Ik had hem ook groter verwacht, maar vind het niet zo erg dat hij niet zo groot is. Blijft "MINI" he mensen
Anders moet je maar naar de X1 gaan denk ik zo
Ik denkt dat hij iets duurder zal worden als de Clubman denk ik.
Clubman cooper kost in Belgie 21k standaard.
Dus pakt dat de countryman begint bij 22k ofzo
Best een leuk alternatief voor de Clubman. Al lijkt het mij niet de bedoeling van BMW dat het een alternatief is maar dat het een andere auto is en extra's biedt: meer ruimte met body (veiligheid), A-label (milieu) en power.
Ik vind dat ze op een aantal punten de plank hebben misgeslagen:
- Volgens mij gaat dit geen A-label auto worden ... heel jammer! Mocht het wel zo zijn dan wordt het wel heel interessant.
- Voor de sportieve Diesel-rijder is dit nog geen optie. Het heeft een SUV uiterlijk maar dat is niet echt terug te vinden onder de motorkap maar wel in het gewicht en verbruik.
Het is mij onduidelijk welke doelgroep BMW in gedachten had bij het maken van de auto. Toch niet de jup met z'n scate-board die 365 dagen van het jaar op vakantie is Zwakke reclamecampagne tot nu toe; niet van deze tijd
Een mooie bak daar niet van en ga zeker kijken bij de dealer zodra er staat en een proefritje vragen
Een diesel gaat zeker zo'n 30 tot 33k kosten en dat moet het echt waard zijn anders is de Clubman net zo leuk en prijstechnisch zelfs leuker.
De MINI Countryman Cooper S heeft zeker wel potentie.
Hoe meer ik naar de plaatjes en filmpjes kijk des te gaver ik hem vind .
Eerst maar eens zien hoe die er in real life uit ziet.
Ben benieuwd wat de prijzen gaan doen, als het niet te veel scheelt met een "normale" is het misschien wel een serieuze optie voor een "upgrade"
De countryman maakt mij in ieder geval erg nieuwsgierig . Leuk ook om te zien dat er erg verschillende reacties komen via dit forum (lovers en haters). Toen ik ruim 3 jaar geleden mijn nieuwe S kocht, waren er ook behoorlijk wat negatieve reacties na de model wisseling. Achteraf ben ik in ieder geval blij met die wissel geweest.
Als het er één wordt dan zeker de Cooper S, ik vind de neus erg geslaagd. Over de achterkant ben ik nog niet helemaal uit. De eerder genoemde wel erg kleine uitlaten en de wat saaie klep maken dat ik deze echt nog even wil kunnen aanraken voor ik besluit over te gaan. Na ruim 6 jaar Mini te hebben gereden is een beetje meer maxi ook niet gek. Hoop wel echt dat de rij eigenschappen op hoog niveau blijven.
Ik blijf weer graag via het forum op de hoogte van alle ontwikkelingen, speciale accesoires die er komen, kleuren, grotere bekerhouders etc en wie weet
net een verkoper van mini amsterdam (nick) op de lak kleuren en bekledingen gewezen voor de Coutryman.... hij had nog geen idee van die hele auto, was ons trots een paar foto's aan het laten zien; 'meer weet ik helaas niet van de coutryman'....
'ik wel, kijk hier maar even...' haha