Onlangs ging in mijn Mini het waarschuwingslampje van het remsysteem branden, na een paar minuten was het weer weg en na zo'n kwartier ging het weer aan.
Remmen probleem ? Geen risico genomen en meteen naar de dichtsbijzijnde dealer gereden ( toevallig een filiaal van mijn eigen dealer ).
Ze hebben daar meteen gekeken en kwamen tot de conclusie dat er te weinig remvloeistof in het systeem zat.
Dit is door hen bijgevuld.
Ik heb hen verteld dat de auto nog geen jaar oud is en dat ik dus vind dat het een garantiegeval is.
Ook heb ik meegedeeld dat er TLC op de Mini is bijgekocht bij aflevering.
Dit alles speelde eind 2007 en nu valt er een rekening in de bus van tegen de 100,- voor dat geval.
Nu is dit geen bedrag waar ik van achterover val, maar het gaat meer om het principe.
Voor dat ik ga reageren wilde ik hier vragen wat jullie mening is : Garantie en dus protesteren of geen garantie ?
Grtz,
Rob
Geen garantie ?
- marcelclemens
- Bijna verslaafd
- Des
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Geen garantie ?
Ik kreeg ook een rekening voor de eerste servicebeurt die duidelijk onder het TLC valt, gewoon even bellen met de dealer en de rekening wordt verscheurd.Robbee schreef:Onlangs ging in mijn Mini het waarschuwingslampje van het remsysteem branden, na een paar minuten was het weer weg en na zo'n kwartier ging het weer aan.
Remmen probleem ? Geen risico genomen en meteen naar de dichtsbijzijnde dealer gereden ( toevallig een filiaal van mijn eigen dealer ).
Ze hebben daar meteen gekeken en kwamen tot de conclusie dat er te weinig remvloeistof in het systeem zat.
Dit is door hen bijgevuld.
Ik heb hen verteld dat de auto nog geen jaar oud is en dat ik dus vind dat het een garantiegeval is.
Ook heb ik meegedeeld dat er TLC op de Mini is bijgekocht bij aflevering.
Dit alles speelde eind 2007 en nu valt er een rekening in de bus van tegen de 100,- voor dat geval.
Nu is dit geen bedrag waar ik van achterover val, maar het gaat meer om het principe.
Voor dat ik ga reageren wilde ik hier vragen wat jullie mening is : Garantie en dus protesteren of geen garantie ?
Grtz,
Rob
Des - GT spirit . com
Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe
Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe
Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Als je TLC hebt dan kun je het op dat pakket verhalen.
Trouwens wel belachelijk zeg 100 euro voor een beetje remvloeistof... 

- Kees en Annet
- Racende reporter
Bericht
Ik ben laatst met de bmw bij de dealer geweest, met de vraag of ze de remvloeistof wilde bijvullen.
Toen ben ik hartelijk uitgelachen.
Remvloeistof mag je niet bijvullen zo werd mij verteld.
Het bleken dan ook versleten remblokken te zijn.
Gelukkig kennen ze mij bij Jan de Jong. Dus terplekke de remblokken vervangen. Gelukkig op tijd anders had ik ook
nog nieuwe remschijven nodig.
Annet

Toen ben ik hartelijk uitgelachen.

Het bleken dan ook versleten remblokken te zijn.

Gelukkig kennen ze mij bij Jan de Jong. Dus terplekke de remblokken vervangen. Gelukkig op tijd anders had ik ook
Annet
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Versleten remblokken? Nu al? Hoeveel km heb je inmiddels op je auto staan dan?BMW X3 schreef:Ik ben laatst met de bmw bij de dealer geweest, met de vraag of ze de remvloeistof wilde bijvullen.![]()
Toen ben ik hartelijk uitgelachen.Remvloeistof mag je niet bijvullen zo werd mij verteld.
Het bleken dan ook versleten remblokken te zijn.![]()
Annet

- Kees en Annet
- Racende reporter
Bericht
Ik verbaasde me alleen dat er remvloeistof is bijgevuld. Ik dacht dat dat niet mocht.
Met de mini hebben we wat dat betreft nog geen waarschuwingslampjes gehad. Of het moet van de gordel zijn
Annet
Ik was dus met de bmw en die had toen toch al 100.000 km gereden.CooperS-lightningblue schreef:Versleten remblokken? Nu al? Hoeveel km heb je inmiddels op je auto staan dan?BMW X3 schreef:Ik ben laatst met de bmw bij de dealer geweest, met de vraag of ze de remvloeistof wilde bijvullen.![]()
Toen ben ik hartelijk uitgelachen.Remvloeistof mag je niet bijvullen zo werd mij verteld.
Het bleken dan ook versleten remblokken te zijn.![]()
Annet
Ik verbaasde me alleen dat er remvloeistof is bijgevuld. Ik dacht dat dat niet mocht.

Met de mini hebben we wat dat betreft nog geen waarschuwingslampjes gehad. Of het moet van de gordel zijn

Annet
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
Bericht

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Dealer bellen
Komt goed lijkt me.
Wie is je dealer, btw?
gr, PC

Wie is je dealer, btw?
gr, PC
Laatst gewijzigd door Pretty Cooper op 18 feb 2008, 11:38, 2 keer totaal gewijzigd.

-The MINI is simply too beautiful to be true-
- Gebo
- Mod virus alert!
Bericht
Bij een Cooper in het verleden een defect aan de versnellingsbak gehad. Nieuwe bak gemonteerd onder garantie, geen enkel probleem! Alleen.....later een rekening van de versnellingsbakolie......(ook iets van 100 euro).
Navraag leerde dat "vloeistoffen nooit onder garantie vallen"....aldus de dealer
Hoe het in jouw geval zit met TLC weet ik zo niet....
Navraag leerde dat "vloeistoffen nooit onder garantie vallen"....aldus de dealer

Hoe het in jouw geval zit met TLC weet ik zo niet....
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors