Ik heb een dilemma.
Mijn drang om een mini te kopen is terug nadat ik de vorige keer een MX-5 NC heb gekocht in plaats van de Cooper S waarnaar ik toen aan het kijken was. Momenteel heb ik er twee op het oog. Een 2011 JCW met 50.000km, maar met een N14 blok of een 2011 Mini Cooper S 23.000 km (1000 euro duurder) met N18 blok.
Gezien de vele berichten over de motorische problemen heb ik een en ander nagevraagd bij de dealer omtrent de service historie van de JCW. Deze is altijd in onderhoud geweest bij van Poelgeest en heeft naar de dealer zijn weten alle recalls gehad. Enige probleem is dat het boekje niet correct is ingevuld (er mist 2 jaar). De auto reed probleemloos en plofte en knalde er lustig op los. De verkopende partij heb ik nu naar Mini gestuurd om de sleutel uit te laten lezen om duidelijkheid hierin te geven. Hoe zijn jullie ervaringen met de JCW?
De Cooper S is voorzien van de N18 motor en wat ik lees is deze een stuk betrouwbaarder, maar een stuk minder krachtig dan de JCW en andere remmen, set-up etc.
Wat zou jullie keus hierin zijn? Elk advies is welkom.
Dilemma N14 JCW 2011 of N18 Mini Cooper S 2011
- Erikk
- Leerling Mini lid
- Locatie: Alkmaar
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Re: Dilemma N14 JCW 2011 of N18 Mini Cooper S 2011
Ik zou voor N18 gaan, daar zijn de tuningmogelijkheden beter voor volgensmij.
Daarnaast heb je dan de nieuw navi en die is sowieso hondermiljoenmiljard keer beter! En het interieur is zwart, wat ook mooier is.
Daarnaast heb je dan de nieuw navi en die is sowieso hondermiljoenmiljard keer beter! En het interieur is zwart, wat ook mooier is.
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
- BMX
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Locatie: Rosmalen
Bericht
Best vaag dat die alles niet oud hadden.. andere fabriek? Voorraad auto's?
Re: Dilemma N14 JCW 2011 of N18 Mini Cooper S 2011
Vaak die eerste serie niet wat ik zie. Dan pas echt eind 2011 dat die ook zwart interieur krijgen.speedy schreef:heeft die jcw geen nieuwe navi dan?
Best vaag dat die alles niet oud hadden.. andere fabriek? Voorraad auto's?
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer
) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer

MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
- Erikk
- Leerling Mini lid
- Locatie: Alkmaar
Bericht
Re: Dilemma N14 JCW 2011 of N18 Mini Cooper S 2011
De navi welke in de JCW zat was deze. Werkte op zich aardig prima, maar of dit de nieuwe variant is ben ik niet zeker van.speedy schreef:heeft die jcw geen nieuwe navi dan?

- Erikk
- Leerling Mini lid
- Locatie: Alkmaar
Bericht
Re: Dilemma N14 JCW 2011 of N18 Mini Cooper S 2011
Goed verwoord ;-) Dat is dus exact het probleem. Mijn hart zegt meer POWER en JCW, maar verstand zegt neem de Cooper S en dan kan je nog ruim aantal jaren vooruit zonder problemen.Niekcarfreak schreef:Mijn hart kiest voor de JCW, mijn verstand de Cooper S of zoeken naar een JCW met N18 blok.
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Dilemma N14 JCW 2011 of N18 Mini Cooper S 2011
ach je moet ook een beetje geluk hebben hoor 
ik heb nu mijn tweede n14 en afgezien dat de eerste stuk is gelopen door de tuning heb ik nooit echt problemen ermee gehad.
Ik heb ook voor een jcw gekozen en of er nou een n14 of n18 inzit maakt mij weinig uit.
Denk dat veel probleempjes er ook wel uitgehaald zijn de laatste jaren van de n14 tov de eerste in 2006/2007

ik heb nu mijn tweede n14 en afgezien dat de eerste stuk is gelopen door de tuning heb ik nooit echt problemen ermee gehad.
Ik heb ook voor een jcw gekozen en of er nou een n14 of n18 inzit maakt mij weinig uit.
Denk dat veel probleempjes er ook wel uitgehaald zijn de laatste jaren van de n14 tov de eerste in 2006/2007
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Dilemma N14 JCW 2011 of N18 Mini Cooper S 2011
Maar zonder foto's of link vind ik het lastig zeggen welke mijn voorkeur krijgt maar ik vind JCW wel wat exclusiefs hebben.
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Dilemma N14 JCW 2011 of N18 Mini Cooper S 2011
de navi is wel de nieuwe versie trouwens 
dan is de middenconsole ook zwart geweest zoals dit


dan is de middenconsole ook zwart geweest zoals dit

- Erikk
- Leerling Mini lid
- Locatie: Alkmaar
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Dilemma N14 JCW 2011 of N18 Mini Cooper S 2011
Mijn voorkeur zou zeker de JCW zijn als de uitrusting hetzelfde zou zijn maar tussen deze twee zeker de cooper s omdat ik nogal waarde hecht aan vol leder en xenon en schuifdak op een hatch 

- Erikk
- Leerling Mini lid
- Locatie: Alkmaar
Bericht
Xenon en schuifdak zijn inderdaad prettig (Dit aangezien ik in de Mazda helemaal buiten zit). Leder interieur hecht ik niet zoveel waarde aan.
Re: Dilemma N14 JCW 2011 of N18 Mini Cooper S 2011
Oké thanks. Dan maak ik van het weekend nog even een rondje langs de dealers :-)speedy schreef:Mijn voorkeur zou zeker de JCW zijn als de uitrusting hetzelfde zou zijn maar tussen deze twee zeker de cooper s omdat ik nogal waarde hecht aan vol leder en xenon en schuifdak op een hatch
Xenon en schuifdak zijn inderdaad prettig (Dit aangezien ik in de Mazda helemaal buiten zit). Leder interieur hecht ik niet zoveel waarde aan.
- speedy
- NMC Legend
- Locatie: Deventer
Bericht
Re: Dilemma N14 JCW 2011 of N18 Mini Cooper S 2011
xenon is achteraf makkelijk te plaatsen en zal rond de 900 kosten.
De jcw heeft de prijs ook wel mee dus je kunt niet alles verwachten want ik vind het zeker niet duur voor dit BJ en km stand.
Maar heb je ook ff in duitsland gekeken?
De jcw heeft de prijs ook wel mee dus je kunt niet alles verwachten want ik vind het zeker niet duur voor dit BJ en km stand.
Maar heb je ook ff in duitsland gekeken?
Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”
Onze sponsors