ik heb volgende handleiding gevonden:
http://www.motoringfile.com/2007/01/05/ ... stall-pdf/
er staat beschreven dat de moeren moeten aangedraaid worden volgens een specifieke torque.
weet iemand hoeveel dit is ?
thnkx
Installatie JCW veerpootbrug
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hmmm... ik heb dat ding er zelf ook op zitten, maar heb eigenlijk geen flauw idee meer hoe vast ik hem heb gezet.
Weet wel dat ik er redelijk wat rondjes voor heb gereden om te kijken of de standaard torque naar wens stond. Ik heb hem toen een tikkeltje losser gezet volgens mij.
Weet wel dat ik er redelijk wat rondjes voor heb gereden om te kijken of de standaard torque naar wens stond. Ik heb hem toen een tikkeltje losser gezet volgens mij.

- snans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hey Kaj
volgens mij bedoel jij de spanning tussen de 2 veerpoten.
ik bedoel eigenlijk de kracht waarmee je de 3 moeren aan iedere kant mag vastzetten (dus op de bovenkant van de veerpoot)
lees verschillende dingen, en van gokken hou ik niet
grtjs !
volgens mij bedoel jij de spanning tussen de 2 veerpoten.
ik bedoel eigenlijk de kracht waarmee je de 3 moeren aan iedere kant mag vastzetten (dus op de bovenkant van de veerpoot)
lees verschillende dingen, en van gokken hou ik niet

grtjs !
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Moeten die op bepaalde spanning vast joh? Vast = vast toch?
snans schreef:volgens mij bedoel jij de spanning tussen de 2 veerpoten.

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Goed om een keer naar te kijken begrijp ik. Rij er al vanaf het begin (rond Februari 2007) mee rond.
Heb nooit gebruik gemaakt van de handleiding (overigens kan ik me ook niet herinneren dat die erbij zat
). Snel keer doen.

- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ja, dat heb ik wel gedaan, die werden erbij geleverd.Robert schreef:Bij de R50/R52/R53 moeten die bouten/moeren vast met 34Nm... Helaas heb ik geen beschrijving voor de R56.
Oja, er staat ook in dat er ALTIJD nieuwe bouten en moeren moeten worden gebruikt als ze zijn losgehaald.

- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
iDD....... vind het ook een raar concept
¿que? Dit is de eerste keer dat ik dit lees. Ik haal mn veerpootbrug er altijd af en op wanneer het uitkomt. (bij bv spruitstuk wisselen) Vast is vast. En ik heb nog nooit de moertjes vervangen.Robert schreef:Bij de R50/R52/R53 moeten die bouten/moeren vast met 34Nm... Helaas heb ik geen beschrijving voor de R56.
Oja, er staat ook in dat er ALTIJD nieuwe bouten en moeren moeten worden gebruikt als ze zijn losgehaald.
iDD....... vind het ook een raar concept
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Misschien pakt de R56 veerpootbrug wel de volle schroefdraad?
Dan zal het niet zo veel uitmaken denk ik.
Ik weet helaas niet het aantal Nm voor de R56.
Staat inderdaad niet in de R56 DIY, alleen een verwijzing naar TIS 3131000
Het is aannemelijk dat dat de originele aandraaiwaarden zijn.
Dan zal het niet zo veel uitmaken denk ik.
Ik weet helaas niet het aantal Nm voor de R56.
Staat inderdaad niet in de R56 DIY, alleen een verwijzing naar TIS 3131000
Het is aannemelijk dat dat de originele aandraaiwaarden zijn.
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors