![Gelukkig :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Goodbye Mini & 135i, hello Porsche Boxster Spyder PDK (p
- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wordt een leuke test, niet alleen vanwege de leuke auto's
Ja, Hans, heb eindelijk op de laatste dag van het jaar mijn handtekening gezet bij Peter. Voor de specs van mijn toekomstige TT zie link: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... sc&start=0Hans schreef:Hebbie een TT besteld!?Nice, Tony idd ook mee en Berthil natuurlijk!
Wordt een leuke test, niet alleen vanwege de leuke auto's
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
Beleving. tja, dat is me wat. En eigenlijk valt er niets over te zeggen, maar ook wel weer van alles. Natuurlijk - en dan spreek ik voor iedereen denk ik wel - is het persoonlijk naar welke beleving je precies op zoek bent.
Over de 135i kan ik zeggen dat de auto de rijbeleving niet meer in de weg staat. De 135i is meer een instrument geworden die - zelfs voor mij - sportief rijden mogelijk te maakt. Aan de auto ligt het niet meer, kun je ook zeggen. De vraag is of een hele goede auto de beleving wegneemt, of juist creeert. Ik denk het laatste. Ook Sven Kramer zoekt geen 'emotionele' klapschaats, maar de perfecte klapschaats. Dat alleen Sven het beste uit die schaats haalt is evident. Deze vergelijking kun je doortrekken naar mijn 135i.
Het AC Schnitzer onderstel heeft een wereld voor mij geopend en helemaal niet die - overbodige - 40 a 50 extra pk's.
ha Hans!Hans schreef:Hij mag wel snel zijn Ferdinand, maar de beleving begint pas boven de 180 wanneer gebruik je dat nou.. zelf vind ik het veel leuker om al beleving te hebben bij 50km
Je weet dat ik ook serieus naar een 1 serie coupe ben wezen kijken maar de auto's worden te goed dus teveel veel beleving weggefilterd naar mijn zin.
Gister terug gekomen van vakantie en een week in de huur ford c-max gereden in spanje wat een vreselijk saai ding zeg! Op Schiphol weer in mijn GP gestapt en de eerste meters had ik alweer een smile op mijn gezicht!![]()
Dit is mijn ding! (heb ik ook met een R52 Cooper)
Vind het wel weer gaaf dat je er wel weer wat van maakt!![]()
Als mijn cilinderkop klaar is en erop zit gaan we weer afspreken.. hehe..
Kunnen er ook weer een test van maken en dan ook bv een VW Sicrocco meenemen.
Beleving. tja, dat is me wat. En eigenlijk valt er niets over te zeggen, maar ook wel weer van alles. Natuurlijk - en dan spreek ik voor iedereen denk ik wel - is het persoonlijk naar welke beleving je precies op zoek bent.
Over de 135i kan ik zeggen dat de auto de rijbeleving niet meer in de weg staat. De 135i is meer een instrument geworden die - zelfs voor mij - sportief rijden mogelijk te maakt. Aan de auto ligt het niet meer, kun je ook zeggen. De vraag is of een hele goede auto de beleving wegneemt, of juist creeert. Ik denk het laatste. Ook Sven Kramer zoekt geen 'emotionele' klapschaats, maar de perfecte klapschaats. Dat alleen Sven het beste uit die schaats haalt is evident. Deze vergelijking kun je doortrekken naar mijn 135i.
Het AC Schnitzer onderstel heeft een wereld voor mij geopend en helemaal niet die - overbodige - 40 a 50 extra pk's.
Veel rijplezier!
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
Kom er toch nog een kleine update.
Die turbo's van de 135i worden lekker heet. Met het huidige - iets opgeschroefde - vermogen (355pk) in mijn 135i, voldeed de intercooler niet meer optimaal: de lucht werd niet meer goed genoeg gekoeld na een paar keer flink doortrappen. Kortom, tijd voor een betere intercooler, die - ook bij meerdere malen vollast - de lucht goed kan blijven koelen waardoor het vermogen behouden blijft. De (40% grotere) intercooler zorgt zeker niet voor meer pk's, maar wel voor het behoud van vermogen bij vollast.
BMW 135i aftermarket intercooler
![Afbeelding](http://i39.tinypic.com/10cn7vd.jpg)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Die turbo's van de 135i worden lekker heet. Met het huidige - iets opgeschroefde - vermogen (355pk) in mijn 135i, voldeed de intercooler niet meer optimaal: de lucht werd niet meer goed genoeg gekoeld na een paar keer flink doortrappen. Kortom, tijd voor een betere intercooler, die - ook bij meerdere malen vollast - de lucht goed kan blijven koelen waardoor het vermogen behouden blijft. De (40% grotere) intercooler zorgt zeker niet voor meer pk's, maar wel voor het behoud van vermogen bij vollast.
BMW 135i aftermarket intercooler
![Afbeelding](http://i39.tinypic.com/10cn7vd.jpg)
Veel rijplezier!
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
Een heel eenvoudige ingreep. Kan gewoon via de onderkant er in geschoven worden. De oude eruit, en de nieuwe erin. De nieuwe sluit precies aan op dezelfde tubes, klemmen en aansluitpunten dan de OEM. Pakweg 10 tot 15 minuten werk. M.i. een prima verbetering om je turbo's te 'ontstressen'. Doordat de lucht veel koeler blijft, wordt je turbodruk niet automatisch naar omhoog bijgesteld om het vermogen te behouden. Dat is eigenlijk de hele truc. Bij een standaardinstelling heeft een grotere intercooler geen zin, kan zelfs contraproductief werken.
Alhoewel: ik kan mij nog herinneren hoe de r56sjes - met de grotere intercooler van bijv. Beek - ook veel minder warm werden. Dat was dus hetzelfde effect. Weet alleen niet of dat ook met Beek software er bij was of OEM. Wie weet dat?
Alhoewel: ik kan mij nog herinneren hoe de r56sjes - met de grotere intercooler van bijv. Beek - ook veel minder warm werden. Dat was dus hetzelfde effect. Weet alleen niet of dat ook met Beek software er bij was of OEM. Wie weet dat?
Veel rijplezier!
- Ferdinand
- Be Mini
- Locatie: Delft
Bericht
Ik vraag volgende week aan Beek of ze die intercooler er op willen zetten. Kunnen ze ook op hun website zetten dat zij complete tuning door voor 135i
Maar Hans, weet je zeker dat die r56s Beek intercooler meer vermogen opleverde? Volgens mij heb je met een r56s hetzelfde effect als met een 135i: nl. dat de grotere r56s Beek intercooler vermogens terugval voorkwam.
O ja, en waneer wanneer ga ik die Lotus eens van je zoek rijden ??![Gelukkig :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Maar Hans, weet je zeker dat die r56s Beek intercooler meer vermogen opleverde? Volgens mij heb je met een r56s hetzelfde effect als met een 135i: nl. dat de grotere r56s Beek intercooler vermogens terugval voorkwam.
O ja, en waneer wanneer ga ik die Lotus eens van je zoek rijden ??
![Gelukkig :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Veel rijplezier!
- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mijn TT is gearriveerd
voor foto's zie mijn topic http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... 823#278823
![Gelukkig :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Onze sponsors