Tom Mini P28?

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 mar 2013, 22:26

Dikke upgrades hier! Ook in real life klinkt het super en ziet het er gaaf uit kan ik melden! 8) 8) 8)

@Stefan
Zie jij een flitser dan, anders moet ik ook gaan opletten daar... :lol:
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 mar 2013, 09:21

Afgelopen vrijdag heeft de Fiesta besloten dat het beter zou zijn om afscheid te nemen van de sierlijst op het rechterportier. Vanmiddag maar eens naar de dealer een nieuwe bestellen.

Afbeelding
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 mar 2013, 22:52

Je gaat toch niet je oude velgen er weer onder gooien??
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 mar 2013, 21:28

Zijn verkocht. :mrgreen:
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 apr 2013, 21:42

Ik heb besloten dat de Fiesta weg mag. Het is niet dat hij niet meer bevalt en hij moet ook zeker een nette prijs opbrengen anders hou ik hem voorlopig gewoon het is gewoon dat een oude liefde weer voorbij is gekomen en zolang die auto te koop staat zal de Fiesta ook te koop staan. Inruilen ga ik niet eens proberen want ik kan me zo voorstellen dat een handelaar niet zit te wachten op een auto waar een schroefset onder zit en een racestuur is gemonteerd. De achterbank zal er morgen weer ingaan en dan ga ik foto's maken.

Eventueel geïnteresseerden mogen een pb sturen of even wachten tot morgen tot de auto op de bekende sites staan. Ik heb geen flauw idee of er interesse voor de auto is. Is er geen interesse blijf ik er in rond rijden is er wel interesse dan mag hij weg.

Wordt vervolgd.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 apr 2013, 10:22

Nou ben ik benieuwd wat je oude liefde is...
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 apr 2013, 13:21

biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

14 apr 2013, 21:28

Te koop aangeboden Ford Fiesta ST 2.0 16V van 2005.

Vraagprijs € 6.950,-

Ik heb de auto sinds oktober vorig jaar. De bedoeling was om langere tijd met de auto te gaan rijden en daarom heb ik de auto direct bij aankoop voorzien van een grote beurt. Hierbij zijn de volgende zaken vervangen:

luchtfilter
bougies
olie
oliefilter
versnellingsbak olie
remolie
pollenfilter
de airco is gecheckt
lampjes allemaal vervangen
stuurbekrachtiging reservoir vervangen door een PAS relocation kit en alle olie vervangen (zwak punt bij de Fiesta ST in standaard vorm)
ruitenwissers
brandstoffilter
Nieuwe koplamp (bon aanwezig)
Nieuwe accu (bon aanwezig)

Vervolgens heb ik de volgende zaken in chronologische volgorde vervangen:
Pookknop
Oil catch can
benodigde slangen en klemmen
pookhoes
stuur en naaf
Cosworth inlaat (zorgt voor een waanzinnig geluid en een aanzienlijk soepeler lopende motor)
Remblokken en schijven
Koelslang
15 inch magnesium wielen met Yokohama parada banden. (nieuw gepoedercoat)
AP Schroefset. (1 maand oud bon uiteraard aanwezig)
Sierlijst op het rechter portier.

De auto verkeert in een sublieme staat en loopt perfect. De auto verbruikt geen olie en wordt altijd netjes warm gereden. De kilometerstand is op dit moment bijna 137.000 kilometer. Ik heb de fiesta naar mijn smaak aangepast. De onderdelen die aan vervanging toe waren zijn vervangen door uitsluitend fabrieksonderdelen.

Naast de bijzonderheden zoals de Cosworth inlaat beschikt de auto ook over de volgende opties:

Metallic lak
Stuurbekrachtiging
RVS uitlaat met Metaalkat en Sebring einddemper.
airco
sportstoelen
half leer
bekerhouders
Radio met Bluetooth.
Achterbank in ongelijke delen neerklapbaar
Bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar
Sportinterieur
Passagiers airbag
Mistlampen voor
Elektrisch bedienbare ramen voor

Heeft deze Fiesta dan helemaal geen minpunten? Ja toch een paar kleine puntjes die voor de liefhebber misschien totaal niet belangrijk zijn maar ik wil ze toch vermelden. Een auto van 8 jaar oud heeft gewoon wat gebruikssporen. Daar ontkom je denk ik niet aan. Niets bijzonders maar her en der zit wel een klein krasje of deukje. Het originele stuur heb ik er niet meer bij ( het originele stuur was niet mooi meer daarom heb ik hem vervangen door een LTEC stuur) Een nieuw stuur is eventueel te koop op de Britse Ebay. De grootste kostenpost in zo'n project is de airbag en die heb ik er wel bij. Verder heb ik de originele velgen verkocht omdat de velgen erg beschadigd waren en de Fiesta op 15 inch veel beter rijdt door het veel lagere gewicht van de wielen. Een originele set is natuurlijk te koop. Verder is er een klem van de achterbankvergrendeling kapot (Fiesta kwaal). Die zou je nieuw moeten kopen bij de dealer. Monteren is een fluitje van een cent. Daar heb ik een beschrijving voor.

Zaken die een koper bij de auto krijgt:
Het originele onderstel.
de airbag.
slotbouten van de originele velgen set.
de originele inlaat.

De 2.0 16V is een bijzonder fijne motor voor de Fiesta. Wanneer je rustig rijdt is een gemiddeld verbruik van zo'n 1 op 13 mogelijk. Wanneer je het gas iets dieper intrapt wordt het natuurlijk wat meer. Het Duratec blok in deze Fiesta werd oorspronkelijk gebruikt voor de Ford Mondeo en heeft in Engeland inmiddels een grote schare liefhebbers. Het blok wordt ondermeer door Caterham gebruikt. Er zijn tuners in Engeland die tot wel 200 pk zonder turbo uit dit blok weten te halen! Zonder dat dit de betrouwbaarheid schaadt.

Al met al niet een standaard Fiesta ST. Ben je een liefhebber van een standaard auto die volledig origineel moet zijn dan is deze Fiesta niets voor jou. Maar ben je iemand die van serieus autorijden houdt en die de totale som van deze onderdelen op waarde weet te schatten, dan ben jij misschien wel de volgende eigenaar van deze opvallende maar toch nette Ford. Ik hoef u niet uit te leggen dat er veel geld in de (veelal) preventief vervangen onderdelen is gaan zitten. De Cosworth inlaat is ook gemonteerd met in het achterhoofd dat ik deze auto langere in bezit zal houden. Er staat op dit moment een grote liefde van mij te koop. Komt er iemand voorbij die een goede prijs voor de auto wil geven mag hij weg. Gebeurt dat niet dan mag de snelle Ford gewoon blijven. Begint u alstublieft niet met leuzen als: "voor 3.000 euro kom ik hem direct halen" dat geloof ik wel. Dat zou ik zelf ook doen voor dat geld.

Om een snelle verkoop te bespoedigen doe ik er tot 22 april 2013 een volle tank bij.

Mailen mag. Bellen is sneller.

Afbeelding
IMG_3441 by Petrolhead Tom, on Flickr

Afbeelding
IMG_3442 by Petrolhead Tom, on Flickr

Afbeelding
IMG_3443 by Petrolhead Tom, on Flickr

Afbeelding
IMG_3445 by Petrolhead Tom, on Flickr

Afbeelding
IMG_3446 by Petrolhead Tom, on Flickr
speedy
NMC Legend
NMC Legend

14 apr 2013, 21:52

waarom gaat die weg?
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 apr 2013, 11:45

Misschien gebeurt er wel niks. Eerst deze verkopen en dan zien we wel verder.
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 apr 2013, 20:08

6499! :mrgreen:
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 apr 2013, 10:55

Pricedrop! 5750!
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 apr 2013, 11:48

mushrop schreef:Nou ben ik benieuwd wat je oude liefde is...
Ik ook!
Auto1
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

29 apr 2013, 12:20

Zonde dat ie weer weg gaat! Ziet er netjes uit de wagen!
Trots eigenaar van Mini 1000
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 mei 2013, 11:41

Even een schaamteloze copy paste van DF.

Petrolhead Tom schreef:Het is allemaal iets anders gelopen de afgelopen dagen.

Vorige week was ik nog hard op zoek naar een Smart Roadster. Ik was voornemens om er afgelopen zaterdag een paar te gaan bekijken en de mogelijkheid te onderzoeken om mijn Fiesta in te ruilen. Mijn vriendin zag de bui al hangen en vond het de hoogste tijd om in te grijpen. Ze gaf aan het geen goed idee te vinden. Waarom niet? Omdat zo'n Smart f**k LELIJK IS! Ok. Duidelijk.

Ze vroeg me waarom ik geen mooie auto zou kopen. Ik had geen flauw idee wat ze daarmee bedoelde maar navraag leerde mij dat het haar beter leek om weer een MX5 te kopen. Dat is helaas geen optie. De NA MX5 is eigenlijk al net te klein en de NB is nog krapper dus dat is helemaal geen mogelijkheid. Een stapje omhoog dan en een NC? Ik vind het de minst mooie maar het schijnt een stuk ruimer te zijn en nog steeds erg goed te rijden. De prijzen liggen alleen nog behoorlijk hoog voor wat ze bieden dus die optie viel ook af. Nadat de obligate E46 3-serie cabrio en de SLK, Z3 en zelfs Golf cabrio de revue gepasseerd waren werd ik me ineens ergens van bewust. Het plaatje werd duidelijk. De puzzelstukjes vielen achter elkaar op de plek.

Ik heb de afgelopen week goed nagedacht over wat ik zoek in een auto. In de afgelopen jaren heb ik in heel veel verschillende auto's gereden. Ik heb er zelf een aantal gehad en om de meest uiteenlopende redenen verkocht. Wat is het dat ik zoek in een auto? Een cabrio is eigenlijk een must. Wat een heerlijk gevoel om met de kap open te rijden. De running costs van de E46 325ti stonden me tegen. Elke week je tank volgooien voor 120 euro is niet mijn ding dat is wel gebleken. Het feit dat ik nadien een godsvermogen in de Fiesta heb gepompt doet daar niets aan af. RWD vond ik dan wel weer geweldig aan de BMW. Maar RWD had de MX5 ook. Maar de MX5 was eigenlijk niet snel genoeg. De Fiesta is wel snel zat maar zou af en toe iets meer vermogen kunnen hebben. De Panda was lekker lichtvoetig. Ik heb dus echt alles op een rijtje gezet van mijn vorige auto's en ben nog eens goed gaan nadenken wat ik nu echt wil. Want dat om het halfjaar wisselen van auto's is allemaal leuk en aardig maar is niet te betalen.

De Fiesta had ik misschien niet in moeten ruilen. Het is, ondanks dat hij lekker snel is, fantastisch klinkt en als een kart op de weg ligt, mijn auto niet. Ik had er mijn twijfels bij maar die heb ik genegeerd. Ik heb er een enorme lading aan preventief onderhoud in gestopt met in het achterhoofd dat ik de Fiesta lang zou gaan rijden. Dat was tot voor kort de bedoeling.

Na een uitgebreide zoektocht van twee minuten heb ik vorige week vastgesteld wat het dan wel moest worden. Een Honda S2000. Ik weet nog dat ik op de Autorai voor het eerst oog in oog stond met de S2000. Wat een plaatje. Simpelweg een fantastisch ogend ontwerp. Slank maar toch staat er wel iets. Het "schattige" van de MX5 ontbreekt in het ontwerp van de S2000. De 16 inch wielen zijn helemaal te gek en in Silverstone grijs is het in combinatie met de zwarte kap echt een perfect totaal plaatje. Een links gestuurd exemplaar tikt de toch minimaal de 10k aan en als ik zag wat dat voor auto's waren kon ik daar niet direct enthousiast over worden. Ik had al eens een stukje in een rechtsgestuurde auto gereden en dat viel me destijds helemaal niet tegen. Het grote afvragen begon dus. Kan ik dagelijks leven met een rechts gestuurde auto? Ik heb nog even PB contact gehad met Ruben om hem naar zijn ervaringen met de Elise te vragen. Die gegevens heb ik in mijn achterhoofd gehouden en met die wetenschap ben ik gisteren afgereisd naar Veghel. BPO Automotive had een pracht van een Silverstone grijze S2000 staan. De auto komt uit Ierland en heeft 118.000 kilometer ervaring. Er zit een nieuwe kettingspanner op, nieuwe bougies, nieuwe olie en een nieuwe kap waarbij de vorige eigenaar helaas verzuimd heeft om er direct een glazen ruit in te laten zetten.

Het uiterlijk van de auto was precies wat ik er van gehoopt had. Het interieus was nog erg netjes en aan alles kon je zien dat de vorige eigenaar erg zuinig was geweest op zijn sportauto. Dan proefrijden. Bastiaan van BPO Automotive reed het eerste stuk zelf en gaf enthousiaste uitleg over de mogelijkheden en techniek van de auto. Nadat we op een rustig industrie terrein aankwamen was het mijn beurt om het stuur over te nemen. Het schakelen met links is weer even wennen maar is voor mij geen onoverkomelijke hobbel. Het was voor het eerst dat ik zelf reed in een S2000 en man man man wat rijdt dat mooi. Dat juweel van een motor in het vooronder zorgt ervoor dat je zelfs bij rustig rijden al met volle teugen gaat genieten. Na een paar kilometer door de omgeving te hebben gereden mocht ik hem na een rotonde wel even doortrekken. Het is onvoorstelbaar wat je meemaakt als die VTEC erin klapt. Dat geluid! Absoluut verslavend. Het VTEC systeem maakt van deze S2000 een ware Schizofreen. Je kunt je oma er boodschappen mee laten doen zonder dat ze weet hoe snel de auto werkelijk is en als ze klaar is kun je er mee naar de ring om er vervolgens een hele dag mee rond te boenderen. Wat een ongelooflijk verslavend totaalplaatje.

De inruil van mijn auto is tegen handelsprijs en dus nog iets lager dan wat ik er nu voor vraag op Marktplaats. Vandaag moet ik door geven of ik hem koop of niet. Het is niet eenvoudig. Aan de ene kant is het een dream come true maar aan de andere kant gaat het om verschrikkelijk veel geld.

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”