Geen garantie ?

De 2e generatie vanaf 2006
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

Geen garantie ?

16 feb 2008, 11:44

Onlangs ging in mijn Mini het waarschuwingslampje van het remsysteem branden, na een paar minuten was het weer weg en na zo'n kwartier ging het weer aan.

Remmen probleem ? Geen risico genomen en meteen naar de dichtsbijzijnde dealer gereden ( toevallig een filiaal van mijn eigen dealer ).

Ze hebben daar meteen gekeken en kwamen tot de conclusie dat er te weinig remvloeistof in het systeem zat.
Dit is door hen bijgevuld.

Ik heb hen verteld dat de auto nog geen jaar oud is en dat ik dus vind dat het een garantiegeval is.
Ook heb ik meegedeeld dat er TLC op de Mini is bijgekocht bij aflevering.

Dit alles speelde eind 2007 en nu valt er een rekening in de bus van tegen de 100,- voor dat geval.
Nu is dit geen bedrag waar ik van achterover val, maar het gaat meer om het principe.

Voor dat ik ga reageren wilde ik hier vragen wat jullie mening is : Garantie en dus protesteren of geen garantie ?

Grtz,
Rob
Afbeelding
marcelclemens
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

16 feb 2008, 11:48

Lijkt me duidelijk: Garantie, en anders valt het onder de TLC lijkt mij.
Des
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

Re: Geen garantie ?

16 feb 2008, 11:56

Robbee schreef:Onlangs ging in mijn Mini het waarschuwingslampje van het remsysteem branden, na een paar minuten was het weer weg en na zo'n kwartier ging het weer aan.

Remmen probleem ? Geen risico genomen en meteen naar de dichtsbijzijnde dealer gereden ( toevallig een filiaal van mijn eigen dealer ).

Ze hebben daar meteen gekeken en kwamen tot de conclusie dat er te weinig remvloeistof in het systeem zat.
Dit is door hen bijgevuld.

Ik heb hen verteld dat de auto nog geen jaar oud is en dat ik dus vind dat het een garantiegeval is.
Ook heb ik meegedeeld dat er TLC op de Mini is bijgekocht bij aflevering.

Dit alles speelde eind 2007 en nu valt er een rekening in de bus van tegen de 100,- voor dat geval.
Nu is dit geen bedrag waar ik van achterover val, maar het gaat meer om het principe.

Voor dat ik ga reageren wilde ik hier vragen wat jullie mening is : Garantie en dus protesteren of geen garantie ?

Grtz,
Rob
Ik kreeg ook een rekening voor de eerste servicebeurt die duidelijk onder het TLC valt, gewoon even bellen met de dealer en de rekening wordt verscheurd.
Des - GT spirit . com

Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe

Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 feb 2008, 12:04

Als je TLC hebt dan kun je het op dat pakket verhalen. :wink: Trouwens wel belachelijk zeg 100 euro voor een beetje remvloeistof... :s
Afbeelding
Kees en Annet
Racende reporter

16 feb 2008, 13:54

Ik ben laatst met de bmw bij de dealer geweest, met de vraag of ze de remvloeistof wilde bijvullen. :D
Toen ben ik hartelijk uitgelachen. :oops: Remvloeistof mag je niet bijvullen zo werd mij verteld.
Het bleken dan ook versleten remblokken te zijn. :roll:
Gelukkig kennen ze mij bij Jan de Jong. Dus terplekke de remblokken vervangen. Gelukkig op tijd anders had ik ook
nog nieuwe remschijven nodig.
Annet
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 feb 2008, 13:56

BMW X3 schreef:Ik ben laatst met de bmw bij de dealer geweest, met de vraag of ze de remvloeistof wilde bijvullen. :D
Toen ben ik hartelijk uitgelachen. :oops: Remvloeistof mag je niet bijvullen zo werd mij verteld.
Gelukkig kennen ze mij bij Jan de Jong. Dus terplekke de remblokken vervangen. Gelukkig op tijd anders had ik ook
Annet
Versleten remblokken? Nu al? Hoeveel km heb je inmiddels op je auto staan dan?
Afbeelding
Kees en Annet
Racende reporter

16 feb 2008, 14:05

CooperS-lightningblue schreef:
BMW X3 schreef:Ik ben laatst met de bmw bij de dealer geweest, met de vraag of ze de remvloeistof wilde bijvullen. :D
Annet
Versleten remblokken? Nu al? Hoeveel km heb je inmiddels op je auto staan dan?
Ik was dus met de bmw en die had toen toch al 100.000 km gereden.
Ik verbaasde me alleen dat er remvloeistof is bijgevuld. Ik dacht dat dat niet mocht. :wink:
Met de mini hebben we wat dat betreft nog geen waarschuwingslampjes gehad. Of het moet van de gordel zijn :D
Annet
coendek
Stoepsleutelaar

16 feb 2008, 14:05

:O das wel ERG snel zeg!!!! normaal is het zo'n 70k km's voordat ze versleten zijn ofzo :s
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 feb 2008, 16:39

Hahaha, ik dacht al:" :s " :mrgreen:
Afbeelding
dyna18
Enthousiast
Enthousiast

16 feb 2008, 17:25

coendek schreef::O das wel ERG snel zeg!!!! normaal is het zo'n 70k km's voordat ze versleten zijn ofzo :s
Ik heb mijn eerste setje remblokken al na 28.000 km moeten vervangen.
Maar dat lag ook meer aan mijn rijstijl 8)
coendek
Stoepsleutelaar

16 feb 2008, 17:27

gas geven doe je met het rechter pedaal he.... niet midden.... :s

moet je toch iets aan je rijgedrag doen....
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 feb 2008, 17:44

remblokken en schijven van de MINI zijn gewoon bout :evil:

enne die 100 euro voor de olie gewoon proberen te verhalen op het tlc pakket. Dat koop je er toch niet voor niks bij ??
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 feb 2008, 20:54

remvloeistof mag je gewoon bijvullen hoor (zelfde dot), tenzij het niveau al tot onder de vlotter is gedaald (lucht in leidingen).

oja, in het TLC boekje heb je een aantal bonnen voor nieuwe remvloeistof, oftewel aanspraak op het TLC pakket maken.
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

16 feb 2008, 21:17

Dealer bellen :D Komt goed lijkt me.

Wie is je dealer, btw?

gr, PC
Laatst gewijzigd door Pretty Cooper op 18 feb 2008, 11:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Gebo
Mod virus alert!
Mod virus alert!

16 feb 2008, 22:26

Bij een Cooper in het verleden een defect aan de versnellingsbak gehad. Nieuwe bak gemonteerd onder garantie, geen enkel probleem! Alleen.....later een rekening van de versnellingsbakolie......(ook iets van 100 euro).

Navraag leerde dat "vloeistoffen nooit onder garantie vallen"....aldus de dealer :?

Hoe het in jouw geval zit met TLC weet ik zo niet....

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”