
Dutchie's 330i | Project Drift | Bimmerfest'16
- Dutchie
- Mod virus alert!
- Locatie: Helmond
- Dutchie
- Mod virus alert!
- Locatie: Helmond
Bericht HOFF PERFORMANCE
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Laatste loodjes
Tijd voor de finishing touches.
BMWHUB-5648 by KevDutchie, on Flickr
BMWHUB-5650 by KevDutchie, on Flickr
BMWHUB-5651 by KevDutchie, on Flickr
BMWHUB-5652 by KevDutchie, on Flickr
BMWHUB-5653 by KevDutchie, on Flickr
BMWHUB-5654 by KevDutchie, on Flickr
BMWHUB-5658 by KevDutchie, on Flickr







- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Enschede
- Dutchie
- Mod virus alert!
- Locatie: Helmond
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Locatie: Rijswijk
- Batje
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Laatste loodjes
Whoeeeehoeee
Alleen achter moet ie nog wel een beetje uitgelijnd worden of is dat gezichts bedrog nu
Alleen achter moet ie nog wel een beetje uitgelijnd worden of is dat gezichts bedrog nu
- Dutchie
- Mod virus alert!
- Locatie: Helmond
Bericht HOFF PERFORMANCE
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Laatste loodjes
Achter staat nu kaars recht haha, is gezichtsbedrog denk ik 

- Batje
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Laatste loodjes
Nee oke want t lijkt net of je positief camber hebt zo
- Dutchie
- Mod virus alert!
- Locatie: Helmond
Bericht HOFF PERFORMANCE
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Laatste loodjes
Ja op het filmpje stonden ze nog positief, toen had ik ze nog niet afgesteld haha.
- Batje
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Veghel
- Dutchie
- Mod virus alert!
- Locatie: Helmond
- Dutchie
- Mod virus alert!
- Locatie: Helmond
Bericht HOFF PERFORMANCE
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | Let's go!
Wat. een. weekend.
Het had zijn ups en downs, maar ik heb weer ontzettend veel geleerd en vooral plezier gehad!
Vrijdag avond op locatie de auto 100% afgemaakt, en zaterdag ochtend ging ie moeiteloos door de technische keuring.
Zaterdag was het tijd voor de eerste trainingen. Het was nat in verband met sneeuw (het blijft de Nürburgring natuurlijk..), dus ff aanvoelen hoe de auto het deed, en ideaal op nat kunnen testen. Maar vrij snel bleek het al niet goed, auto trok niet helemaal lekker, en na 2 runs begon hij op 5 cilinders te lopen. Motor uit, motor weer aan, en toen was het weer goed. beetje voorzichtig gereden, en vrij snel daarna sloeg ie in noodloop, waarna ie meteen weer op 5 cilinders begon te lopen.
Terug naar binnen, bobines en bougies gechecked, en die waren erg wit wat duidde op dat de motor te arm liep. Gelukkig was mijn chiptuner (Guerrilla Tuning) er bij en gingen we samen terug de baan met live data op de laptop. Deze gaf direct aan dat ie cilinder 2 constant uitgooide in verband met meerdere missfires.
De tuner besloot de mapping aan te gaan passen omdat hij te arm af stond gesteld. Daarna nog een test sessie gedaan, de auto trok in ieder geval veel beter, maar bovenin de toeren begon de auto toch weer op 5 cilinders te lopen. Nog wat extra inspuiting boven 4500 toeren geregeld, en sindsdien bleef ie op al zijn cilinders lopen!
Toch bleef de motor in noodloop slaan, wat waarschijnlijk toch werd veroorzaakt door de uitgeschakelde lambda sensoren. Lucas (de tuner) besloot contact op te nemen via met een engelse tuner, die vanuit zijn huis in engeland mijn lambda's 100% wist uit te schakelen. Toen waren de problemen eindelijk opgelost.
Vervolgens nog wat goede sessies op droog kunnen zetten, en bleek de auto klaar voor de Zondag.





Auto nog wat af kunnen stellen, om vervolgens zondag ochtend nog wat te trainen.
Voor de kwalificatie had mijn oom, en sponsor, Smulders Carsystems, NIEUWE 'King Meiler' banden gekocht. Dit zijn "resurfaced" banden, die een speciaal voor drift ontwikkelde rubber compound hebben (en dus extra roken). Deze bleken uiteindelijk wat teveel grip te hebben, dus de camber achter van 0 terug gezet naar -2 graden voor iets minder grip.
In de laatste training ging het helaas weer fout. Er kwam stoom onder de motorkap uit toen ik terug het paddock in kwam, toen ik bij de tent aan kwam bleek er een gat in het expansievat te zitten. de radiator was verplaats en drukte het expansievat tegen de v-snaar aan. Voorkant eraf en alles los, de plek van het expansievat goed geschuurd, en dicht gesmeerd met 2 componenten lijm.

