Enorm gekraak linksvoor

De 2e generatie vanaf 2006
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!

Enorm gekraak linksvoor

27 sep 2015, 22:38

SOS

Ik heb linksvoor een enorme last van kraken? Het wordt de laatste tijd alleen maar erger. Het lijkt alsof het uit de wielkast komt, ik dacht eerst dat het door de deurdranger kwam, die heb ik vervangen maar dat was het niet :{

Als ik in de wielkuip druk dan klinkt het ook zoals ik hoor als ik rij, als ik aan de andere kant druk dan hoor ik dat niet. Het lijkt wel alsof er ook een namaak-zwarte rand op zit aan die kant want hij wijkt af t.o.v. De andere kant. Misschien geldt dit ook wel voor de wielkuip... (Vermoed schadegeval vorige berijder)

Weet iemand hoe ik zo'n wielkuip kan demonteren en is het veel werk? Ben benieuwd of ik het kraken dan nog steeds hoor. Ik ben een beetje benauwd als ik mini er naar laat kijken, dan begint de meter gelijk te lopen natuurlijk

Huidig:'16 F48 - BMW X1 18d X-line High Executive - Alpinweiss - 19" Styling 573
Waiting:'19 F54 - Mini Clubman Chili - Serious Business - Melting Silver - 17"
Previous: '16 F56 - Mini Cooper Chili - SB- Black metallic - 17" Spoke Black en '08 Mini Cooper S
speedy
NMC Legend
NMC Legend

Re: Enorm gekraak linksvoor

28 sep 2015, 06:41

wielkuip vervangen is niet zoveel werk en zo'n kuip is ook niet echt duur (50 euro ofzo)
veel van die kunstof schroefjes losdraaien en de rest wijst zich vanzelf.

Vind het alleen gek dat je kraken in de auto hoort en dat het de wielkastbekleding is die het veroorzaakt....
Wat ook vaak kraakt bij een r56/55 enz is het ventilatie rooster links op je dash misschien tijdens het rijden en kraken die is vasthouden en kijken of het verdwijnt.
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

28 sep 2015, 07:17

of je schokbreker links voor
Afbeelding
P5ycH0
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 sep 2015, 07:56

Nog ene paar vraagjes die kunnen helpen met meedenken...
Is het alleen tijdens het rijden? Of hoor je het ook als je stil staat en aan je stuur draait?
Heeft remmen invloed op het geluid?
minikia
4 op een rij!
4 op een rij!

28 sep 2015, 09:54

Thanks voor de tips, ik zal alles even goed gaan bekijken. Ik weet ook niet zeker of het de wielkuip is, maar als ik daar tegen aandruk dan hoor ik wel het irritante geluid, wat ik hoor tijdens rijden.

Schokbreker is al een keer nagekeken en was het toen niet. Ik zal even controleren of het rooster kraakt of dat hij kraakt als ik het stuur draai.

Vooralsnog hoor ik het alleen als ik rij, op de snelweg niet maar op een stenen weg met paar oneffenheden wel. In het begin was het minder als ik mijn raam volledig opendeed, maar dat maakt nu ook niet meer uit. Je hoort het dus ook bij sturen naar links/rechts en bij remmen want het heeft volgens mij te maken dat de carroserie tordeert.. (of zoiets) Ik word er echt gek van, klinkt zo goedkoop :oops:

Ik zal binnenkort even de zwarte rand verwijderen en misschien ook wielkuip om te checken of dat verschil uitmaakt.

Huidig:'16 F48 - BMW X1 18d X-line High Executive - Alpinweiss - 19" Styling 573
Waiting:'19 F54 - Mini Clubman Chili - Serious Business - Melting Silver - 17"
Previous: '16 F56 - Mini Cooper Chili - SB- Black metallic - 17" Spoke Black en '08 Mini Cooper S
ferdinand.debruijn
Nieuw Lid
Nieuw Lid

04 okt 2015, 12:11

Ik heb dit wel eens met een Saab gehad. Dat was toen vocht bij de rubbers van de veerpoten. WD40 deed toen wonderen.....

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”