Garmin navigatie probleem

De 2e generatie vanaf 2006
Jopser
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Garmin navigatie probleem

01 nov 2015, 22:15

Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum, terwijl ik niet eens in het bezit ben van een Mini. Mijn vriendin heeft echter wel een Mini (One uit 2011) en had mijn hulp nodig bij een probleempje met haar navigatiesysteem.
Het gaat om een dealer “ingebouwde” losse Garmin naast de stuurkolom. Omdat er de laatste tijd problemen waren met Garmin qua laden en de buitenmantel van de laadkabel kapot was zou ik “even” een nieuwe houder met kabel monteren. Via de dealer een nieuwe inbouwset geregeld; Ik krijg alleen de boel niet aan de praat.
Bij nameten blijkt dat de voeding (aftakking van twee draden onder het dashboard) waar de Garmin ( vanuit de dealer) op aangesloten zat op dit moment slechts 5,4 volt geeft. De nieuwe inbouwset doet het prima op een losse accu. De massadraad is ook niet het probleem omdat ik bij gebruik van een andere massa nog steeds 5,4 volt meet.
Heeft iemand van jullie een idee hoe het mogelijk is dat ik nu 5,4 volt meet, terwijl deze draad waarschijnlijk ooit gewoon 12volt was? Bij een belletje naar de dealer bleek dat zij via de telefoon ook verder niet meteen een tip hebben…
Ik snap wel dat het probleem kan omzeilen door gewoon ergens anders voeding vandaan te halen, maar ik ben erg benieuwd hoe het nou zit.
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten,
Jopser

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”