens op de knop om het dak helemaal te openen
- de grendels/haken gaan nu open, ECHTER... de haak aan de bestuurderskant maar half, bijrijderskant helemaal
- Dak blijft staan.... (rode lampje knippert op de knop, ja DUH er is iets mis
)
vorige week en van het weekend deed het dak het nog prima, nu ineens niet meer. Geen gekke geluiden gehoord, geen stukjes plastic gevonden o.i.d.
de kabels zijn door de vorige eigenaar ongeveer 4 jaar geleden al vervangen (door een bedrijf laten doen)
Ik zoek iemand die mij bij dit probleem kan helpen.
En daarmee bedoel ik: ik zoek iemand die ZELF de kennis heeft. Naar een garage gaan kan altijd nog, maar zie ik niet zitten (gezien de kosten).
Voor mij ook een beetje een bijzondere situatie.... ik fix letterlijk voor een appel en een ei daken van mensen, al 10 jaar, zonde eigen belang, zonder geld te verdienen, puur uit liefde voor de opel twintop (ben niet voor niets "eigenaar" van de twintop club en het forum daarvan), en tot nu toe krijg ik voor mijn eigen probleem alleen maar: "zijn je kabels", "kabels", "waarschijnlijk kabels", maar geen enkele hobbyist die meer kan vertellen (of wil vertellen) dan dat....
Kan me niet voorstellen dat er niemand is met meer kennis, dus probeer ik het ook via deze weg.