Hallo allemaal
Ik ben nieuw hier en heb me aangemeld omdat ik serieus overweeg om een Mini Countryman Hybride aan te schaffen.
Ik ben op zoek naar een auto uit 2019 of 2020 en heb een aantal vragen aan rijders die ervaring hebben met dit model:
1. Hoeveel km kun je ongeveer rijden op een volle accu?
2. Wat is de levensduur van een accupakket? Als ik een mini uit 2020 koop met niet al teveel kilometers op de teller, kan ik daar dan nog een poos mee vooruit?
3. Is het accupakket trouwens betrouwbaar?
4. Hoe zit het met de actieradius in de winter?
5. Wat is het gemiddelde verbruik bij rijden op benzine?
Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken
Grtz
Chiel Jan
vragen ter oriëntatie
- AV1981
- Nieuw Lid
Bericht
Re: vragen ter oriëntatie
Hoi Chiel Jan,
Ik heb zelf ook de Hybride overwogen en heb wat onderzoek gedaan toen.
Je kant ongeveer 40km rijden op de accu en de laad tijd aan het stopcontact is ongeveer 3 uur. In de winter is het altijd iets minder, reken op een kleine 30km. Het is ook niet echt bedoeld om lang op te rijden. Het kan wel, maar het is meer voor start stop, files, wegrijden en ter ondersteuning, verreweg de meesten rijden op de "auto" stand. De Mini gaat dan zelf bepalen waar de accu word ingezet. Levensduur,..geen idee, maar daarover hoef je geen zorgen te maken.
Verbruik benzine gemiddeld 1 op 47 volgens de boekjes, het echte verbruik zit volgens de autoweek gebruikers ervaringen rond de 1:40 en met een 35 liter tank kun je dus 1400km rijden. Maar ik laat me graag door gebruikers corrigeren. Wel is het zo dat de korting op de wegenbelasting (huidige is 3 kwart tarief) per 1 januari komt te vervallen. Dus je betaald dan de volle mep, houd rekening met ongeveer 325,-€ per kwartaal.
Ik heb zelf ook de Hybride overwogen en heb wat onderzoek gedaan toen.
Je kant ongeveer 40km rijden op de accu en de laad tijd aan het stopcontact is ongeveer 3 uur. In de winter is het altijd iets minder, reken op een kleine 30km. Het is ook niet echt bedoeld om lang op te rijden. Het kan wel, maar het is meer voor start stop, files, wegrijden en ter ondersteuning, verreweg de meesten rijden op de "auto" stand. De Mini gaat dan zelf bepalen waar de accu word ingezet. Levensduur,..geen idee, maar daarover hoef je geen zorgen te maken.
Verbruik benzine gemiddeld 1 op 47 volgens de boekjes, het echte verbruik zit volgens de autoweek gebruikers ervaringen rond de 1:40 en met een 35 liter tank kun je dus 1400km rijden. Maar ik laat me graag door gebruikers corrigeren. Wel is het zo dat de korting op de wegenbelasting (huidige is 3 kwart tarief) per 1 januari komt te vervallen. Dus je betaald dan de volle mep, houd rekening met ongeveer 325,-€ per kwartaal.
Onze sponsors