Dit bleek te helpen, en de auto was klaar voor kwalificatie.
De kwalificatie ging aardig, de eerste run was safe, had nog wat last van de grip maar ging niet slecht.
Run 2 Ging ik wat meer gooien en smijten, maar in bocht 1 had ik er nog wat moeite mee om 'm dwars te gooien, maar na de transitie had ik een dikke hoek, en kon ik mooi rokend, met een mooie snelheid en hoek 'klein monaco' in. Deze run leverde mij 65 van de 100 punten op.
Run 3 ging ik er helemaal voor, in bocht 1 had ik eindelijk een dikke hoek, en bocht 2 ging ik bijna achterwaards in. Toen ik op dat moment van 3 terug naar 2 schakelde ging het fout, op een of andere manier trok ik de versnellingsknop van de pook af (dat ding wat normaal muurvast zit..), en helaas bleef ie in neutraal hangen.. Einde run, 0 punten.
Uiteindelijk bleken mijn 65 punten goed voor de 39e plaats, en had ik me dus in de C finale gekwalificeerd! :gekdoen:




Maandag ochtend weer vlug trainen voor de battles. Na 2 rondes was er een rode vlag situatie waardoor ik voor 5 minuten stil stond. Omdat het koelwater temperatuur toen weer zo vlug steef, was de 2 componenten lijm zacht geworden, en druk het water zich weer door het gat heen. De auto de baan af geduwd, en het expansievat weer eruit getrokken. de zacht geworden lijm eraf geschraapt, een schroef het expansievat in gedraaid, en daar weer 2 componenten lijm overheen.
tijdens de trainingen op maandag ochtend ging het helaas goed fout. "Rory is gecrashed" klonk het over de portofoon, Rory is een teamgenoot. Na de vraag hoe erg het was, was het antwoord "best wel erg."
Aangekomen op plaats van het ongeval bleek de schade enorm te zijn.
Rory en zijn zus, Kyra, die er op dat moment naast zat, zijn afgevoerd naar het ziekenhuis maar maken het goed. Hetzelfde geld voor Michel Ditmarsch, Falken rijder, die voor Rory's neus spinde en de klap met de zijkant van zijn auto op moest vangen.
Wij wensen het beste voor Rory en Kyra, en ook voor Michel. Hopen op een spoedig herstel.
Iedereen is inmiddels uit het ziekenhuis.
De enige foto die de media in is gegaan:

Na de schrik tóch besloten om de battles te gaan rijden, samen met mijn andere teamgenoten.
Ik had het geluk dat mijn eerste tegenstander zijn auto ook dusdanig had beschadigd dat deze niet meer kon rijden, dus ik schoof automatisch een plek op.
In de volgende battle kwam ik uit tegen Daniel de Jong, mede-nederlander, rijdend met een dikke C-klasse diesel. Deze bleek moeilijk bij te houden zijn (niet geheel onlogisch met 450pk en 600nm).
Na 2 runs moest ik mijn meerdere erkennen in Daniel, we maakten beide fouten, maar mijn fouten bleken net wat zwaarder te wegen.


Maar nondeju, wat klinkt een M54 met de juiste straight pipe geweldig, Luider dan de M3's, en toen dit weekend de begrenzer toch nog naar 7000 ging, klonk ie ook heeeerlijk hoogtoerig
Kleine impressie's op de volgende filmpjes, incl. interview met Boosted Boris!
[BBvideo 650,395][/BBvideo]
[BBvideo 650,395][/BBvideo]
[BBvideo 650,395][/BBvideo]
Bonus foto's:








Het had zijn ups en downs, maar ik heb weer ontzettend veel geleerd en vooral plezier gehad!
Vrijdag avond op locatie de auto 100% afgemaakt, en zaterdag ochtend ging ie moeiteloos door de technische keuring.
Zaterdag was het tijd voor de eerste trainingen. Het was nat in verband met sneeuw (het blijft de Nürburgring natuurlijk..), dus ff aanvoelen hoe de auto het deed, en ideaal op nat kunnen testen. Maar vrij snel bleek het al niet goed, auto trok niet helemaal lekker, en na 2 runs begon hij op 5 cilinders te lopen. Motor uit, motor weer aan, en toen was het weer goed. beetje voorzichtig gereden, en vrij snel daarna sloeg ie in noodloop, waarna ie meteen weer op 5 cilinders begon te lopen.
Terug naar binnen, bobines en bougies gechecked, en die waren erg wit wat duidde op dat de motor te arm liep. Gelukkig was mijn chiptuner (Guerrilla Tuning) er bij en gingen we samen terug de baan met live data op de laptop. Deze gaf direct aan dat ie cilinder 2 constant uitgooide in verband met meerdere missfires.
De tuner besloot de mapping aan te gaan passen omdat hij te arm af stond gesteld. Daarna nog een test sessie gedaan, de auto trok in ieder geval veel beter, maar bovenin de toeren begon de auto toch weer op 5 cilinders te lopen. Nog wat extra inspuiting boven 4500 toeren geregeld, en sindsdien bleef ie op al zijn cilinders lopen!
Toch bleef de motor in noodloop slaan, wat waarschijnlijk toch werd veroorzaakt door de uitgeschakelde lambda sensoren. Lucas (de tuner) besloot contact op te nemen via met een engelse tuner, die vanuit zijn huis in engeland mijn lambda's 100% wist uit te schakelen. Toen waren de problemen eindelijk opgelost.
Vervolgens nog wat goede sessies op droog kunnen zetten, en bleek de auto klaar voor de Zondag.





