Hallo,
Er komt erg veel lucht uit het luchtrooster aan de bijrijders kant,
vooral als ik harder rijd dan 100km per uur, terwijl het ventilatiesysteem uit staat.
Als ik dan het knopje van lucht circulatie aan zet houd het op.
Maar deze kan je ook niet te lang aanlaten anders beslaan de ramen weer.
Erg vervelend onder het rijden, net of het raam iets open staat.
Iemand die dit probleem kent en kan oplossen??
Gr jos
Veel lucht uit ventilatierooster bijrijders kant
- Ronsworld
- Bijna verslaafd
- Contacteer:
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: Veel lucht uit ventilatierooster bijrijders kant
Luchtverdeling op andere stand (bijvoorbeeld voorruit, benen en zijruit) zetten. Of de middelste en linker ventilatieroosters ook open zetten.
Recirculatie gewoon op buitenlucht, anders zit je in je eigen vochtige uitgeademde lucht (en dan beslaat alles).
Wellicht toch raam dichtdoen? Gaat ie nog wel die 5mm op en neer bij openen portier?
Recirculatie gewoon op buitenlucht, anders zit je in je eigen vochtige uitgeademde lucht (en dan beslaat alles).
Wellicht toch raam dichtdoen? Gaat ie nog wel die 5mm op en neer bij openen portier?
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Robert, ik denk dat "recirculatie" alleen maar uitgevonden is voor als je in tunnels rijdt? Weet jij of dat zo is? Ik vind dit een ongezonde uitvinding.
Jos,
Er bestaat een mogelijkheid dat de linkerkant/bestuurderkant van je luchtkanalen verstopt zitten of zo (waardoor alles dus naar rechts/bijrijder geleid wordt.
Jos,
Er bestaat een mogelijkheid dat de linkerkant/bestuurderkant van je luchtkanalen verstopt zitten of zo (waardoor alles dus naar rechts/bijrijder geleid wordt.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Je ziet ze binnenkort (als de buitentemperatuur wat verder daalt) weer rondrijden....van die stadsrit-gebakjes, zonder airco, waar de "regen" aan de binnenkant van de ramen zit. En die dan met een slakkegangetje van < 25km/h rijden, omdat ze geen dr*l kunnen zien door de beslagen ramen.... Vaak gevalletje recirculatiestand.
Pcies, Marcel! In de tunnels helpt het zeker om de vuile lucht wat meer buiten te houden. Ander voordeeltje, in de winter wamt het interieur sneller op bij recirculatie. Maar dan wel de airco erbij aan doen om de lucht te drogen, anders zit je binnen no-time in de mist/steamy windows.Marcel Always Open schreef:Robert, ik denk dat "recirculatie" alleen maar uitgevonden is voor als je in tunnels rijdt? Weet jij of dat zo is? Ik vind dit een ongezonde uitvinding.
Je ziet ze binnenkort (als de buitentemperatuur wat verder daalt) weer rondrijden....van die stadsrit-gebakjes, zonder airco, waar de "regen" aan de binnenkant van de ramen zit. En die dan met een slakkegangetje van < 25km/h rijden, omdat ze geen dr*l kunnen zien door de beslagen ramen.... Vaak gevalletje recirculatiestand.

- statham
- Nieuw Lid
Bericht
Hallo!
Bedankt voor jullie snelle reactie's, dichtdraaien roosters andere standen gedraaid heb alles al geprobeert. Ramen sluiten ook gewoon perfect.
Bedankt voor jullie snelle reactie's, dichtdraaien roosters andere standen gedraaid heb alles al geprobeert. Ramen sluiten ook gewoon perfect.
- statham
- Nieuw Lid
Bericht
Marcel, je zegt dat misschien de linker kant verstopt zit, maar als ik alles open zet en de blazer op stand 1,2,3,4 komt aan alle kanten normaal lucht. heel vreemd.
Onze sponsors