Hallo,
Ik ben me aan het oriënteren om een Cooper S aan te gaan schaffen, de selectie is uitgekomen op een MCS uit 07 met 96000 km en een MCS uit 2003 met net geen 80000 km Uiteraard is de laatste budgetair iets meer verantwoord, €11000 vs €7500. Het wordt onze tweede auto, max 10000 km/jaar. Nou ben ik wel benieuwd wat nou de voor- en nadelen zijn om voor de 2007 of juist de 2003 versie te gaan. Zouden jullie als ultieme ervaringsdeskundigen daar wat over willen zeggen?
Groet,
Marc
R53 vs R56
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: R53 vs R56
Wil je 10dkm comfortabele kilometers of wil je 10dkm met de meest grote glimlach op je gezicht?
Wil je gaan tunen?
Wil je gaan tunen?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie

- Marc78
- Nieuw Lid
Bericht
Die afweging ken ik
Wordt de auto van mijn vrouw, als ik mazzel heb mag ik misschien ook af en toe... Haar spreekt de 2003 meer aan, maar die uit 2007 gaan we ook wel overleven denk ik. Met mijn vraag doel ik meer op de bekende kwaaltjes zoals het trekker geluid van de S uit 2007. Ik ga er van uit dat dat er met bijna 100k km wel uit gefilterd is. Ik heb alleen geen idee wat de nadelen/kwaaltjes van de R53 en dan specifiek 2003 zijn.
Tunen weet ik nog niet, eerst maar wat meters maken!

Tunen weet ik nog niet, eerst maar wat meters maken!
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ze hebben beide hun kwaaltjes en dingetjes.
Trek vooral even het deurrubber onder even omhoog bij de R53. Daar kan het lelijk aan het roesten zijn...
Verder onder de achterlichten wil het nog weleens roesten en water liggen bij de accu (achterin ligt die). Dat komt door een lek 3e remlicht. Een easy fix, maar moet wel gebeuren dan.
Voor t idee als je een keer volgas geeft:
De R53 bouwt power op tot 6500rpm, een R56 doet dit tot 5500rpm. Tussen 5500 en 6500rpm kan je dus alleen toeren maken zonder veel vreugd of voldoening.
De R53 is een rijdersauto, de R56 is al meer een dagelijkse auto.
Waarom een 2003 model en niet een nieuwer type van 2005 oid? Die hebben een iets betere supercharger en ploft meer uit de uitlaat
Trek vooral even het deurrubber onder even omhoog bij de R53. Daar kan het lelijk aan het roesten zijn...
Verder onder de achterlichten wil het nog weleens roesten en water liggen bij de accu (achterin ligt die). Dat komt door een lek 3e remlicht. Een easy fix, maar moet wel gebeuren dan.
Voor t idee als je een keer volgas geeft:
De R53 bouwt power op tot 6500rpm, een R56 doet dit tot 5500rpm. Tussen 5500 en 6500rpm kan je dus alleen toeren maken zonder veel vreugd of voldoening.
De R53 is een rijdersauto, de R56 is al meer een dagelijkse auto.
Waarom een 2003 model en niet een nieuwer type van 2005 oid? Die hebben een iets betere supercharger en ploft meer uit de uitlaat

MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
) | bar-end mirrors

- Ward
- Volledig MINI minded!
- Beetle
- Mod virus alert!
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Volgensmij rijden er hier ook genoeg waar er geen problemen zijn...
Want?Beetle schreef:Een R56 is financieel een bodemloze put....
Volgensmij rijden er hier ook genoeg waar er geen problemen zijn...
) | bar-end mirrors

- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
Bericht
Natuurlijk is het goed en zinvol om je in te lezen in (mogelijke) kwaaltjes en gebreken bij een voor jou / jullie nieuw auto merk en de diverse types die daarvan op de markt zijn en daar op te letten bij aankoop.
Er is hier al zoveel geschreven over dat soort zaken dat je mogelijk ook de zoekfunctie zou kunnen gebruiken. Natuurlijk ben je ook vrij om te vragen en zal je ook zeker antwoord krijgen op eventuele vragen die je hebt.
In mijn beleving is budget altijd leading bij de aankoop van een auto en van daaruit zullen er dus altijd compromissen gesloten moeten worden.
Beetle schetst dat de R56 een bodemloze put is, er zullen er vast wel zijn waar die vlag voor op gaat, maar er rijden er hier meer rond die dik en dik tevreden zijn.
Hoe dan ook, een nieuwe wagen zul je voor een tweedehands prijs niet vinden, maar ben je op zoek naar een auto die veel tender love and care ontvangen heeft, kijk dan ook eens hier op het forum.
Over het algemeen zijn mensen die lid zijn van een merkenclub toch net wat zuiniger op hun auto dan de gemiddelde Jan met de pet.
Succes met je zoektocht
Er is hier al zoveel geschreven over dat soort zaken dat je mogelijk ook de zoekfunctie zou kunnen gebruiken. Natuurlijk ben je ook vrij om te vragen en zal je ook zeker antwoord krijgen op eventuele vragen die je hebt.
In mijn beleving is budget altijd leading bij de aankoop van een auto en van daaruit zullen er dus altijd compromissen gesloten moeten worden.
Beetle schetst dat de R56 een bodemloze put is, er zullen er vast wel zijn waar die vlag voor op gaat, maar er rijden er hier meer rond die dik en dik tevreden zijn.
Hoe dan ook, een nieuwe wagen zul je voor een tweedehands prijs niet vinden, maar ben je op zoek naar een auto die veel tender love and care ontvangen heeft, kijk dan ook eens hier op het forum.
Over het algemeen zijn mensen die lid zijn van een merkenclub toch net wat zuiniger op hun auto dan de gemiddelde Jan met de pet.
Succes met je zoektocht

- Baseman
- Wingman
- Contacteer:
Bericht
Zal niet meevallen Nick, een GP vinden voor dat bedrag, laat staan een goede.
- Marcel1973
- 4 op een rij!
Bericht
viewtopic.php?f=81&t=38250&p=898076#p898076
Deze bijvoorbeeld, houd je ook nog wat zakgeld overBMX schreef: Waarom een 2003 model en niet een nieuwer type van 2005 oid? Die hebben een iets betere supercharger en ploft meer uit de uitlaat

viewtopic.php?f=81&t=38250&p=898076#p898076
Mini Cooper S | R53
- Beetle
- Mod virus alert!
Bericht
Ik vind het onbegrijpelijk dat een motor met zoveel problemen ooit uitgeroepen is als engine of the year!
Distributie die van tijd raakt, carbon op de inlaatkleppen, hogedruk pompen die de geest geven, olie in de ecu door druksensor, Vanos verstelling defect...de lijst is veels te lang voor zo'n 'voortreffelijke motor'.
Overigens heb ik zelf ook een R56
Had ik nu weer voor dezelfde keuze gestaan, dan had ik voor een R53 gekozen.
Distributie die van tijd raakt, carbon op de inlaatkleppen, hogedruk pompen die de geest geven, olie in de ecu door druksensor, Vanos verstelling defect...de lijst is veels te lang voor zo'n 'voortreffelijke motor'.
Overigens heb ik zelf ook een R56

- Marc78
- Nieuw Lid
Bericht
Bedankt voor de reacties! We gaan morgen een rondje mini's doen. Gister de voorganger verkocht, dus nu moeten we wel...
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors