Piep(sis) bij R55 1.6 automaat

De 2e generatie vanaf 2006
hellohaas
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Piep(sis) bij R55 1.6 automaat

02 dec 2015, 08:07

Goedemorgen mijn naam is Sander en sinds dit weekend in het bezit van een Mini Clubman uit 2011, wat een heerlijke auto, maar dat hoef ik jullie niet te vertellen. Ik heb veel vragen maar 1 is een piep of hoge toon die ik om de zoveel tijd hoor op de snelweg of in ieder geval boven de 80 kilometer per uur, het is niet de airco, maar wat kan het dan zijn, iemand een zelfde ervaring.

Groeten Sander
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

Re: Piep(sis) bij R55 1.6 automaat

02 dec 2015, 22:06

Hi Sander, welkom op het forum! Er is een topic waarin je jezelf en je MINI kan voorstellen. Foto's van de MINI is men hier wel blij mee.

Maar je piepje.... Is die als in een elektronische piep?? Dan kan het een meldingspiepje bij het overschrijden van een van tevoren ingestelde snelheid.
En als je een soort fluittoon bedoelt....dat kan de strip boven de voorruit zijn, of de 'ruimte' die daar achter zit. Heb je nog een originele voorruit, of is die wellicht ooit al eens vervangen?
hellohaas
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Re: Piep(sis) bij R55 1.6 automaat

03 dec 2015, 08:51

Ik ga zeker me voorstellen, even de tijd vinden om dat netjes te doen. Dank voor je reactie, nee het is net of er een sissendpiepje is vanuit de motorruimte. het is een hogefluitpiep die om de zoveel seconde hoorbaar is. niet de ruit en niet de electronische piepjes die je in kan stellen.

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”