Sinds enkele dagen is er een probleem qua vergrendelen / ontgrendelen van de deuren , er wordt niet meer gereageerd op BEIDE sleutels , het starten is normaal .
Iemand een idee waaraan het zou liggen ?
(R55) ontgrendelen / vergrendelen met AB
- patje007
- One wheel wonder
- Robert
- NMC Moderator
Bericht
Re: (R55) ontgrendelen / vergrendelen met AB
Batterijen van de beide zenders leeg, ontvanger (in de spiegel) kaduuk, sleutels out-of-sync met de beveiliging...
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: (R55) ontgrendelen / vergrendelen met AB
Dat beide sleutels het plotseling niet meer doen lijkt onwaarschijnlijk. Je sleutel ID zender batterij wordt opgeladen zodra je de sleutel in je start/stop unit plaats (ignition switch). Mocht je de sleutel een tijd niet gebruiken cq in het start/stop unit hebben gehad kan het zijn dat je sleutel batterij/accu niet geladen is maar dat lijkt bij jou niet het geval omdat ie recent nog werkte en het plotseling beide het niet doen. Ik zit dus te denken aan de ontvanger/antenne die bij jou in je achteruitkijkspiegel zit. Als deze ontvanger het "open signaal" ontvangt stuurt hij dit naar de CAS (Car Access Module) die ervoor zorgt dat de deuren geopend worden en dat de auto gestart mag worden. De CAS werkt weer samen met de FRM (Footwell Module) achter de linker Footwell trim panel en de JB (Junction Box) achter het rechter Footwell trim panel en sturen elkaar aan via de K-CAN bus. Mocht je het Comfort Access systeem hebben kan het zijn dat de batterij in beide sleutels leeg zijn (service life van ongeveer 2 jaar) In deze uitvoering heb je een extra module de Comfort Access control module (CA).
Misschien is er een zekering u/s dus even de zekeringkast rechtsonder voetpaneel bij de bijrijders open maken en dan even zekeringen checken:
Tot 11 / 2008:
F5 30A Footwell module
F8 30A Footwell module
F9 15A Central locking
F19 10A Comfort Access control module (indien van toepassing)
F34 5A Car Access System
F47 40A Footwell module
F48 40A Footwell module
F49 40A Car Access System
Van 12 / 2008:
F8 30A Footwell module
F11 15A Central locking
F21 10A Comfort Access control module (indien van toepassing)
F28 15A Central Locking
F36 5A Car Access System
F51 40A Car Access System
F52 40A Footwell module
F53 40A Footwell module
Anders even kijken of je foutmeldingen hebt door de OBD II uit te lezen middels een OBD II scanner.
Suc6.
Misschien is er een zekering u/s dus even de zekeringkast rechtsonder voetpaneel bij de bijrijders open maken en dan even zekeringen checken:
Tot 11 / 2008:
F5 30A Footwell module
F8 30A Footwell module
F9 15A Central locking
F19 10A Comfort Access control module (indien van toepassing)
F34 5A Car Access System
F47 40A Footwell module
F48 40A Footwell module
F49 40A Car Access System
Van 12 / 2008:
F8 30A Footwell module
F11 15A Central locking
F21 10A Comfort Access control module (indien van toepassing)
F28 15A Central Locking
F36 5A Car Access System
F51 40A Car Access System
F52 40A Footwell module
F53 40A Footwell module
Anders even kijken of je foutmeldingen hebt door de OBD II uit te lezen middels een OBD II scanner.
Suc6.
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
- Locatie: Veghel
Bericht
Re: (R55) ontgrendelen / vergrendelen met AB
Ik heb zelf het probleem gehad dat mijn ontvanger in de spiegel kapot was gegaan doordat mijn voorruit niet goed vervangen was (lekte water naar binnen, niet goed afgekit en vervolgens water in mijn achteruitkijkspiegel):
viewtopic.php?f=46&t=35994
viewtopic.php?f=46&t=35994
- patje007
- One wheel wonder
Bericht
Re: (R55) ontgrendelen / vergrendelen met AB
ff een update ... eindelijk zijn we bij de dealer geraakt (met die drukke feestdagen) , het was inderdaad de ontvanger van de binnenspiegel , opgelost dus & bedankt voor het meedenken
Clubman "mellow yellow"
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors