Hoi,
Zijn er al MINI R56 dieselrijders die hun wagen verlaagd hebben?
Is dit nog comfortabel rijden?
En hoe hebben dat gedaan... schroefsetje of enkel veren.
En dan het laatste vraagje..... Waar kan ik voor die spullen terecht? Liefst in het Noorden van Belgie of het Zuiden van Nederland.
Alvast bedankt voor de info die ongetwijfeld volgt.
GRTS Danny
Verlagen Doopertje
- èrcé
- Be Mini
Bericht
ik denk dat het verlagen van een Diesel mini niet anders is dan het verlagen van een benzine mini. Maar comfortabeler wordt het in ieder geval niet. Wel mooier. Ik heb het bij beek auto racing in Den Haag gedaan, met eibachveren, geen schroefset. is niet nodig, want de R56 kan toch niet te laag vanwege de wat onhandige plaatsing van de uitlaat.
- RUSOR
- 4 op een rij!
Bericht
De mijne is met eibach veren verlaagd. Hij is iets meer als drie centimeter gezakt en is nog best comfortabel naar MINI normen. Ook nog geen problemen gehad met verkeersremmers

Kijk ook even hier
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... c&start=30
GRTS Danny
Jep,Tristan schreef:Ik ga binnenkort ook een Cooper D (R56 )bestellen en zou hem het liefst direct willen laten verlagen. Zijn jullie hier al aan toe gekomen en hoe laag kan je ongeveer gaan?
De mijne is met eibach veren verlaagd. Hij is iets meer als drie centimeter gezakt en is nog best comfortabel naar MINI normen. Ook nog geen problemen gehad met verkeersremmers

Kijk ook even hier
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtop ... c&start=30
GRTS Danny
- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Precies hetzelfde gedaan. Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten.RUSOR schreef:[De mijne is met eibach veren verlaagd. Hij is iets meer als drie centimeter gezakt en is nog best comfortabel naar MINI normen. Ook nog geen problemen gehad met verkeersremmers
- RUSOR
- 4 op een rij!
Bericht
Hoi,
Ik heb een sportophanging.....

Hier op de foto zie je twee doopertjes.... Allebij met met 17 inch velgjes.
De rode is (nog) niet verlaagd en de mijne sprankling silver wel.
Ik vind dat het de wagen wel mooier maakt
Nog een fotootje om het af te leren

GRTS Danny
Ik heb een sportophanging.....

Hier op de foto zie je twee doopertjes.... Allebij met met 17 inch velgjes.
De rode is (nog) niet verlaagd en de mijne sprankling silver wel.
Ik vind dat het de wagen wel mooier maakt

Nog een fotootje om het af te leren

GRTS Danny
- Tristan
- Mod virus alert!
Bericht
Thanks again Danny
Ik heb zelf ook sparkling silver in bestelling staan, maar volgens de dealer was het niet verstandig om nog lager te gaan ivm sportonderstel en 18 inch velgen. Maar goed ... als ik dit dan weer zie ...
Kan altijd later nog!

Ik heb zelf ook sparkling silver in bestelling staan, maar volgens de dealer was het niet verstandig om nog lager te gaan ivm sportonderstel en 18 inch velgen. Maar goed ... als ik dit dan weer zie ...

Kan altijd later nog!
- RUSOR
- 4 op een rij!
Bericht
Goede keuze zo'n sprankling silver... ik krijg veel positieve reaktie's op de kleur.
BTW ik weet een R56 rijden met 18 inch en een schroefkitje.... ziet er goed uit maar is beenhard denk ik.
In een vere toekomst wil ik misschien ook nog 18 inch eronder en deze met winterbandjes... maar dat zijn nog maar wilde plannen (lees eurootjes te kort)
GRTS Danny
HoiTristan schreef:Thanks again Danny![]()
Ik heb zelf ook sparkling silver in bestelling staan, maar volgens de dealer was het niet verstandig om nog lager te gaan ivm sportonderstel en 18 inch velgen. Maar goed ... als ik dit dan weer zie ...![]()
Kan altijd later nog!
Goede keuze zo'n sprankling silver... ik krijg veel positieve reaktie's op de kleur.
BTW ik weet een R56 rijden met 18 inch en een schroefkitje.... ziet er goed uit maar is beenhard denk ik.
In een vere toekomst wil ik misschien ook nog 18 inch eronder en deze met winterbandjes... maar dat zijn nog maar wilde plannen (lees eurootjes te kort)
GRTS Danny
- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Er zijn meerdere clubleden, die hun Mini met sportonderstel, verlaagd hebben met een cm of 3 (b.v. èrcé).
Bekijk zijn parking maar.
En inderdaad je krijgt heel veel positief commentaar op sparkling silver.
Ik zelf heb geen sportonderstel, maar volgens mij maakt het niet uit.Tristan schreef:
Ik heb zelf ook sparkling silver in bestelling staan, maar volgens de dealer was het niet verstandig om nog lager te gaan ivm sportonderstel en 18 inch velgen. Kan altijd later nog!
Er zijn meerdere clubleden, die hun Mini met sportonderstel, verlaagd hebben met een cm of 3 (b.v. èrcé).
Bekijk zijn parking maar.
En inderdaad je krijgt heel veel positief commentaar op sparkling silver.

- El Presidente
- Mod virus alert!
Bericht
...
Laatst gewijzigd door El Presidente op 07 mar 2015, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Animum debes mutare, non caelum
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors