iPod via de stuurbediening

Carl
Mod virus alert!
Mod virus alert!

22 mar 2010, 21:10

doe eens een link naar die max232 / ben benieuwd.
MaVaEe
Koeien-teller

22 mar 2010, 21:13

Carl schreef:doe eens een link naar die max232 / ben benieuwd.
http://focus.ti.com/lit/ds/symlink/max232.pdf

Geen spannend component maar wel erg handig in te zetten. ;)
Afbeelding
MaVaEe
Koeien-teller

23 mar 2010, 09:20

Gisteren even zon bordje besteld op Ebay.

Kwam trouwens dit nog tegen:
http://courses.cit.cornell.edu/ee476/Fi ... index.html

Maarten heb jij toevallig jou code voor mij? :mrgreen:
Afbeelding
Maarten CH
Enthousiast
Enthousiast

23 mar 2010, 18:37

Maarten heb jij toevallig jou code voor mij?
Zeker! Weet je of ik een Word document kan ik sturen via PB? (als ik het hier copy paste wordt de layout een zooitje...)
MaVaEe
Koeien-teller

23 mar 2010, 20:13

Maarten CH schreef:
Maarten heb jij toevallig jou code voor mij?
Zeker! Weet je of ik een Word document kan ik sturen via PB? (als ik het hier copy paste wordt de layout een zooitje...)
Denk het niet maar kan wel even mn mailadres PMen? Of is het toevallig dezelfde versie welke ik zojuist tegenkwam: http://www.northamericanmotoring.com/fo ... fsw-3.html ? ;)
Afbeelding
Maarten CH
Enthousiast
Enthousiast

23 mar 2010, 20:44

Denk het niet maar kan wel even mn mailadres PMen? Of is het toevallig dezelfde versie welke ik zojuist tegenkwam: http://www.northamericanmotoring.com/fo ... fsw-3.html ?
Dat is een oudere versie die ik daar heb geplaatst, ik was toen net begonnen. Omdat de Arduino en het programmeren voor mij nieuw waren zat er een paar maanden werk in voor het uberhaupt een beetje werkte. Ik kan je de nieuwste versie wel mailen.

Alvast een hele korte uitleg voor de code:

Wat de code nu doet is alle pulsen uitlezen in micro seconde. Alle knoppen op het stuur beginnen met hetzelde patroon:
500 microseconde hoog, 100 microseconde hoog en 190 microseconde hoog. De code checkt elke puls tot er 500us is herkendIs dit het geval dan leest hij de volgende twee en als deze 100us en 190us zijn dan leest hij de rest van de 16 pulsen. De uiteindelijke combinatie wordt omgezet naar een nummer die dan uniek is voor de knop.

De IR code die de IR leds zenden is 32 bits gemoduleerd op 38kHz.

Vragen zijn altijd welkom (omdat de code misschien niet heel leesbaar is geschreven :wink:)

Ik wil nog steeds de interfeace proberen te maken zonder transistor. Ik denk dat er hier wel wat mensen zijn die meer van electronica weten dan ik. Als iemand de max232 werkend krijgt met de seriele ingang van de Arduino zou dat alles een stuk makkelijker maken. Yes we can :wink:
MaVaEe
Koeien-teller

23 mar 2010, 21:29

Maarten CH schreef:
Denk het niet maar kan wel even mn mailadres PMen? Of is het toevallig dezelfde versie welke ik zojuist tegenkwam: http://www.northamericanmotoring.com/fo ... fsw-3.html ?
Dat is een oudere versie die ik daar heb geplaatst, ik was toen net begonnen. Omdat de Arduino en het programmeren voor mij nieuw waren zat er een paar maanden werk in voor het uberhaupt een beetje werkte. Ik kan je de nieuwste versie wel mailen.

Alvast een hele korte uitleg voor de code:

Wat de code nu doet is alle pulsen uitlezen in micro seconde. Alle knoppen op het stuur beginnen met hetzelde patroon:
500 microseconde hoog, 100 microseconde hoog en 190 microseconde hoog. De code checkt elke puls tot er 500us is herkendIs dit het geval dan leest hij de volgende twee en als deze 100us en 190us zijn dan leest hij de rest van de 16 pulsen. De uiteindelijke combinatie wordt omgezet naar een nummer die dan uniek is voor de knop.

De IR code die de IR leds zenden is 32 bits gemoduleerd op 38kHz.

Vragen zijn altijd welkom (omdat de code misschien niet heel leesbaar is geschreven :wink:)

Ik wil nog steeds de interfeace proberen te maken zonder transistor. Ik denk dat er hier wel wat mensen zijn die meer van electronica weten dan ik. Als iemand de max232 werkend krijgt met de seriele ingang van de Arduino zou dat alles een stuk makkelijker maken. Yes we can :wink:
Tja omdat ik een R55 heb zal ik dus met de CANbus aan de slag moeten. Dat maakt alles alleen wel een heel stuk moeilijker omdat die niet al te makkelijk af te tappen valt... Ik heb een site gevonden waar staat wat er allemaal op de ibus heen en weer word gestuurd en in theorie zou je zelfs de olietemp op het schermpje van je radio te voorschijn kunnen toveren (In de R50/R52/R53 althans). :mrgreen:
Afbeelding
MaVaEe
Koeien-teller

23 mar 2010, 21:39

Maarten CH schreef: Ik wil nog steeds de interfeace proberen te maken zonder transistor. Ik denk dat er hier wel wat mensen zijn die meer van electronica weten dan ik. Als iemand de max232 werkend krijgt met de seriele ingang van de Arduino zou dat alles een stuk makkelijker maken. Yes we can :wink:
Als ik mijn Arduino binnen heb(vandaag verstuurd) zal ik wel even kijken of ik hem kan uitbreiden met de MAX232 om de iPod via RS232 aan te sturen. Heb de code van onze iPod demo op mn werk nog eens nagekeken en het is eigenlijk ontzettend simpel. ;)
Afbeelding
Maarten CH
Enthousiast
Enthousiast

23 mar 2010, 21:41

Als ik mijn Arduino binnen heb(vandaag verstuurd) zal ik wel even kijken of ik hem kan uitbreiden met de MAX232 om de iPod via RS232 aan te sturen. Heb de code van onze iPod demo op mn werk nog eens nagekeken en het is eigenlijk ontzettend simpel.
Cool, dat zou mooi zijn :D
En je mail is onderweg!
MaVaEe
Koeien-teller

24 mar 2010, 15:09

Ik begon al redelijk depressief te worden van de CANbus die in de R55/R56 zit en daar dan de stuurwielsignalen van tussenuit te vissen. Gelukkig hebben ze daar gewoon kant en klare apparaten voor... :mrgreen:

http://www.carstereos4u.co.uk/bmw-stalk ... 14694-.php

Toch maar eens zon ding aanschaffen zodat ik die kan aansluiten op de Arduino. 8)

@ Maarten

Met de max232 gaat het toch niet lukken. Gelukkig zijn er ook hiervoor kant en klare oplossingen welke al door mensen met succes gebruikt zijn:
Afbeelding

Kost slechts 1,50 euro en dat is minder dan een MAX232. :wink:

We gaan weer verder prutsen dus.
Afbeelding
Carl
Mod virus alert!
Mod virus alert!

24 mar 2010, 18:58

Ik ben benieuwd.. Gaat in elk geval een goedkopere oplossing zijn dan de adapters van Dension of Dice. Als ik ergens mee kan helpen, graag, en ik heb een R52, waar je direct (met wat moeite) IBUS kan tappen.
MaVaEe
Koeien-teller

25 mar 2010, 12:02

Maarten volgens mij heb ik gelezen dat jij de IBUS interface van Resler hebt?

Klopt dat?
Afbeelding
Carl
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 mar 2010, 12:05

Ik heb die Resler interface in elk geval wel :mrgreen: (mijn navigatie mee op Nederlands gezet).

Ik heb de USB variant, zo even uit mijn hoofd.
MaVaEe
Koeien-teller

25 mar 2010, 12:14

Ok want ik ben benieuwd of je met de Ibus analyzer die je hier kan vinden de diverse codes kan injecteren op de Ibus. ;)

http://web.comhem.se/bengt-olof.swing/IBus.htm
Afbeelding
Carl
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 mar 2010, 21:01

codes injecteren.. mhhh de GGD onder de MINI's. Geen idee of dat lukt hoor.

MIsschien maar eens afspreken om wat te testen als je wat binnen hebt.

Terug naar “MINI R50 (One/CooperR), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”