Zo! Hoe kun je de zondagmorgen nou beter beginnen dan met een mooi ritje naar de kartbaan om vervolgens een anderhalf uur finales te karten? Nu snel verder met de regendans!
Klinkt goed Louis! Het zijn natuurlijk niet alledaagse auto's met een niet alledaags geluid. Genieten!
Nou hij zit er onder! Pfff wat een werk. Hier even een kort verslag.
Gisteren om half acht begonnen. Eerst de uitlaat uitgepakt die mooi verpakt zat! (TOP!) Daarna de auto op de krik en as steunen gezet en begonnen met het los schroeven van de drie bouten die de uitlaat verbinden met de decat pipe. Dat ging vrij vlot. De decat pipe zit er nog niet zo lang onder en dus zaten de bouten ook niet vast.
Daarna het uitlaatrubber van de midden demper losgehaald. Dat duurde al wat langer maar ging ook nog wel aardig. Toen de uitlaatrubbers van de einddempers. Wat een hel. Achteraf was het makkelijker geweest om de achterwielen te demonteren maar op een gegeven moment wil je door dus dat maar laten zitten. Toen ik eindelijk de achterdempers los had vond een van de achterdempers het wel nodig om scheef te gaan hangen. De lasverbinding zag er niet meer zo mooi uit en daarom vermoed ik dat dit al een zwak punt was. Extra reden om de uitlaat te vervangen dus.
Toen kwam ik tot de conclusie dat de balk die onder het chassis doorloopt toch echt wel gedemonteerd moest worden. Zo gezegd zo gedaan. Maar ook dit duurde weer langer dan je denkt. Een auto op een krik met twee as steunen er onder is gewoon niet ideaal. Tel daarbij op dat de grond nat was en het lijstje met slechte ingrediënten om je uitlaat te monteren is compleet. Aangezien de ene demper wat los zat was the point of no return al lang gepasseerd en was het dus nodig het karwei af te maken. De montage van de nieuwe uitlaat ging vrij vlot maar ook dit duurde weer langer dan je eigenlijk zou willen.
Al met al van half acht tot kwart over tien bezig geweest. Op bepaalde momenten heb ik me echt afgevraagd waarom ik deze hobby heb. Waarom ik niet gewoon met een goed boek op de bank kan zitten. Maar als je hem dan start en hem mooi hoort brullen dan maakt dat alles in één klap weer goed.
Ik heb nog wel een probleem met de midden demper die hang tegen de bodemplaat aan en resoneert. Daar moet ik dus even een ander uitlaat rubber voor hebben. Iemand tips? Ik heb al wel wat dingen gezien maar een rubber van een 11 euro met 8 euro verzendkosten gaat natuurlijk nergens over.
Vandaag voor het eerst mee kunnen maken hoe de uitlaat klinkt op de snelweg. Daar kan ik kort over zijn. Dat is toch wel vrij hard. Mijn vriendin vond het helemaal niks. Ik vond het zelf ook wel ietwat aan de luide kant. Snelheden rond de 100 kilometer per uur in de zes zijn niet te doen. Constant 100 in zijn vijf is wel te doen. Binnenkort toch maar even de DB killer monteren en kijken hoe hij dan klinkt.