Foutcode CC ID 097 zelfde als 93 C1 en wie kan resettten

De 2e generatie vanaf 2006
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Foutcode CC ID 097 zelfde als 93 C1 en wie kan resettten

17 okt 2015, 00:04

Bij het monteren van de Recaro Sportster CS stoelen gaf mijn R55 uiteraard de storing met het airbaglampje aan met de code CC ID 097.

Van Rianne (Canuccia) haar topic begrijp ik dat zij foutcode 93 c1 had:
seat-occupancy detector, passenger
Seat-occupancy detector, passenger - Not assigned.

Vraagje:
Betekent code CC ID 097 hetzelfde maar door het verschil uitvoering (Clubman versus cabrio) anders gecodeerd ?

Wie in de buurt van Rotterdam kan mijn airbaglampje resetten en de foutcode eruit halen ?
(anders moet ik bijna 2 uur rijden naar Robert :wink: )
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

Re: Foutcode CC ID 097 zelfde als 93 C1 en wie kan resettten

17 okt 2015, 10:00

Ik denk dat het verschil in code zit in de uitleesapparatuur. Jij hebt op de klokje in je MINI gekeken, en waarschijnlijk niet met een losse OBD-reader.

Met alleen het airbaglampje resetten ben je er niet hè. Eerst de storing verhelpen, anders brandt het lampje direct weer.
De 'storing' door het plaatsen van de Recaro's wordt veroorzaakt door een missend matje, die controleert of je met passagier rijdt (dus wel of niet de passagiersairbag laten ploffen bij aanrijding).
De OC3-sensor moet worden uitgeschakeld in de ABG-module.
Er zullen toch vast wel meer forumleden bij jouw in de buurt rondzwerven met NCS Expert, en die deze sensor voor je willen uitzetten, toch?
Cooperdriver
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 okt 2015, 13:09

Klopt Robert, ik heb op het klokje in de Mini gekeken (heb zelf geen OBD-reader)
Het feit van het missende matje had ik inderdaad begrepen n.a.v. je PM.
Dat de OC3-sensor moet worden uitgeschakeld in de ABG module ( :wat: ) wist ik niet en ik hoop dat er inderdaad wat forumleden in de buurt rondzwerven van Rotterdam met NCS kennis die dit voor me uit willen schakelen.
Voor mij is het allemaal abacadabra :shock , ben meer van de Mechaniek :P

btw wat is een OC3-sensor :oops:
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

17 okt 2015, 16:35

Cooperdriver schreef:btw wat is een OC3-sensor :oops:
Dat is dat matje.... Passenger Occupancy Sensor Mat, werp "OC3 sensor" maar eens in de Google-o-matic. :mrgreen: :mrgreen:

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”