Zelf heb ik als hobby auto een '12 Golf 6 R dsg met alle denkbare opties, excl schuifdak, en gekocht met 11.000km op de klok, nu bijna 2 jaar later staat de teller op 29000km.
De auto heeft standaard al 290 PK en is dus niet bepaald sloom, maar dat heeft niet lang geduurd....
Een paar dingen die ik gelijk heb aangepakt zijn oa
Bilstein B16 in hoogte en hardheid onderstel ( heb de Bilstein veren op het originele verstelbare dcc onderstel gehad en dit rijd ook echt perfect) maar als hardcore tuner vond ik het Bilstein onderstel net iets beter rijden onder zware belasting. Overigens zijn er nog diverse aanpassingen geweest aan de schokbrekers om alles zo laag te krijgen en toch nog behoorlijk wat demping en comfort over te houden.
BBS ch-R 19" met Hankook ventus evo 1
8 zuiger Brembo remmen met 370mm schijven voor.
Golf R achterklauwen met adapters en 365mm schijven.
Verstelbare topmounts voor.
Custom inlaat en uitlaat ( Sennaproduct

Grotere injectoren, oil catch can , ttrs in tank pomp, S3 intercooler, JD motor en bak software.
Resultaat 375 PK en 450nm.
De grootste ombouw is pas sinds kort afgerond....de bestaande 2.0Tfsi heeft plaats moeten maken voor een
Audi ttrs/rs3 2.5Tfsi 5 cillinder incl RS3 7 traps S-tronic vlappie versnellingsbak.
Deze ombouw was zeker niet gemakkelijk en omdat niemand dit eerder had gedaan heb ik alles zelf uit moeten zoeken, de auto rijd nu dus op de TTRS ecu en dit probleemloos zonder bugs!
Heb er inmiddels 10.000 km mee gereden en het is HELEMAAL GE-WEL-DIG, het geluid van een 5 cillinder Turbo met een 76mm open uitlaatsysteem is echt geweldig.
Dit is slechts een beperkt en kort verhaal achter mijn" andere ride" de rest van het verhaal volgt misschien nog, nu ben ik bezig om 8,5x19 en 11x19" Porsche centerlock wielen pas te maken op de golf....
Ik heb 2 nieuwe

Eerst wat foto's.
Zo begon de auto, 2.0 Tfsi

Nu dus met 5 cillinder

Nieuwe motor

Even in Polen een RS3 7 traps Dsg opgehaald, hier nergens te koop.