Goodbye Mini & 135i, hello Porsche Boxster Spyder PDK (p
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
lol. Ja, ik bak daar natuurlijk niets van, van dat schakelen. Er komt trouwens een short shifter in. Dat is echt mooi werk. Je kunt je schakeltijd enorm verkorten. Omdat je geen last hebt van toerenterugval, is de versnelling echt heel lineair. Eerlijk gezegd 'the best of both worlds' tussen een handbak en een automaat. Automaten zijn nog steeds langzamer dan handbakken, ook met de razendsnelle schakeltijd (dubbel clutch etc.). Met de shortsifter hou je de power van een handbak, en verklein je schakeltijd. yes
Veel rijplezier!
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: In die Heimat
- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wanneer zullen we die test eens gaan houden , zodra jij de nieuwe (en mijn oude ) cilinderkop op je GP hebt?
Ben wel benieuwd wat mijn TT (nu nog 200 pk) met zijn Quattro en S-tronic tegen jullie snelheidsmonsters klaar speelt.
Mss toch eens een datum prikken!!
Hey, Hans, (& Berthil&Ferdinand),Miniboard schreef:Vind ik leuk zo'n testBerthil schreef:En de nieuwe TT van Tony, leuke vergelijking waar dan de nadruk ligt op rijbeleving want wie het meeste vermogen heeft is al bekend.Hans schreef:Kunnen er ook weer een test van maken en dan ook bv een VW Sicrocco meenemen.
Wanneer zullen we die test eens gaan houden , zodra jij de nieuwe (en mijn oude ) cilinderkop op je GP hebt?
Ben wel benieuwd wat mijn TT (nu nog 200 pk) met zijn Quattro en S-tronic tegen jullie snelheidsmonsters klaar speelt.
Mss toch eens een datum prikken!!
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
ha wall-e. Ja, die 135i is echt niet mis. Dat gaat echt als een brandweer. Ik heb er sinds kort een nieuwe IC in zitten. Betere cooling en minder drukterugval en ook een betere flow. Beek heeft 'm er in gezet! In een handomdraai. Enfin, rijd nu een paar dagen met dat ding rond.
Ik deed het vooral om vermogensterugval te voorkomen. Ik rijd met een chip, de hogere turbodruk brengt de standaard IC in ademnood. De standaard IC raakt al snel oververhit met al die power. Nou, dat euvel is inderdaad weg. Altijd power. Een verademing.
De leverancier zei ook: wacht maar, je gaat merken dat ie harder trekt doordat je inlaatlucht ruim 40% kouder(!) is bij hoge toeren. Dus meer zuurstof. Houd wel rekening met een aanpassingstijd. Ik rijd nu een paar dagen rond en inderdaad de auto trekt als een tierelier, niet normaal hoe onbeschoft hard dat ding accelereert. Ordinair hoeveel trekkracht dat ding ontwikkeld. Het zou me niet verbazen wanneer ik met een koppel rondrijd van dik 550Nm of meer. Pk's? Weet ik het, 370/380? Ik ga 4 juni naar de bank van Beek, dan weten we het.
Ik deed het vooral om vermogensterugval te voorkomen. Ik rijd met een chip, de hogere turbodruk brengt de standaard IC in ademnood. De standaard IC raakt al snel oververhit met al die power. Nou, dat euvel is inderdaad weg. Altijd power. Een verademing.
De leverancier zei ook: wacht maar, je gaat merken dat ie harder trekt doordat je inlaatlucht ruim 40% kouder(!) is bij hoge toeren. Dus meer zuurstof. Houd wel rekening met een aanpassingstijd. Ik rijd nu een paar dagen rond en inderdaad de auto trekt als een tierelier, niet normaal hoe onbeschoft hard dat ding accelereert. Ordinair hoeveel trekkracht dat ding ontwikkeld. Het zou me niet verbazen wanneer ik met een koppel rondrijd van dik 550Nm of meer. Pk's? Weet ik het, 370/380? Ik ga 4 juni naar de bank van Beek, dan weten we het.
Veel rijplezier!
Onze sponsors