Pagina 14 van 18

Geplaatst: 12 mei 2009, 22:03
door StefanCS
quattro gmbh schreef:Dacht ergens gelezen te hebben dat de bank van beek maar tot 500nm gaat?
Neej, die 330d uit de autoweek zat al tegen de 600Nm aan.

Geplaatst: 10 jun 2009, 09:56
door Ferdinand
Voor wie het weten wil: BMW Schnitzer 1.35i

375pk
565Nm

Afbeelding

Geplaatst: 10 jun 2009, 10:02
door Shadow_Breaker
:shock:

Geplaatst: 10 jun 2009, 10:23
door Coen
Dat zijn leuke cijfers 8) Past dat blokkie niet in de Mini? ;)

Geplaatst: 10 jun 2009, 11:57
door Ferdinand
jawel, past wel, zonder voorbank.

Geplaatst: 10 jun 2009, 12:48
door GeoBem007
:shock:

Ik wil ook zo'n waardes :lol:

Geplaatst: 10 jun 2009, 18:13
door Ivo
Wow, dat is een lekker grafiekje :shock:! Is inderdaad wel de moeite waard geweest om hem door Schnitzer te laten kietelen 8)!

Geplaatst: 10 jun 2009, 18:32
door Miniboard
erg mooie waarden, Ferdinand 8), wordt echt tijd dat we een speedy- :wink: meet houden

Geplaatst: 11 jun 2009, 13:54
door Ferdinand
Ja, speedy meet. 't is wat allemaal. Inderdaad, superopbouw van het vermogen, en nagenoeg geen terugval tot aan 7000rpm. Da's echt wel een prestatie voor een bi-turbo motor, omdat die temperaturen echt hoog oplopen. Olie kwam niet boven de 110*C uit, ondanks het doorstampen op de bank bij Beek, met dat beetje koelen wat ze daar doen. Ja, Schnitzer goed gedaan.

Nou is Schnitzer = BMW Rennsport (WTCC), dus ze beschikken natuurlijk uit de eerste hand van BMW, over alle software-informatie. Een grafiekje is wel aardig, maar vertelt maar een deel van het verhaal. Gasrespons is heel goed, geen turbogat, geen terugval van vermogen bij schakelen, heel snel oppakken, veel lagere olietemperaturen dan de standaard BMW en, in geval van storing/onderhoud (garantieafhandeling) kan ik gewoon naar een BMW-dealer gaan in NL!

Geplaatst: 11 jun 2009, 14:37
door Hans
Sloom hok! Sprintje Ferdi? :wink:

Geplaatst: 11 jun 2009, 14:42
door Ferdinand
nee, durf niet... trouwens, Gullwing vraagt E 398,- voor de verzekering, 1 ochtendje racen met een 135i

Geplaatst: 11 jun 2009, 19:13
door Hans
Ik heb ook geen verzekering op het circuit en de Lotus is mijn prive speeltje.. je heb het zelf in de hand, ga nou maar mee, rij de eerste rondjes rustig achter mij aan!

Geplaatst: 11 jun 2009, 23:02
door Ferdinand
Ja, maar die gezins-olifant van mij is gemaakt voor de A4 t/m A12, en niet voor een circuit. Die Lotus van jou wel. Dus met aan familysaloon op een circuit, da's wel wat. Anderen kunnen ook tegen mij aan rijden. Maar goed, ik ga wel mee. Als ik mij toch bedenk, heb ik helaas E 95,- weggegooid. Ik moet gewoon een klein, 2e hands hok hebben, om af te raggen op een circuit... :lol:

Geplaatst: 12 jun 2009, 07:25
door Hans
Juist niet.. nu leer je je eigen auto goed kennen en nogmaals je heb het zelf in de hand, gewoon je lijnen blijven rijden.. het wordt helemaal niet druk 30man voor 4uur op zandvoort is echt niks.. de helft staat alleen maar te lullen in de pits. Dit zijn juist de dagen die je mee moet nemen om het circuit en je BMW te leren kennen..