Beste forumleden,
In mijn 2007 R56 Mini Cooper Chili zit het originele navigatiesysteem professional. Wat mij opviel is dat ik geen navigatieinformatie in beeld zie tijdens het navigeren naar een bepaalde bestemming! Hiermee bedoel ik informatie zoals bestemming, aankomsttijd en het aantal gereden kilometers. Ook het scherm is op geen enkele mogelijkheid te delen naar een helft met de kaart en het andere deel met pijlrichting en navigatieinformatie. Op YouTube zag ik filmpjes staan waar dit wel aanwezig is!
De vorige eigenaar heeft nooit iets ge-update aan de navi. De navigatie dvd die in de auto in gebruik was, was de map professional uit 2007! Ik heb kaarten van 2016 geprobeerd maar dat heeft niets opgelost. Het is vreemd om te navigeren zonder navigatieinformatie in beeld te tonen, naast de route!
Mijn vraag is, herkennen jullie dit? Is dit normaal bij Mini of moet er iets aan instellingen of aan navigatie software gedaan worden.
Navigatieinformatie tonen
- Beer1970
- Nieuwsgierig
Bericht
Re: Navigatieinformatie tonen
Vreemd.... bij mijn 2007 R56S zie ik wel gewoon de informatie onderin het scherm. Kun je een foto plaatsen van je scherm tijdens het navigeren? Dan hebben we vergelijkingsmateriaal.
Failure is always an option...
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Klinkt inderdaad raar, een fotootje doet wonderen. Ik verwacht dat het een kwestie van instellingen is. Heb je de originele MINI handleiding erbij want daar staan alle instellingen goed in beschreven. Ik weet niet of je zaterdag 19 december ook bij de oliebollen meet in Breda bent anders wil ik er wel even naar kijken cq kunnen we vergelijken met mijn originele prof. navi in mijn MINI (R56 Cooper van nov 2006).
Gr. Milco
Gr. Milco
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Harry,
dit is het scherm wat ik krijg als ik stil sta en een route in gevoerd heb. Links onder tijd van aankomst (20:57) in het midden de nog te rijden afstand in km's (82 Km) en rechts de huidige tijd (20:03). Rechts de pijl met richting en links de kaart met route (in blauw redelijk uitgezoomd, normaal 200m radius) in 2D view kaartrichting (nog 2 views beschikbaar 2D kaart altijd Noord oriënteert of 3D view rijrichting). Als jij een foto maakt van jouw display dan begrijpen we misschien wat het probleem is.
Gr. Milco

dit is het scherm wat ik krijg als ik stil sta en een route in gevoerd heb. Links onder tijd van aankomst (20:57) in het midden de nog te rijden afstand in km's (82 Km) en rechts de huidige tijd (20:03). Rechts de pijl met richting en links de kaart met route (in blauw redelijk uitgezoomd, normaal 200m radius) in 2D view kaartrichting (nog 2 views beschikbaar 2D kaart altijd Noord oriënteert of 3D view rijrichting). Als jij een foto maakt van jouw display dan begrijpen we misschien wat het probleem is.
Gr. Milco

- MCS Floris
- Be Mini
Bericht
it's nor Black, nor white.
Durf buiten de lijntjeS te kleuren...
Gefeliciteerd Harry met je MINI!
Inderdaad zoals 'Schroefie en beer1970' het zeggen, vreemd... De update van kaarten zal daar inderdaad niets mee te maken hebben.
Het zou kunnen zijn dat ie Current location modus ipv Arrow Display (kaartrijrichting) staat...
Dan laat ie alleen de pijlen zien wanneer je moet afslaan (e.g. wanneer music op beeldscherm staat).
Maar zoals gezegd, even foto plaatsen..

Inderdaad zoals 'Schroefie en beer1970' het zeggen, vreemd... De update van kaarten zal daar inderdaad niets mee te maken hebben.
Het zou kunnen zijn dat ie Current location modus ipv Arrow Display (kaartrijrichting) staat...
Dan laat ie alleen de pijlen zien wanneer je moet afslaan (e.g. wanneer music op beeldscherm staat).
Maar zoals gezegd, even foto plaatsen..

- Harrycooper
- Nieuw Lid
Bericht
Hier is een poging tot het posten van een link naar de foto. Optie voor Foto Uploaden heb ik niet gevonden. Ik hoop dat het lukt anders graag hulp bij het plaatsen van een foto.
Op de foto is het verschil tussen jullie navischerm en dat van mij duidelijk zichtbaar. Ik kan op geen enkele manier het scherm delen of de informatie onderaan het scherm krijgen. Navigatie arrow display staat ingesteld op "Kaartrijrichting" maar dat helpt niet
ik ben benieuwd naar jullie reactie.
Op de foto is het verschil tussen jullie navischerm en dat van mij duidelijk zichtbaar. Ik kan op geen enkele manier het scherm delen of de informatie onderaan het scherm krijgen. Navigatie arrow display staat ingesteld op "Kaartrijrichting" maar dat helpt niet

- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Harry,
als je nu op de joystick drukt kom je in het navigatie menu en moet je onderstaande selecties zien:
als je nu op de joystick drukt kom je in het navigatie menu en moet je onderstaande selecties zien:
- navigatie
- Nieuwe bestemming invoeren
- Routecriteria....
- Kaart rijrichting/Noord rijrichting/Perspectief....Locatie
- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Sorry, ik lees net dat je hem ingesteld hebt op kaart rijrichting, dan is het vreemd. Kun je in dit beeld wel met de joystick van links boven 100m naar het menu rechtsboven springen door de joystick naar rechts te bewegen/selecteren? In dat menu kun je ook de display weergave selecteren.
Ben je toevallig 19 december bij de oliebollen meet, anders kunnen we onze instellingen eens vergelijken?
Ik woon in Veghel, weet niet of je in de buurt woont anders een keer samen kijken cq een DVD van mij gebruiken? Gewoon even alles proberen om zaken uit te sluiten?
Ik zou het zo even niet meer weten wat er fout gaat, misschien heeft Floris nog een idee?
Ben je toevallig 19 december bij de oliebollen meet, anders kunnen we onze instellingen eens vergelijken?
Ik woon in Veghel, weet niet of je in de buurt woont anders een keer samen kijken cq een DVD van mij gebruiken? Gewoon even alles proberen om zaken uit te sluiten?
Ik zou het zo even niet meer weten wat er fout gaat, misschien heeft Floris nog een idee?
- MCS Floris
- Be Mini
Bericht
Home knop indrukken & dan naar onderste optie Instellingen selecteren.
Naar menu Basisinstellingen (als ik me niet vergis) EN daarin heb je de optie Taal / Eenheden.
Dan is de onderste optie in dat menu Pijlweergave.
Zal later vandaag nog wel even foto maken..
Het is een instelling in je Setup.Schroefie schreef:Sorry, ik lees net dat je hem ingesteld hebt op kaart rijrichting, dan is het vreemd. Kun je in dit beeld wel met de joystick van links boven 100m naar het menu rechtsboven springen door de joystick naar rechts te bewegen/selecteren? In dat menu kun je ook de display weergave selecteren.
Home knop indrukken & dan naar onderste optie Instellingen selecteren.
Naar menu Basisinstellingen (als ik me niet vergis) EN daarin heb je de optie Taal / Eenheden.
Dan is de onderste optie in dat menu Pijlweergave.
Zal later vandaag nog wel even foto maken..

- Harrycooper
- Nieuw Lid
- MCS Floris
- Be Mini
Bericht
WTF Harry... Andere firmware..?

- Schroefie
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Vwb Navigatie heb ik dezelfde menu structuur als Floris:

Ik weet niet of het mogelijk is maar misschien inderdaad de navigatie opnieuw voorzien van zijn software/firmware door tussenkomst van de dealer? Heel vreemd dit!!!

Ik weet niet of het mogelijk is maar misschien inderdaad de navigatie opnieuw voorzien van zijn software/firmware door tussenkomst van de dealer? Heel vreemd dit!!!
Laatst gewijzigd door Schroefie op 11 dec 2015, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- MCS Floris
- Be Mini
Bericht
Dan kom je rechts van de <-) 100m te staan (Nu is 100m oranje). Op de foto lijken de eerste 2 iconen wel andere dan ik heb te zijn.. (een oog/rondje en een 'sneeuwvlok'?)
@Harry, kan je ook een foto maken, wanneer je dit scherm hebt en dan met joystick naar rechts gaat? (= shortlist menu rechts bovenaan)Harrycooper schreef:Hier is een poging tot het posten van een link naar de foto. Optie voor Foto Uploaden heb ik niet gevonden. Ik hoop dat het lukt anders graag hulp bij het plaatsen van een foto.
Op de foto is het verschil tussen jullie navischerm en dat van mij duidelijk zichtbaar. Ik kan op geen enkele manier het scherm delen of de informatie onderaan het scherm krijgen. Navigatie arrow display staat ingesteld op "Kaartrijrichting" maar dat helpt niet![]()
Dan kom je rechts van de <-) 100m te staan (Nu is 100m oranje). Op de foto lijken de eerste 2 iconen wel andere dan ik heb te zijn.. (een oog/rondje en een 'sneeuwvlok'?)

- MCS Floris
- Be Mini
Bericht
@Schroefie, jij hebt toch ook een R56 cooper Chili uit 2007 net als Harry?
@Harry, is jouw MINI origineel NL?
Mijn is een R56 cooper S Chili uit 2009. Vraag me af anderen pre-facelift ook de laatste optie in het menu niet hebben...
Zou er dan andere/meerdere (flash) firmware bestaan? En dan anders van NAV-scherm (niet OBC hidden)
@Harry, is jouw MINI origineel NL?
Mijn is een R56 cooper S Chili uit 2009. Vraag me af anderen pre-facelift ook de laatste optie in het menu niet hebben...
Zou er dan andere/meerdere (flash) firmware bestaan? En dan anders van NAV-scherm (niet OBC hidden)

- Harrycooper
- Nieuw Lid
Bericht
Even een update van mij. Vandaag langs de mini dealer gegaan en een afspraak gemaakt voor software update. Begin januari weet ik meer. Ik houd jullie op de hoogte van het resultaat. Bedankt allen voor de reacties.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors