Digital Power Sound Module retrofit

Een overzicht van afgeronde groupbuys.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

24 aug 2008, 14:10

Hans schreef:Er zitten geen speakers nee, helaas.. ik wil er ook een ice link in, waar haal je die, enhe is dit makkelijk te monteren?
De Ice-Link Plus kun je bestellen via www.dension.nl al is hij daar niet het goedkoopste.
Ik weet echter niet of de Ice-Link Plus te krijgen is, kennelijk is de Gateway 300 een betere oplossing.
Misschien kun je ook nog kijken op www.newministuff.com
Als het goed is komt de Ice-Link/Gateway 300 met de juiste stekker er aan om hem in de CD-wisselaar aansluiting van de radio te steken.

Misschien dat ook de bekabeling naar de achterste speakers los te bestellen is bij de dealer.
Shadow_Breaker
GPc-0001

25 aug 2008, 15:21

Update van mini benelux:
Er is dus wel een duidelijk verschil tss de goedkopere en de duurdere kits
Ik heb ook gesproken over een groepskorting:
Deze informatie kan ik pas volgende week krijgen aangezien de persoon die hierover moet beslissen momenteel op vakantie is. deze kan ik pas NA 1 september krijgen.

Ik hou jullie op de hoogte.
Waarschijnlijk zal de duurdere kit de enige goede optie zijn voor mensen die een faselift hebben :?
Tevens heb ik gevraagd of het mogelijk is om de stekkers van de nieuwe kit te kunnen krijgen en van de oude, zodat er een nieuwe kan gemaakt worden door de 2 over te snijden en de 2 kabels met de 2 juiste connectoren vast te zetten, Voor de mensen die geen al te grote kosten willen doen.
Maar ik kreeg de info dat het best is om de nieuwe te nemen kwa geluidskwaliteit en volume.

Berthil waar heb jij je kitje gekocht en hoe kan ik die persoon contacteren (telefoonnr/e-mailadres???)

Ik ga proberen er zoveel mogelijk af te krijgen voor iedereen, en wil iedereen dat dit topic vol geduld opwacht alvast bedanken, en wees er maar zeker van dat dit op 1 of andere manier beloond zal worden. Liefst met de beste prijs en een snelle afhandeling.

Met Vriendelijke Groeten,
Shadow

--------------------------------------------------------------------------------
Van: Michel.Van-Hees
Onderwerp: RE: Mini DSPM

Beste Stefan,

Na controle van de specificaties en info m.b.t. de inbouw kan hetvolgende geantwoord worden:

Het systeem 82 83 0 140 180 is een gewone soundmodule: een versterker van 4 * 60 w, in het dashbord ingebouwd, achter de grote klok, 6 luidsprekers en cablage-adaptor voor de voeding en tussenstuk voor de radio, met een frequentiecurve van 32 tot 25000 hz, 121 dB muziekdruk: montagetijd minstens. 2,5 à 3 uren. Het is een analoge versterker die achter in het dashbord wordt ingebouwd.

Het systeem 82 83 0 392 529 (is het duurdere systeem) is compleet verschillend van het eerste: het is een digitale versterker met veel meer muziekdruk: 128 dB, met meer vermogen: totaal 660 watt, met een groter frequentiebereik van 20 tot 25000 hz, met extra dempingsmatten voor de deuren (om minder trillingen van de plaat te hebben, met scheidingsfilters voor lage en hoge tonen, met de versterker aan de zijkant ingebouwd.

Het digitale systeem kan in alle modellen van alle jaartallen met radio Boost (zonder harman kardon) worden ingebouwd, dus is de radio aansluiting dezelfde. De montagetijd is minstens 5 à 6 uren.

Daardoor denk ik dat de gewone sound module ook in de recentere voertuigen kan ingebouwd worden, hoogstens dienen er misschien enkele stekkers te worden aangepast.

Hopelijk is dit voldoende info voor jullie. Als je de productinfo en de montage-instructies in ASAP afprint kan je de nodige extra informatie ook zien.

beste groeten;

MINI Belux

Michel Van Hees

After Sales Manager MINI (V1-BE-M-3)

Lodderstraat 16 - 2880 Bornem - Belgium

URL: www.mini.be / www.mini.lu
kamiel
Be Mini
Be Mini

25 aug 2008, 16:30

goed werk stefan!

Het word steeds duidelijker op deze manier.
Het meest intressant is dus de duurdere uitvoering omdat dit de beste kwaliteit in geluid geeft.

Berthil heeft zijn setje gekocht bij timmermanns in duitsland, naam van de kontakt persoon weet ik niet en ook geen adres.

Ik hoop dat het duurste setje goedkoper gaat worden dan 800euro, want ik vind het toch wel erg veel geld :(
Shadow_Breaker
GPc-0001

25 aug 2008, 16:33

kamiel schreef:goed werk stefan!

