Op zich een strakke deal, maar heeft wel meer gelopen en is wat "intensiever" ( ) gebruikt. Maar wel met kuipen, aangepast onderstel, stuurtje etc. Alleen nog geen kooi. Heel aantrekkelijk geprijsd. Om mee te beginnen lijkt me dat wel interessant...
Aan de andere kant, die rode is echt een supergoede basis. Daar durf ik m'n geld wel in te stoppen. Bij die blauwe heb ik dat gevoel niet....
Of zie ik het verkeerd?
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Qua auto vind ik die rode veel mooier! Die blauwe oogt al een beetje fout met die wielen, bumpers en uitlaat Die rode vind ik zo mooi dat het ergens zelfs zonde is om hem kaal te maken
Aan de andere kant is die blauwe wel goedkoper en voorzien van enkele racegoodies
Als die rode een goede motor als racebasis heeft zou ik zeker daarvoor gaan en hem naar eigen smaak opbouwen en dan beetje bij beetje
Maar verder heb ik er weinig verstand van wat een betere keus is.
Tja, t wordt al gezegd hierboven (zeg ik, met al mn race ervaring )
Maar je geeft aan eigenlijk weinig tijd te hebben om zelf te gaan bouwen, en ik kan me voorstellen dat als je straks wat vaker en serieuzer gaat racen, je nog wel eens een tikke kan krijgen of zelf een berm bezoekje gaat doen...
Dus die blauwe lijkt me wellicht de beste keuze? (is niet zo mooi als de rode, dus minder zonde als er wat mee gebeurd, er zitten al kuipen, gordels en stuurtje in, dus minder bouwtijd, en nog eens goedkoper, dus meer budget voor bandjes ed)
2008 | R56 Cooper S | Chili Red
Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go
Ik ga straks maar eens bellen voor die blauwe, ik moet 'm toch eerst gezien hebben om er iets zinnigs over te kunnen zeggen. Die blauwe heeft natuurlijk al wat meer meegemaakt en kan dus al wat "vermoeid" zijn. De stoelen/gordels en onderstelaanpassingen (H&R sport kit en stabi's) zijn natuurlijk perfect, maar kosten bij elkaar minder dan een nieuwe motor/diff/versn. bak etc.
Persoonlijk heb ik niet zo'n moeite om die rode leeg te trekken, ik denk dat het een eervollere bedoeling is om 'm om te bouwen naar semiracer, dan dat 'ie uiteindelijk verkracht wordt door e.e.a. puber.
Die blauwe heeft ook nog geen kooi en dat wil ik echt, dat is toch een heel stuk extra veiligheid.
Ik hoop dat ik 'm vandaag kan bekijken.
Wederom bedankt voor jullie input!
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Reken voor een schroefkooi voor zo'n e36 op zo'n 600 euro.
Overigens, een 2.7 met slechts 180pk schreeuwt natuurlijk om een aangepast motormanagement.. Maar dat is voor latere zorg en een leuk potentieel (min 230 pk is mogelijk met die motor, atmosferisch).
BLauw moet binnenkort voor de APK, ik denk dat dit de reden is dat de auto te koop gaat. Misschien weet de eigenaar je te vertellen voor welke punten de auto waarschijnlijk niet door de keuring zou komen, zou het hem gewoon vragen.
Laatst gewijzigd door Marcel Always Open op 23 jul 2011, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
ik zou voor de rode gaan..
gezien het feit dat die al veel minder km's heeft en ook nog eens nauwelijks tot niet op het circuit heeft gestaan, denk ik dat dat motorisch de veiligere keuze is. Precies wat je zegt, die goodies wegen in kosten niet af tegen een nieuw blok etc.