Pagina 1 van 2
Aanstaande aankoop dikke Cooper S 2005
Geplaatst: 22 feb 2013, 20:12
door jeroenski82
Hej,
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik heb een Gave Mini Cooper S op het oog

.
Het gaat om een zwarte Cooper S uit juni 2005 kenteken 25-RN-XT. Hij ziet er op de foto's (autotrack) erg mooi uit en ik ga morgen een proefrit maken.
Heb al op het forum zitten zoeken naar het kenteken, maar het lijkt erop dat ie hier niet rondhangt

(tenzij het kenteken nog nooit is ingevoerd...).
Nu vraag ik me af of er met het specifieke bouwjaar nog belangrijke zaken zijn waar ik op zou kunnen letten.
Wat ik wel vreemd vind is dat het stuur 2 spaken heeft en ik dacht dat met ingang van de facelift van de 1ste generatie een 3 spaaks stuur werd gemonteerd?
En dat is misschien moeilijk te zeggen, maar wat zou nou ongeveer het haalbare aantal kilometers zijn op het blok?
Alvast onwijs bedankt voor de moeite.
Gr,
Jeroen
Geplaatst: 22 feb 2013, 21:08
door Manick
zo ver ik kan zien zou ik zeggen laat denk ik maar gaan, er zijn beteren Sjes te krijgen. het stuur is goed 3 spaaks alleen zie je op de foto het onderste spaak ondersteboven staan Kijk maar goed op de foto.
en hij is orgineel nederlands geen import
verder is de titel verkeerd, een R53 is met compressor en geen turbo, dus deze verkoper heeft er niet veel verstand van.
ik heb zelf sinds woensdag een Cooper S gekocht voor ong de zelfde prijs. mijne heeft Full leer, Full auto airco, Chrono pack en heeft een paar duizend minder gelopen, dus ik zou zeggen laat gaan en kijk verder op autoscout staan zat en hele mooie Sjes
btw voor de anderen hier is een link naar de Cooper-->
http://www.autotrack.nl/tweedehands/mini/cooper/9530336
gr. Manick
Geplaatst: 22 feb 2013, 23:05
door jerroo
het is een facelift, zo te zien nette auto, uitrusting, tja dat verschilt,leer maak het geen betere auto en km stand lijkt niet ongewoon, als je e'm mooi vindt kan kijken en proefrijden geen kwaad, probeer te achterhalen hoe het onderhoud is geweest, en peil als eerste de olie, als die gelijk al onder peil staat, weglopen...my 2 cents...
Geplaatst: 23 feb 2013, 16:33
door jeroenski82
Thanx voor de reacties.
Heb net een proefrit gemaakt in de Cooper S en alle twijfel of ik nu wel of niet zou gaan voor een Cooper S zijn iig weggenomen

. Wat een onwijs coole auto is het. Heel gaaf geluid van de compressor en wat een wegligging. Afijn, en de dingen waarom de gemiddelde forumbezoeker een een Mini bezit ;-) . Helaas las ik de reactie over het oliepeilen pas toen ik terug was, maar daar moet ik dus ook op letten. wat me wel opviel was de uitlaat, die al licht begon te roesten, tot de demper ongeveer. Het leek er ook op dat het geen originele demper is, maar misschien weet iemand dit? Zag er geen merk op zitten ofzo.
Ook viel me een klakkend geluid op vanuit de auto, bij de rechter achterkant vandaan. Dit hoorde je bij 'file'-rijden; afremmen en dan vervolgens weer licht optrekken.
Ook viel me aan de rechter-achter-onderkant van de auto op dat een soort van metaalkleurige afdekkap/beschermkap(?) nogal verroest was. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Hoop volgende week weer een proefrit te kunnen maken in een mogelijke kanshebber, om wat ter vergelijking te hebben.
De auto waar ik nu in gereden heb, lijkt van de eerste eigenaar te zijn, maar ik ben toch half en half van plan om een ANWB keuring uit te laten voeren. Wat zijn jullie ideeën / ervaringen hierover?
Thanx!
Gr,
Jeroen
Geplaatst: 23 feb 2013, 16:34
door jeroenski82
Oja, wat ik ook nog wilde vragen; de auto is bij Breeman in Rotterdam onderhouden. Kan ik daar de gegevens gewoon opvragen over wat er allemaal aan gebeurd is, qua onderhoud enzo?
Gr,
Jeroen
Geplaatst: 23 feb 2013, 17:07
door mushrop
je kunt de sleutel ook laten uitlezen bij de dealer
Geplaatst: 23 feb 2013, 17:58
door Peter
Uitlaten zien er al snel roestig uit...
ANWB keuring kan nuttig zijn al is een vertrouwd garagebedrijf een stuk goedkoper om de auto te laten checken.
Geplaatst: 23 feb 2013, 18:26
door Marcel Always Open
Als je de sleutel laat uitlezen, kun je echter niet zien of er ooit schade of bepaald onderhoud is uitgevoerd.
Geplaatst: 23 feb 2013, 18:38
door mushrop
onderhoud wel, schades niet nee
Geplaatst: 23 feb 2013, 19:25
door jeroenski82
Bij het uitlezen van de sleutel, kun je dan de onderhoudshistorie zien?
En nog ff over de uitlaat, ik had zelf het idee dat het een andere is dan standaard, maar kan iemand dit zien op de foto's?
Gr,
Jeroen
Geplaatst: 23 feb 2013, 19:30
door Peter
De sierstukken zijn niet origineel. Het is verder niet te zien wat voor uitlaat het is.
Radio is van het "pre-facelift" type. Deze kan geen MP3's aan en de geluidskwaliteit schijnt minder te zijn.
Geplaatst: 23 feb 2013, 19:34
door jeroenski82
Peter, nu je het toch over de radio hebt, is deze eventueel te vervangen door een beter type? Het leek erop dat het iets van 1,5 Din is, maar ik kan me vergissen? Ik vind het zelf altijd wel prettig als ik er gewoon een USB-stickie op kan aansluiten...
Geplaatst: 23 feb 2013, 19:37
door Peter
Is gewoon enkel DIN en is heel eenvoudig te vervangen. Schijnt alleen lastig te zijn om een radio te vinden die in de stijl van het dashboard past. De meeste radio's zijn wat hoekiger en/of hebben niet de juiste kleur verlichting.
Geplaatst: 23 feb 2013, 20:01
door jeroenski82
Oke, gelukkig is de mogelijkheid er iig wel

Zou een unit uit een later bouwjaar er ook in kunnen denk je?

Geplaatst: 23 feb 2013, 23:25
door jerroo
later bouwjaar mits type 1 past, zijn genoeg in omloop, ombouw setje naar aftermarkt werd hier vorige week nog aangeboden voor weinig, tjek verkoop topics maar even,interieur.
ben blij dat je niet over 1 nacht ijs gaat, niet alle mini's zijn van liefhebbers geweest, en hebben dus niet allemaal deugdelijk oh gehad,suc6 met de vergelijk rit volgende week.