Het word steeds duidelijker op deze manier.
Het meest intressant is dus de duurdere uitvoering omdat dit de beste kwaliteit in geluid geeft.

Berthil heeft zijn setje gekocht bij timmermanns in duitsland, naam van de kontakt persoon weet ik niet en ook geen adres.

Ik hoop dat het duurste setje goedkoper gaat worden dan 800euro, want ik vind het toch wel erg veel geld :(
btw mijn naam is Timo ;)
mail is gericht naar BMW contact persoon :D

Ik heb al pm gehand van Berthil en heb net een mailtje klaarstaan en die gaat er zometeen nog door.

Van zodra dat ik iets weet weten jullie het ook.

Groetjes.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 aug 2008, 18:40

Ben 2 weken geleden nog bij Timmermanns geweest en Benito gaf toen aan dat het setje dat Berthil heeft nog steeds 800 euro kost dus ben benieuwd.
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 aug 2008, 19:56

Hoi Timo, goed acties hoor. We wachten geduldig af.

Groet, Huib
kamiel
Be Mini
Be Mini

25 aug 2008, 23:23

sorry timo :oops: :oops:
Shadow_Breaker
GPc-0001

26 aug 2008, 00:13

kamiel schreef:sorry timo :oops: :oops:
np, i am still new here :oops:
kamiel
Be Mini
Be Mini

27 aug 2008, 12:10

en is er al nieuws uit duitsland?? :?
Shadow_Breaker
GPc-0001

27 aug 2008, 12:15

kamiel schreef:en is er al nieuws uit duitsland?? :?
nog niet, ben nog in afwachting van nieuws :?
Shadow_Breaker
GPc-0001

27 aug 2008, 13:53

Informatie vanuit Duitsland, met de absoluut goedkoopste prijs beschikbaar:

the housprice for the dpsm module set is 799,- euros.
for pre and postfacelift its now the same number 82830392529.
we dont get better condition,also by a group buy,
because the dpsm is no special sales ware.
deliver price would be 25,- per package,its heavy!
maybe it would be better to pick up the sets here!?

Voor de gene die men vorig post hadde gelezen er is ook nog een andere kit voor de Pre-Facelifts die iets goedkoper is: Benito wist me wel te zeggen dat deze lang niet in de buurt komt qua prestaties:

ich checked it again,the number 82830136491 is the retrofit set sound module not the retrofit set hifi digital power sound module!
the normal power sound modul has no digital amplifier and not the power of the dpsm!
the normal sound modul set could you get for prefacelift models.
My houseprice would be for that 398,- !
but the dpsm is much better in performance.
One of our customers from NL "berthil" did get one of us.
Maybe you can check it out or ask him about his experience.

Algoed dat we dat al gedaan hadden :mrgreen:
Spijtig genoeg komt er geen Groupbuy van maar je mag Benito altijd mailen hieromtrend, en hij zal je de bovenstaande prijzen mailen.
gelieve wel het NewMiniClub te vermelden in je mailtje.

Contact gegevens:
[email protected]
Zijn engels is toch wel zeer goed, en zeker een heel vriendelijke persoon.
Ik hoop dat ik toch nog mensen heb gelukkig kunnen maken met deze Prijzen, alleen spijtig dat in een groupbuy het niet goedkopen kan. (het is toch al gewoon ronduit goedkoop tegenover bij onze "stealers")

Groetjes,
Shadow-Breaker
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

27 aug 2008, 15:13

Nog een tip. Strahlung Pur wordt georganiseerd door Timmermans.
Bestel je DPSM kit en haal hem daar af, dan heb je ook nog een leuke dag :)

Dat doet benito vast wel al is voor sommigen misschien 2 weken wachten wat te lang.
kamiel
Be Mini
Be Mini

29 aug 2008, 01:02

Hans schreef:Past dit op een GP? Heb geen achter speakers.. :?
past toch in een GP :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: zie DIY
http://www.jcwgp.com/gallery/main.php/v/DPSM/
Shadow_Breaker
GPc-0001

29 aug 2008, 01:36

kamiel schreef:
Hans schreef:Past dit op een GP? Heb geen achter speakers.. :?
past toch in een GP :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: zie DIY
http://www.jcwgp.com/gallery/main.php/v/DPSM/
Die had ik inderdaad tegen gekomen, maar ik von de link ni meer, maar idd achterste luidsprekers in de achterbank verwerken, das het makkelijkste :wink:
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 aug 2008, 09:02

Dan wacht ik nog wel eventjes want die prijs was me al bekend en gelukkig woon ik in de buurt.

Terug naar “Afgeronde groupbuys”