Tom Mini P28?
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Tom zijn Honda S2000 pagina 8.
Momo naaf is besteld. Nu de keuze voor het stuur nog maken. Lastig hoor.
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Tom zijn Honda S2000 pagina 8.
De Modifry clip was al binnen. Montage ging vrij makkelijk en ziet er netjes uit.

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr
- Ivo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Utrecht
Bericht
Re: Tom zijn Honda S2000 pagina 8.
Ik zag je gisteren rond 16:00 uur rijden op de singel in Enschede, echt een gave bak! 


- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
- Ivo
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Utrecht
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Tom zijn Honda S2000 pagina 8.
Zo! Inmiddels zitten we in Italie. We hebben 1800 heerlijke kilometers afgelegd. De eerste dag zijn we van Enschede naar Zell am See gereden. De tweede dag zijn we vanaf Zell am See naar de Nockenalmstrasse gereden en daarna binnendoor naar Padova. Gisteren was het daarom nog maar drie uurtjes naar onze bestemming.
Wat me opvalt aan de S2000 is de zuinigheid van het monster. Hij loopt gewoon zonder moeite 1 op 11,5 terwijl ik toch best stevig gas geef. Het is wel prettig want de brandstof in Italie is weer ouderwets duur.
Op de Nockenalmstrasse de GoPro nog even op de voorbumper gehangen. Who needs a Nurburgring? :df:
Wat me opvalt aan de S2000 is de zuinigheid van het monster. Hij loopt gewoon zonder moeite 1 op 11,5 terwijl ik toch best stevig gas geef. Het is wel prettig want de brandstof in Italie is weer ouderwets duur.
Op de Nockenalmstrasse de GoPro nog even op de voorbumper gehangen. Who needs a Nurburgring? :df:
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Tom zijn Honda S2000 pagina 8.
Waarde forumgenoten. Ik rij nu een kleine twee maand naar volle tevredenheid in mijn Honda S2000. De auto rijdt heerlijk en het rijgedrag is heerlijk voorspelbaar. Mijn S2000 is een AP1. De AP1 staat er om bekend dat het een behoorlijk listige auto is op de grens. Het opvallende is dat mijn auto daar totaal geen last van schijnt te hebben. Op bochtige wegen met hoge snelheid voel ik precies aan wanneer de kont wat op zij gaat stappen en als dat gebeurt is het perfect op te vangen met het gaspedaal.
De heersende consensus op het net is dat de S2000, indien er andere banden gemonteerd worden dan de standaard Potenza's, de maat 245/50/R16 zou moeten zijn aan de achterzijde van de S2000. Mijn auto is uitgerust met Firestone banden in de maat 225/50/R16. Ik vermoed dat de bandenmaat in grote mate bijdraagt aan het goedmoedige weggedrag van mijn S2000. De gripgrens van de Firestone banden zal hier ook aan bijdragen aangezien die zeker niet schier eindeloos is. Ik heb een set extra 16 inch banden liggen met daaromheen de standaard Potenza's. Die zijn eigenlijk behoorlijk versleten maar om het weggedrag te vergelijken ga ik ze volgende week monteren en een stukje rijden om te zien of er veel verschil in zit.
De GT86 is door Toyota expres op smalle banden gezet. Hierdoor is het weggedrag heerlijk voorspelbaar en is gekozen voor eenvoudig glijden in plaats van absolute grip. Dat concept spreekt mij erg aan en daarom zie ik er wel wat in om voor mijn volgende set banden wederom 225/50/R16 te monteren. Het levendige weggedrag is mij meer waard dan de laatste paar tiende die ik er eventueel tijdens een rondje Zandvoort uit zou kunnen persen.
Wat is jullie mening over het bovenstaande? Een goed idee of juist een slecht idee.
De heersende consensus op het net is dat de S2000, indien er andere banden gemonteerd worden dan de standaard Potenza's, de maat 245/50/R16 zou moeten zijn aan de achterzijde van de S2000. Mijn auto is uitgerust met Firestone banden in de maat 225/50/R16. Ik vermoed dat de bandenmaat in grote mate bijdraagt aan het goedmoedige weggedrag van mijn S2000. De gripgrens van de Firestone banden zal hier ook aan bijdragen aangezien die zeker niet schier eindeloos is. Ik heb een set extra 16 inch banden liggen met daaromheen de standaard Potenza's. Die zijn eigenlijk behoorlijk versleten maar om het weggedrag te vergelijken ga ik ze volgende week monteren en een stukje rijden om te zien of er veel verschil in zit.
De GT86 is door Toyota expres op smalle banden gezet. Hierdoor is het weggedrag heerlijk voorspelbaar en is gekozen voor eenvoudig glijden in plaats van absolute grip. Dat concept spreekt mij erg aan en daarom zie ik er wel wat in om voor mijn volgende set banden wederom 225/50/R16 te monteren. Het levendige weggedrag is mij meer waard dan de laatste paar tiende die ik er eventueel tijdens een rondje Zandvoort uit zou kunnen persen.
Wat is jullie mening over het bovenstaande? Een goed idee of juist een slecht idee.
- mushrop
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amstelveen
Bericht
Re: Tom zijn Honda S2000 pagina 8.
mooi dat je zo hebt genoten in Italië, lekker land is dat toch hé.
Wat betreft je bandenverhaal ben ik het wel met je eens. Ik denk dat de bredere band mss wel langer grip houdt, maar wanneer hij zn grip verliest dit veel plotselinger zal zijn en dus moeilijker te corrigeren. Een smallere band zal wat eerder maar gecontroleerder gaan glijden.
Ik vraag me alleen wel af of het zin heeft om een vergelijk te maken met versleten banden tov goede banden. Versleten banden zijn nou niet bepaald representatief qua prestaties en al helemaal niet onder een performance car.
Wat betreft je bandenverhaal ben ik het wel met je eens. Ik denk dat de bredere band mss wel langer grip houdt, maar wanneer hij zn grip verliest dit veel plotselinger zal zijn en dus moeilijker te corrigeren. Een smallere band zal wat eerder maar gecontroleerder gaan glijden.
Ik vraag me alleen wel af of het zin heeft om een vergelijk te maken met versleten banden tov goede banden. Versleten banden zijn nou niet bepaald representatief qua prestaties en al helemaal niet onder een performance car.
MINI Dubman '07 PureSilver
So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *
To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *
Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Tom zijn Honda S2000 pagina 8.
Hij staat te koop! http://link.marktplaats.nl/721413468" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sven
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
- Batje
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: Tom zijn Honda S2000 pagina 8.
Jammer jammer, maar van de ene kant, tja er kan idd niet heel veel in nee
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: Tom zijn Honda S2000 pagina 8.
Nou de kogel is door de kerk. Ik heb op het punt gestaan om hem te verkopen. Hoe dat zo kwam?
Er stond een hele mooie touring te koop. Opeens werd ik weer gegrepen door het gevoel dat ik een BMW mis in mijn leven. Dat is eigenlijk niet veranderd maar ik vind het te ver gaan om na zo'n korte periode de S2000 alweer te verkopen. Hij bevalt nog steeds perfect.
Die F20c is echt een parel van een motor. Ik geniet elke keer met volle teugen als ik hem in de VTEC zone heb.
Om het plezier nog wat meer terug te krijgen heb ik besloten om het interieur eens aan te pakken. Geen nieuwe stoelen, een ander stuur of extra meters. Nee gewoon lekker ouderwets het interieur goed schoonmaken. Vanmiddag dus begonnen met het demonteren van de stoelen. Werkelijk een doodeenvoudig klusje. Vier bouten en de stoel kan er uit. Vandaag een enorme hoeveelheid interieurreiniger voor een paar cent gekocht bij de action en daar het hele interieur maar eens rijkelijk mee ingespoten. De slijtage van het tapijt valt me nog mee. De matten die momenteel in de S200 liggen zijn niet ook behoorlijk smerig dus waarschijnlijk ga ik die binnenkort een keer met een stoomreiniger te lijf. De stoelen zijn in aardige staat. De wang van de bestuurdersstoel is redelijk ingezakt maar dat kan ook niet anders dan na 30 jaar.
Gisteren bij Carclean een setje Gliptone cleaner en een flesje conditioneer besteld evenals een paardenhaar borstel om de stoelen schoon mee te maken. Ik heb de stoelen nu ingevet en moet zeggen dat het leer er al een heel stuk beter uitziet. Vanavond later ga ik nog een laagje conditioner aanbrengen en morgenvroeg nog een laagje. Dat zal voorlopig wel genoeg zijn denk ik. Morgen de stoelen weer monteren en de kap impregneren. Verder maak ik het dashboard ook even verder schoon.
Aankomende week even een afspraak maken voor een olie beertje en dan maar eens op zoek naar wat winterbanden want deze winter ga ik gewoon doorrijden.
Voor:

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr
Rijk!

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr
Tijdens:

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr
Fijn spul!

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr
Er stond een hele mooie touring te koop. Opeens werd ik weer gegrepen door het gevoel dat ik een BMW mis in mijn leven. Dat is eigenlijk niet veranderd maar ik vind het te ver gaan om na zo'n korte periode de S2000 alweer te verkopen. Hij bevalt nog steeds perfect.
Die F20c is echt een parel van een motor. Ik geniet elke keer met volle teugen als ik hem in de VTEC zone heb.
Om het plezier nog wat meer terug te krijgen heb ik besloten om het interieur eens aan te pakken. Geen nieuwe stoelen, een ander stuur of extra meters. Nee gewoon lekker ouderwets het interieur goed schoonmaken. Vanmiddag dus begonnen met het demonteren van de stoelen. Werkelijk een doodeenvoudig klusje. Vier bouten en de stoel kan er uit. Vandaag een enorme hoeveelheid interieurreiniger voor een paar cent gekocht bij de action en daar het hele interieur maar eens rijkelijk mee ingespoten. De slijtage van het tapijt valt me nog mee. De matten die momenteel in de S200 liggen zijn niet ook behoorlijk smerig dus waarschijnlijk ga ik die binnenkort een keer met een stoomreiniger te lijf. De stoelen zijn in aardige staat. De wang van de bestuurdersstoel is redelijk ingezakt maar dat kan ook niet anders dan na 30 jaar.
Gisteren bij Carclean een setje Gliptone cleaner en een flesje conditioneer besteld evenals een paardenhaar borstel om de stoelen schoon mee te maken. Ik heb de stoelen nu ingevet en moet zeggen dat het leer er al een heel stuk beter uitziet. Vanavond later ga ik nog een laagje conditioner aanbrengen en morgenvroeg nog een laagje. Dat zal voorlopig wel genoeg zijn denk ik. Morgen de stoelen weer monteren en de kap impregneren. Verder maak ik het dashboard ook even verder schoon.
Aankomende week even een afspraak maken voor een olie beertje en dan maar eens op zoek naar wat winterbanden want deze winter ga ik gewoon doorrijden.

Voor:

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr
Rijk!

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr
Tijdens:

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr
Fijn spul!

Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr
Onze sponsors