aantal jaar weggeweest maar het Mini virus slaat weer toe. Ik heb een tijdje een cabrio Cooper S uit 2005 gehad. Op zich betrouwbare auto geweest maar luste wel wat olie. Die na een tijdje verkocht en na vele omzwervingen (BMW Z3 2.8, BMW Z4, Mercedes SLK en nu een Audi A3) toch weer aan het kijken voor een rappe Cooper S.
Wilde wel de 2e generatie omdat ik verwacht dat alles net even wat beter in elkaar geschroefd zit. Twijfel nog tussen de 174pk versie en de 184pk versie. Ben alleen best geschrokken van alle verhalen over de motoren van de S uitvoering.
Kan iemand mij echt goed antwoord geven of het verstandig is die te gaan kopen of wordt het gegarandeerd problemen met dure reparaties?
Wat is precies het verschil tussen de 174 en 184 pk versie (alleen beetje meer vermogen door software). Merk je dat echt?
Ben nu de 1.8tfsi met 160pk gewend en wil dat vermogen wel minimaal blijven voelen ( ja weet het...is niet die heerlijke 2.8 van de Z3 maar zeker niet slecht.
Mijn zoektocht zal zijn naar de bouwjaren vanaf 2008 en rond de 60.000 à 80.000km op de teller ivm de aanschafprijs. Zoek tot max. 18 zeg maar.
Hoor graag de i(hopelijk betrouwbare) nfo van jullie