Ik heb nu ongeveer 4 maanden een Mini cooper S coupé uit 2013, waar ik zeer tevreden mee ben, maar ik heb sinds +/- een maand een gek probleem met de afstandsbediening.
Af en toe, ik denk nu zo'n 4-5 keer in de afgelopen maand werkt de afstandsbediening niet. De auto reageert er totaal niet op, ook niet op de reserve sleutel. Vervolgens kan ik hem gewoon van het slot af doen met de sleutel, waarna uiteraard het alarm aan gaat. Mijn eerste reactie was "ohjee, tijd voor een andere batterij in de sleutel", maar toen pakte ik de reserve sleutel dus en daar reageert hij ook niet op. Nu heb ik het een paar keer getest, en tot nu toe doet het probleem zich alleen maar voor als hij 2+ dagen geparkeerd heeft gestaan. Ik rij bijna elke doordeweekse dag naar mijn werk (40+km enkeltje).
Wanneer hij niet reageert op de afstandsbediening, ontgrendel ik met de sleutel, stap snel in en snel de sleutel in het contact om het alarm uit te krijgen. Dan kan ik normaal de auto starten zonder problemen. Wat wel op valt is dat dan vervolgens de instelling voor 'automatisch vergrendelen bij wegrijden' weer op "aan" staat ipv uit, zoals ik het had ingesteld (overigens, zonder aan te passen, is deze setting vervolgens wel automatisch wel weer zoals ik had ingesteld...

Hebben jullie enig idee? Het probleem doet zich voor nadat ik de voorruit heb laten vervangen bij Carglass, maar ik denk dat dit een stomme toevalligheid is? Ik heb geprobeerd de sleutel te resetten (of hoe je het ook wilt noemen), echter krijg ik het niet voor elkaar met mijn sleutel. Ik vind het een beetje typisch dat het zo sporadisch voorkomt, en alleen maar als hij wat langer stil gestaan heeft...