Mini stinkt bij koude motor
- Des
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Mini stinkt bij koude motor
Laatste weken als ik de Mini uit de garage haal en uit stap om de garagedeur dicht te doen stinkt ie echt uit de motor. 

Des - GT spirit . com
Current ride:
Saphire Black BMW 320i Coupe
Ex rides:
Astro Black Mini Cooper S Works
Casablanca White Audi S8
Current ride:
Ex rides:
Casablanca White Audi S8
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
- Des
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Des
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ja vandaag even gechecked er zit wel een grote zwarte vlek op de vloer van de garage maar ik denk dat dat nog van de MG is.
En vandaag even geroken toen ik de auto uit de garage haalde en rook dit keer niets.
En vandaag even geroken toen ik de auto uit de garage haalde en rook dit keer niets.
Des - GT spirit . com
Current ride:
Ex rides:
Casablanca White Audi S8
Current ride:
Ex rides:
Casablanca White Audi S8
- Des
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb er nog steeds last van, sinds de JCW tuning is gedaan. De striping op de motorkap is ook helemaal verbrand dus ik denk dat ik de oude software terug ga laten zetten. Daarnaast heb ik nog steeds een tik (inmiddels is het een hardnekkige kraak) in m'n koppeling. Dus ze mogen allemaal uit gaan zoeken bij BMW, ga ik ondertussen alvast naar een andere auto kijken...ron schreef:Des,
Ben je er nog uitgekomen met die Benzine geur bij koude motor. Ik heb de laatste weken ook steeds een soort van benzine lucht als ik de motor start. Ik hoop dat je inmiddels meer weet.
Ron

Des - GT spirit . com
Current ride:
Ex rides:
Casablanca White Audi S8
Current ride:
Ex rides:
Casablanca White Audi S8
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Jammer Des. Het heeft niets te maken met de olie die misschien over het hele blok is gelopen bij je olielek van de turbo? Beetje stinken bij de start kan ook een kapotte pre-kat zijn. Bij de 1ste generatie Mini zit die er in maar ik weet niet of die er ook in zit bij de tweede generatie.
Die turbo net onder de motorkap wordt gewoon ontzettend heet. M7 heeft er al een hitteschild voor maar het is natuurlijk de vraag of de turbo zelf dan niet veel te heet wordt.
Die turbo net onder de motorkap wordt gewoon ontzettend heet. M7 heeft er al een hitteschild voor maar het is natuurlijk de vraag of de turbo zelf dan niet veel te heet wordt.
- Des
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ben bij BMW geweest voor de tik / kraak in m'n koppeling (tenminste ik dacht dat het de koppeling was) waar ik al sinds de aankoop van m'n Mini last van heb. Maar de laatste maanden werd het steeds erger / hardnekkiger.
BMW had er al 10 keer naar 'gekeken' tijdens service beurten etc maar nooit een oorzaak gevonden, tot gister. Bleek dat er teveel spelling in de aandrijfas zit die het geluid veroorzaakt. Er gaat dus volgende week een nieuwe aandrijfas onder.
Wat betreft de stank, dat ligt waarschijnlijk aan de Works tuning.
En ik heb eindelijk een nieuw chrome sleutel ringetje, mocht ook wel na 6 maanden
BMW had er al 10 keer naar 'gekeken' tijdens service beurten etc maar nooit een oorzaak gevonden, tot gister. Bleek dat er teveel spelling in de aandrijfas zit die het geluid veroorzaakt. Er gaat dus volgende week een nieuwe aandrijfas onder.
Wat betreft de stank, dat ligt waarschijnlijk aan de Works tuning.
En ik heb eindelijk een nieuw chrome sleutel ringetje, mocht ook wel na 6 maanden

Des - GT spirit . com
Current ride:
Ex rides:
Casablanca White Audi S8
Current ride:
Ex rides:
Casablanca White Audi S8
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat heeft ook wel heel lang geduurt dan!
Ben benieuwd of ze de stank ook nog gaan vinden.
Wat zou eventueel een opvolger van de mini kunnen zijn?
- Des
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ja idd, duurt allemaal veel te lang. Maar goed hij rijdt nog steeds prima dus daar hoor je me niet over klagen. Pas als het echt m'n rijgenot zou vergallen doe ik hem weg.biermagnaat schreef:Dat heeft ook wel heel lang geduurt dan!
Des - GT spirit . com
Current ride:
Ex rides:
Casablanca White Audi S8
Current ride:
Ex rides:
Casablanca White Audi S8
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors