Het gaat om fiesta st 2006 volledig origineel gekocht met 82000 km op de teller.
Dan begonen met pipercross kelk ,60mm gasklep , piper uitlaatlijn en dreamsience mapping , ap coilovers, ebc greenstuff blokken en schijven en omp veerpootbrug . Dit was goed voor 175 pk maar helemaal niet mijn ding aangezien ik van een bmw 320 met 212 pk kwam.
Besloten om uit Engeland setje nokkenassen te bestellen en te plaatsen en toen is de misserie begonen

Te hoge co voor technische controle
waanzinnig schokken op ralentie
Verbruik met 2 l omhoog
veel koppel onderin en nix in toeren , en zou juist het omgekeerde moeten zijn.
Na 6 mappings te laten maken nog steeds zelfde probleem.Uiteindelijk gevonden dat de nokken verkeerd geslepen waren , deze een beetje verlegd en terug map op maat laten maken .
Nu gaat hij er als een speer van door als hij warm staat en ploft en knalt hij als een gek en zou hij 190 + pk moeten hebben . Maar spijtig genoeg is er weer iets mis met de mapping en moet hij eerst 5 min warm draaien of hij ligt te stompen en te knallen in zijn inlaat

Nu heb ik paar weken gelede de 205 pk mapping samen met cosworth inlaat en versterkte koppeling besteld uit Engeland , enkel nog wachten tot de stukken arriveren .
Heb ook nog sper diff van escort rs turbo dat er in moet komen en een zo goed als nieuwe miltek lijn gekocht ipv de piper . Als nu alles in orde geraakt zal het dus wel plezant rijden worden met een 205 pk en sperdiff er in.
Nu de st toch al tijdje stil staat en wat meer met de mini gereden hebben begin ik toch meer te opteren voor de mini ivm rijsensatie en gevoel , alhoewel het toch ook geen top kwaliteit is en we daar ook al genoeg kosten aan gehad hebben sinds hij in ons bezit is , en dan nog volledig origineel .

Hier in alle geval enkele foto's van de st




Grts