Auto nog wat af kunnen stellen, om vervolgens zondag ochtend nog wat te trainen.
Voor de kwalificatie had mijn oom, en sponsor, Smulders Carsystems, NIEUWE 'King Meiler' banden gekocht. Dit zijn "resurfaced" banden, die een speciaal voor drift ontwikkelde rubber compound hebben (en dus extra roken). Deze bleken uiteindelijk wat teveel grip te hebben, dus de camber achter van 0 terug gezet naar -2 graden voor iets minder grip.
In de laatste training ging het helaas weer fout. Er kwam stoom onder de motorkap uit toen ik terug het paddock in kwam, toen ik bij de tent aan kwam bleek er een gat in het expansievat te zitten. de radiator was verplaats en drukte het expansievat tegen de v-snaar aan. Voorkant eraf en alles los, de plek van het expansievat goed geschuurd, en dicht gesmeerd met 2 componenten lijm.

Dit bleek te helpen, en de auto was klaar voor kwalificatie.
De kwalificatie ging aardig, de eerste run was safe, had nog wat last van de grip maar ging niet slecht.
Run 2 Ging ik wat meer gooien en smijten, maar in bocht 1 had ik er nog wat moeite mee om 'm dwars te gooien, maar na de transitie had ik een dikke hoek, en kon ik mooi rokend, met een mooie snelheid en hoek 'klein monaco' in. Deze run leverde mij 65 van de 100 punten op.
Run 3 ging ik er helemaal voor, in bocht 1 had ik eindelijk een dikke hoek, en bocht 2 ging ik bijna achterwaards in. Toen ik op dat moment van 3 terug naar 2 schakelde ging het fout, op een of andere manier trok ik de versnellingsknop van de pook af (dat ding wat normaal muurvast zit..), en helaas bleef ie in neutraal hangen.. Einde run, 0 punten.
Uiteindelijk bleken mijn 65 punten goed voor de 39e plaats, en had ik me dus in de C finale gekwalificeerd! :gekdoen:




Maandag ochtend weer vlug trainen voor de battles. Na 2 rondes was er een rode vlag situatie waardoor ik voor 5 minuten stil stond. Omdat het koelwater temperatuur toen weer zo vlug steef, was de 2 componenten lijm zacht geworden, en druk het water zich weer door het gat heen. De auto de baan af geduwd, en het expansievat weer eruit getrokken. de zacht geworden lijm eraf geschraapt, een schroef het expansievat in gedraaid, en daar weer 2 componenten lijm overheen.
tijdens de trainingen op maandag ochtend ging het helaas goed fout. "Rory is gecrashed" klonk het over de portofoon, Rory is een teamgenoot. Na de vraag hoe erg het was, was het antwoord "best wel erg."
Aangekomen op plaats van het ongeval bleek de schade enorm te zijn.
Rory en zijn zus, Kyra, die er op dat moment naast zat, zijn afgevoerd naar het ziekenhuis maar maken het goed. Hetzelfde geld voor Michel Ditmarsch, Falken rijder, die voor Rory's neus spinde en de klap met de zijkant van zijn auto op moest vangen.
Wij wensen het beste voor Rory en Kyra, en ook voor Michel. Hopen op een spoedig herstel.
Iedereen is inmiddels uit het ziekenhuis.
De enige foto die de media in is gegaan:

Na de schrik tóch besloten om de battles te gaan rijden, samen met mijn andere teamgenoten.
Ik had het geluk dat mijn eerste tegenstander zijn auto ook dusdanig had beschadigd dat deze niet meer kon rijden, dus ik schoof automatisch een plek op.
In de volgende battle kwam ik uit tegen Daniel de Jong, mede-nederlander, rijdend met een dikke C-klasse diesel. Deze bleek moeilijk bij te houden zijn (niet geheel onlogisch met 450pk en 600nm).
Na 2 runs moest ik mijn meerdere erkennen in Daniel, we maakten beide fouten, maar mijn fouten bleken net wat zwaarder te wegen.


Maar nondeju, wat klinkt een M54 met de juiste straight pipe geweldig, Luider dan de M3's, en toen dit weekend de begrenzer toch nog naar 7000 ging, klonk ie ook heeeerlijk hoogtoerig
Kleine impressie's op de volgende filmpjes, incl. interview met Boosted Boris!
[BBvideo 650,395][/BBvideo]
[BBvideo 650,395][/BBvideo]
[BBvideo 650,395][/BBvideo]
Bonus foto's:








- Batje
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Veghel
- Ward
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede / Zutphen
Bericht
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | NDC groot succes!
Mooi verslag, erg leuk om te lezen! Jammer dat het voor je teamgenoot zo afgelopen is, hopelijk gaat het herstel vlot!
- Cheek-O
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Dutchie's 330i | Project Drift | NDC groot succes!
ik ga het verslag vanavond lezen Kev!
maar wat een mooie platen!!!!!:D:D:D
maar wat een mooie platen!!!!!:D:D:D
Onze sponsors