Garantie issues
Geplaatst: 18 dec 2018, 15:00
Ik heb januari 2017 een Mini Cabrio Cooper S uit 2011 aangeschaft. Nagenoeg full option en met JCW pakket.
Destijds na veel beraad op onder andere dit forum voor een Nederlands auto met N18 motor gekozen. Dealer-onderhouden en ook aangeboden onder Mini Next door de ons bekende dealer organisatie, namelijk Ekris, tevens forum sponsor.
De auto had slechts 66k km gereden.
Dat zit wel goed denk je dan.
Omdat op moment van koop de auto twee weken ouder was dan zes jaar viel de auto toch niet onder mini Next zoals geadverteerd. Wel zou de auto dan twee jaar volledige Ekris dealer garantie hebben, wat op hetzelfde neer zou komen. Nog steeds denkende aan de lovende woorden over deze dealer nam ik aan dat hierover nooit problemen zouden ontstaan.
De auto is een plaatje om te zien en rijdt verschrikkelijk lekker.
Gaande de twee jaar hebben zich verschillende probleempjes voor gedaan. Afdekkapjes vielen van het cabriodak (binnen), deurrubbers en dakrubber zijn kapot.
Ik dacht, kleine dingetjes, komt wel bij de garantiekeuring die mij kort voor afloop garantietermijn wordt aangeboden.
Afgelopen januari bleek zich echter een probleem voor te doen wat snel moest worden aangepakt. De accu was op. Ook na een tijd aan de druppellader stortte de capaciteit al heel snel in. Enige remedie is dan een nieuwe accu.
Nee, dat viel niet onder de garantie, was het antwoord toen ik Ekris belde. Toen maar door de lokale mini dealer (Dusseldorp) laten verhelpen à €400. (accu moet ook worden ingelezen).
Dat was al de eerste waarschuwing aan mijn adres over de nog lopende garantie.
Vorige maand inderdaad keurig een e-mail gehad voor de gratis garantiekeuring, die dan natuurlijk het mooist samen kon gaan met een onderhoudsbeurt en APK.
En of ik een afspraak wilde maken
Ik heb toen eerst maar eens gevraagd hoe het staat met de garantie voor bovenstaande zaken.
Na meerdere keren heen en weer mailen komt het er op neer dat dit buiten de garantie valt.
Wel is mij een geringe korting aangeboden, maar als ik dit soort zaken door mijn universele garage laat repareren ben ik echt goedkoper uit. Zij gebruiken originele onderdelen, maar alleen de factor arbeid is al ongeveer de helft wat wat die bij Ekris is.
Wat valt er dan nog wel onder een Ekris dealer garantie?Motor en bak zijn echt nog wel goed. Olieverbruik is verwaarloosbaar.
De auto heeft nu maar net meer dan 80k km gereden en is een 2e auto die voor de lol is.
Ekris maakt zijn naam in mijn ogen dus verre van waar.
Ik had de auto dan beter (en veel goedkoper) bij een zogenaamde minispecialist kunnen kopen.
Genoemde gebreken mogen gewoon niet optreden bij een auto tussen 7 en 8 jaar oud is en die slechts 80k heeft gereden. Al helemaal niet als het een auto uit het premium segment is met bijbehorende prijzen.
Ik heb Ekris in mijn mail contact reeds gewaarschuwd dat ik mijn ervaring zou delen op dit forum. Dat zijn dus gevolgen die zij bewust nemen.
Men is dus gewaarschuwd.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Destijds na veel beraad op onder andere dit forum voor een Nederlands auto met N18 motor gekozen. Dealer-onderhouden en ook aangeboden onder Mini Next door de ons bekende dealer organisatie, namelijk Ekris, tevens forum sponsor.
De auto had slechts 66k km gereden.
Dat zit wel goed denk je dan.
Omdat op moment van koop de auto twee weken ouder was dan zes jaar viel de auto toch niet onder mini Next zoals geadverteerd. Wel zou de auto dan twee jaar volledige Ekris dealer garantie hebben, wat op hetzelfde neer zou komen. Nog steeds denkende aan de lovende woorden over deze dealer nam ik aan dat hierover nooit problemen zouden ontstaan.
De auto is een plaatje om te zien en rijdt verschrikkelijk lekker.
Gaande de twee jaar hebben zich verschillende probleempjes voor gedaan. Afdekkapjes vielen van het cabriodak (binnen), deurrubbers en dakrubber zijn kapot.
Ik dacht, kleine dingetjes, komt wel bij de garantiekeuring die mij kort voor afloop garantietermijn wordt aangeboden.
Afgelopen januari bleek zich echter een probleem voor te doen wat snel moest worden aangepakt. De accu was op. Ook na een tijd aan de druppellader stortte de capaciteit al heel snel in. Enige remedie is dan een nieuwe accu.
Nee, dat viel niet onder de garantie, was het antwoord toen ik Ekris belde. Toen maar door de lokale mini dealer (Dusseldorp) laten verhelpen à €400. (accu moet ook worden ingelezen).
Dat was al de eerste waarschuwing aan mijn adres over de nog lopende garantie.
Vorige maand inderdaad keurig een e-mail gehad voor de gratis garantiekeuring, die dan natuurlijk het mooist samen kon gaan met een onderhoudsbeurt en APK.
En of ik een afspraak wilde maken
Ik heb toen eerst maar eens gevraagd hoe het staat met de garantie voor bovenstaande zaken.
Na meerdere keren heen en weer mailen komt het er op neer dat dit buiten de garantie valt.
Wel is mij een geringe korting aangeboden, maar als ik dit soort zaken door mijn universele garage laat repareren ben ik echt goedkoper uit. Zij gebruiken originele onderdelen, maar alleen de factor arbeid is al ongeveer de helft wat wat die bij Ekris is.
Wat valt er dan nog wel onder een Ekris dealer garantie?Motor en bak zijn echt nog wel goed. Olieverbruik is verwaarloosbaar.
De auto heeft nu maar net meer dan 80k km gereden en is een 2e auto die voor de lol is.
Ekris maakt zijn naam in mijn ogen dus verre van waar.
Ik had de auto dan beter (en veel goedkoper) bij een zogenaamde minispecialist kunnen kopen.
Genoemde gebreken mogen gewoon niet optreden bij een auto tussen 7 en 8 jaar oud is en die slechts 80k heeft gereden. Al helemaal niet als het een auto uit het premium segment is met bijbehorende prijzen.
Ik heb Ekris in mijn mail contact reeds gewaarschuwd dat ik mijn ervaring zou delen op dit forum. Dat zijn dus gevolgen die zij bewust nemen.
Men is dus gewaarschuwd.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk