DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpert

Sdm
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Re: DIY Sport Button activeren, comfort ruiten etc., NCSexpe

19 jun 2013, 23:57

Dat zou geweldig zijn!

Gr.
Steven
minidocter
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

20 jun 2013, 22:50

he indy , ik wilde je zeggen dat het erg gewaardeerd wordt om dit soort kennis te delen met ons.
ik overweeg zeker om deze info te gaan gebruiken met de tijd, dus top man. (shakeit)
Wesleyk
Nieuw Lid
Nieuw Lid

24 jun 2013, 22:34

bedankt voor de info, kabel is besteld. Nu is het wachten tot hij binnen komt en dan aan de slag.
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!

27 jun 2013, 20:41

Kan iemand mij vertellen welke modules ik moet processen om de sport button te activeren?

Heb de VO aangepast in CAS en FRM, daar staat nu de $4UF code in. Maar wil niet mijn hele auto processen, omdat dit gisteren nogal fout gegaan is. Heb nu de CAS en FRM modules ge SG_codiert, maar dat levert niet het gewenste resultaat op (lees, de sport button werkt niet).

Nu zie ik in het plaatje op de openingspost, dat is of de RAD2, of de MEDIA module moet resetten (met de nieuwe VO). RAD2 kan ik niet vinden, maar MEDIA zie ik wel staan.

Is dit de oplossing, of moet het toch anders?
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

27 jun 2013, 22:43

Heb je alleen SG_CODIEREN uitgevoerd, of ook de vereiste FA_WRITE om de code $4UF in CAS en FRM te krijgen? Eerst de code toevoegen, dan FA_WRITE uitvoeren op beide modules; elke module apart processen.
En daarna, met het standaard Experten-profile, een SG_CODIEREN-job loslaten op CAS, FRM, en ook op minimaal de modules EPS, KOMBI en SPEG.

Maar zoals ook in andere topic al getypt, de aansluitingen van de sportknop bij een R60 Countryman schijnen anders te zijn als voor een R56 Hatch. Ben erg nieuwsgierig welke aansluitingen je hebt gebruikt, als je het hopelijk werkend krijgt! :D
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 jun 2013, 11:58

FA_Write heb ik uitgevoerd en de optie staat juist in de VO van de FRM en CAS. Dit stuk klopt dus. Daarna heb ik een SG_Codieren gedaan naar de CAS en de FRM, maar zonder gewenst resultaat.

Kan ik uit jou opmerking maken dat ik nog een SG_Codieren moet doen op de EPS, COMBI en SPEG? Zou het dan moeten werken? Kan natuurlijk ook process car doen, maar doe het liever even los.

Kwa hardware heb ik het volledige knoppen paneel vervangen:

http://static.ed.edmunds-media.com/unve ... -83232.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Zeg maar dit hele paneel, alleen dan met alle mogelijke knoppen (ik had een paneel met alle opties behalve de sport button). Van wat ik begrijp hoef je verder hardwarematig geen draden te verwisselen als je deze hele module vervangt.
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 jun 2013, 17:45

Ok, heb inmiddels de gok gewaagd en ben weer gaan coden. SPEG, KOMBI en EPS geprogrameerd (FRM en CAS had ik al gedaan). Geen sport button...

Uiteindelijk weer een process car gedaan, maar krijg met huidige files een foutmelding in de buurt van de MEDIA module (later kon ik die wel los programmeren).

Kortom, het schrijven lijkt te lukken, maar geen sport button. Ben nu via iemand in Italie aan het navragen of er toch ook kabels omgelegd moeten worden.

Iemand nog tips, mis ik iets?
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 jun 2013, 20:13

Ik heb trouwens al het SG_codieren gedaan in het Revtor profiel. Maakt dit uit, of moet ik dit echt in de expertenmodus doen? Werk ook niet met die .MAN file, zoals je wel eens ergens leest (op advies van een NCS expert).

Heb in dit profiel (in edit profiel / FSW/PSW) wel de optie FSW/PSW manipulate with FSW_PSW.MAN uitgezet.

Moet ik echt die .MAN file gebruiken en die EXPERTENMODUS gebruiken in plaats van REVTOR profiel?
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

28 jun 2013, 22:49

De expertenmodus heeft die Manipulate-optie inderdaad uitstaan, dan maakt de inhoud van de FSW_PSW.MAN-file niet meer uit; daar kijkt ie immers niet meer naar.
Het Revtor-profiel is er voor om juist wél met die MAN-file te werken om zodoende instellingen aan te passen.
Maar goed, als jij de Manipulate-optie bij Revtor hebt uitgezet (en wellicht voor de zekerheid ook de MAN-file hebt leeggemaakt) dan zou je daarmee goed moeten kunnen SG_CODIEREN.

Hoe constateer je dat de knop niet werkt? Merk je niks met sturen, gasgeven, oid? Of doe je dat op basis van LEDje, en/of SPORT-tekst? Want ben er ook achter gekomen dat je die SPORT-tekst zou kunnen onderdrukken/activeren in de Kombi.
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 jun 2013, 23:04

Heb er eerlijk gezegd niet meer mee gereden sinds ik die programmering heb gedaan. Vriendin was ermee weg en ik denk dat die het niet heeft getest :)

Zal het morgen eens testen of ik het idee heb dat de functies wel werken...

Heb nogmaals mijn FA gecontroleerd, daar staat alles juist in. Ook deze items in mijn FRL file gecheckt:

[SPEG]
SPORT_TASTER
aktiv

[EPS]
SPORT_SWITCH
aktiv

[KOMBI]
SPORT_ANZEIGEDAUER
wert_02

En die staat allemaal juist (zoals hierboven beschreven) ingesteld...

Vreemd dus dat hij het niet lijkt te pakken.
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!

02 jul 2013, 10:48

De knop doet dus helemaal niets, iemand nog suggesties?
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!

05 aug 2013, 16:24

Iemand die weet wat deze foutcode betekent als ik 'process car' gedaan heb? Hij lijkt een van de modules niet in te kunnen.

Afbeelding

Ik gebruik de nieuwste daten files voor mijn Countryman Cooper S (gedownload via northamericanmotoring).

Foutmelding uit error.log:

ERROR! Modul: LFCDHDIA.CPP (A_E65R.IPS/IPO), Proc: CDHapiResultText, LineNr: 01, ErrorNr: 2020
COAPI-2020: no answer from ECU
IFH-0009: ECU not connected or doesn't answer

>> ERROR! Modul: COAPI2.CPP, Proc: coapiRunCabd, LineNr: 06, ErrorNr: 2020
SG_CODIEREN
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

05 aug 2013, 22:21

De MEDIA-module....daar kan NCS iets niet mee, vandaar de melding.
Heb je die module ook in beeld als als je NCS net hebt opgestart? Dus nadat je 'ZCS aus SG' , en 'Back/Zuruck' hebt gedrukt? Bovenste deel van het NCS-scherm heeft dan chassisnummer, etc. Onderste deel heeft dan de modules en uit te voeren Job in beeld.
Beetje lastig om zo effe uit te leggen, effe voorbeeld plaatje: (onder kopje 'Codiert werden:')

Afbeelding

Je kunt er trouwens omheen werken door niet voor 'Process car' te kiezen, maar module voor module zelf aflopen.
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 aug 2013, 10:03

Ja, de MEDIA module staat dan in dat lijstje, samen met nog heel veel andere modules.

Mij gaat het erom dat ik de sport button nog niet werkende heb. Weet niet precies in welke modules ik dan moet zijn, zoals hier eerder al eerder gemeld.
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

06 aug 2013, 16:19

Ik kan er ook weinig over de sportbutton retrofit voor een Countryman vinden.... Biedt onderstaand schema nog "hoop" voor je?
In tegenstelling tot de R56 gaat de sportknop van de R60 via de heater-module, en van daaruit naar de BCU. Het verwarrende is dat in de beschrijving de pin-assignment (6 tm 10) van stekker X1879 allemaal op 'not used' staan, terwijl het schema toch echt een bezetting aangeeft.

Rara... :s

Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”