onderwerp: motor stottert nog steeds
Na een signaal motormanagement probleem -motor reageerde traag en ff niet op indrukken gaspedaal- is bij de dealer in Breda de voorste sonde van de katalysator vervangen. Uitlezen 90 euro , sonde 220 euro en plaatsen resetten weer 90 euro... Daarna op vakantie met de auto en 6 weken verder loopt de motor echter nog steeds niet lekker. De motor stottert -met name voel je dit in laag toerental- maar geen foutmelding. Via via met een uitlezer een fout uitgelezen 3004. de 4e cilinder geeft een probleem. Daarna alle bobines vervangen zonder resultaat (bougies waren al vervangen). Lees ik hier e.e.a.: overhttp://www.newminiclub.nl/forum/vie ... 48#p852103 maar ook over mogelijk brandstoffilter vervangen etc. Ik heb een import R57 uit 2009 met km stand 105.000. Wie heeft er verstand van, kent het probleem en zegt komt goed ik weet wie het kan verhelpen tegen een redelijke prijs?
geconstateerde codes die denk ik betrekking hebben op het probleem:
02AA3 DME lambdasonde voor NERNST-leiding km stand 100.140
002AB4 DME lambdasonde voor: electrisch km stand 99.090
009C4D IHKA stelmotor luchtverdeelkap km stand 70.320
009C48 IHKA stelmotor mengklep km stand 70.320
002A66 DME lambdasondeverwarming voor: werking km stand 44.940
minicooperS groet,
Alex
Motor stottert nog steeds
- CasR
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Re: motor stottert nog steeds
Of de timing controleren of een compressietest doen. De 4e cilinder geeft vaker problemen, met name de uitlaatkleppen van cilinder 4.
Heb je de mini al eens uitgelezen met bmw specifieke software of met een universele lezer?
Heb je de mini al eens uitgelezen met bmw specifieke software of met een universele lezer?
- keule330
- Leerling Mini lid
Bericht
Re: Motor stottert nog steeds
Inmiddels reparatie achter de rug. De auto 4 dagen voor reparatie kwijt bij de dealer- garage.
Inlaattraject is gereinigd kosten 700
Wat bleek tevens de aandrijfketting met 100.000km die een autopang mee zou moeten gaan had teveel speling 7.2 en 6.8 is max. Van de geleiderol was tevens een stuk af.. carter moest daardoor voor de zekerheid open. kosten in totaal 2650 Euro.
Dat de aandrijfketting teveel speling kan hebben vind ik echt niet normaal.
Auto loopt overigens wel weer als een zonnetje!
Inlaattraject is gereinigd kosten 700
Wat bleek tevens de aandrijfketting met 100.000km die een autopang mee zou moeten gaan had teveel speling 7.2 en 6.8 is max. Van de geleiderol was tevens een stuk af.. carter moest daardoor voor de zekerheid open. kosten in totaal 2650 Euro.
Dat de aandrijfketting teveel speling kan hebben vind ik echt niet normaal.
Auto loopt overigens wel weer als een zonnetje!

- S-67
- Be Mini
Bericht
Ketting heeft inderdaad problemen, ik ga er dan ook vanuit dat je een S hebt?
Bij de dealer is het overigens belachelijk duur, bij Beek vervangen ze de ketting voor zo'n 500 euro..
Bij de dealer is het overigens belachelijk duur, bij Beek vervangen ze de ketting voor zo'n 500 euro..
- jvang
- NMC Staff
- Contacteer:
Bericht
Bekend verhaal. Alleen heb ik het bij een warme motor en dan wanneer ik door trek in z'n toeren en dan houdt hij in, hoor je een soort klik geluid en dan een zwarte rook pluim achter de auto. Had jij ook last van die rook?
De mijne is destijds uitgelezen bij BMW Dealer Bergwerf. Die konden niks vinden behalve de optie om de motor management software er opnieuw op te zetten. Dat heeft deels het stotteren verholpen maar de zwarte rookpluimen niet. Wat ik wel vreemd vind is het "klik" geluid wat ik hoor tijdens het stotteren.
De mijne is destijds uitgelezen bij BMW Dealer Bergwerf. Die konden niks vinden behalve de optie om de motor management software er opnieuw op te zetten. Dat heeft deels het stotteren verholpen maar de zwarte rookpluimen niet. Wat ik wel vreemd vind is het "klik" geluid wat ik hoor tijdens het stotteren.
1e Mini: R56s Astroblack
2e Mini: R57s Eclipse Grey
2e Mini: R57s Eclipse Grey
- keule330
- Leerling Mini lid
Bericht
S67; ja ik heb een S. Kan Beek niet een dealerschap beginnen in omgeving Breda? 
jvang; nee ik had geen last een zwarte rook pluim.
N.B. Toen ik de auto ophaalde kreeg ik trouwens ook m'n vrij nieuwe bougies terug. Bij een daar van bleek het porseleinen ringetje los te zitten. Zie je echt niet zo maar...

jvang; nee ik had geen last een zwarte rook pluim.
N.B. Toen ik de auto ophaalde kreeg ik trouwens ook m'n vrij nieuwe bougies terug. Bij een daar van bleek het porseleinen ringetje los te zitten. Zie je echt niet zo maar...
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors