Standaard vs uitgebreide boordcomputer

De 2e generatie vanaf 2006
musica
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Standaard vs uitgebreide boordcomputer

23 sep 2014, 09:52

Hallo allemaal,

gisteren heb ik een mini clubman (R55, jan 2010) gekocht.
Er stond bij de specificaties dat er een boordcomputer in zat. Ik dacht dus dat de gemiddelde snelheid, verbruiksindicatie en nog te rijden km's (tankinhoud) af te lezen zouden zijn.
Nu blijkt dat alleen de snelheid en buitentemperatuur af te lezen is. :(

Ik heb even de mini dealer gebeld en die informeerde mij dat er een verschil zou zijn tussen een standaard en uitgebreide boordcomputer. Upgraden naar een uitgebreide boordcomputer zou wel mogelijk zijn, maar zeer kostbaar.

Weet iemand hier meer van en is upgraden inderdaad zo kostbaar?

Alvast bedankt!
Andor
Be Mini
Be Mini

Re: standaard vs uitgebreide boordcomputer

23 sep 2014, 16:06

Is een scangauge of een andere obd scanner misschien een betere en goedkopere optie voor je? Ook zeeeeeeeer gemakkelijk aan te sluiten
Afbeelding
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

Re: standaard vs uitgebreide boordcomputer

23 sep 2014, 17:25

't is maar hoe je het benoemt natuurlijk. In plaats van standaard en uitgebreid vermeldde de optielijst toen ik mijn R56 bestelde alleen de optie 'boordcomputer'. Zoals je zelf merkt heb je er dus geen.

Ik denk luidop, is het niet mogelijk via deze thread eea te activeren? viewtopic.php?f=54&t=24449
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

Re: Standaard vs uitgebreide boordcomputer

23 sep 2014, 18:41

Je hebt 'Boordcomputer' en 'Boordcomputer met verbuiksmeting' (optie 550 uit de bestellijst; consumentenprijs ong. 200 eur).

Uitgebreide boordcomputer is te activeren/retrofit-ten, zeker als je toch al het BC-knopje op de richtingaanwijzerhendel hebt zitten. Je hoeft dan geen andere hendel te installeren, en is het alleen een softwarematige aanpassing.
Ik heb het op andere MINI's al vaker geactiveerd.... :mrgreen:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 sep 2014, 20:04

Idd, gewoon even afspreken met Robert en het is zo gefixt. Robert = koning :icon_top:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
musica
Nieuw Lid
Nieuw Lid

24 sep 2014, 08:04

Dank voor jullie snelle reacties! :icon_top:

Ik zal eerst eens nog kijken of ik iets met de mini dealer kan regelen en zo niet, dan neem ik graag even contact met je op Robert!
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

24 sep 2014, 15:23

Het zelfde geldt voor mij.
Zou heel graag mijn knipperlicht van 1 keer blinken naar 3 keer blinken zetten voor het verwisselen van bijvoorbeeld rijbaan.

Volgens de manual zou het in te stellen moeten zijn, maar ik kan daar alleen de ruitenwisser instellen Afbeelding
Greetz Baseman

You buy a MINI, you get a life style

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 sep 2014, 16:13

Dan moet je even verder door het menuutje scrollen, want daar kan je namelijk ook je knipperlichtknipperfrequentie :mrgreen: instellen. Je zit dus goed, beetje verder zoeken in datzelfde menuutje. Succes!

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

25 sep 2014, 11:47

Op joeptoep staan wel wat filmpjes met het doorlopen van de boordcomputer, en die komen idd in hun BC menu de knipperlicht functie tegen, ik in mijn BC echter niet ... wtf am i doing wrong :cry:
Of kunnen ze nog ergens in een verborgen gedeelte zitten?
Greetz Baseman

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 sep 2014, 11:58

Hmmmz, da's idd raarrr. Volgens mij zou je dat gewoon moeten kunnen instellen. Mss een keertje kijken op een meeting...

Afbeelding
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

25 sep 2014, 18:25

Goed plan :icon_top:
Greetz Baseman

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

25 sep 2014, 23:58

Als je rijd, zijn niet alle functies van de BC zichtbaar/in te stellen
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

26 sep 2014, 11:06

Marcel Always Open schreef:Als je rijd, zijn niet alle functies van de BC zichtbaar/in te stellen

I know Marcel en daarbij, dit soort dingen doe ik dan ook maar als de auto stil staat, das voor mij, maar ook zeker voor het overige verkeer een stuk veiliger :mrgreen:
Greetz Baseman

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator

26 sep 2014, 15:30

Zeker doen als je stilstaat.... :mrgreen:
Maar dan wel met de MINI op contact, en de motor uit? Want anders mis je ook een aantal instellingen. De sleutel in de gleuf, en op 1x de startknop drukken zonder dat je de koppeling intrapt.
(Tsja, het blijft toch een beetje engelse of onlogische techniek. :) )
Baseman
Wingman
Contacteer:
Nederland

26 sep 2014, 19:55

Robert schreef:Zeker doen als je stilstaat.... :mrgreen:
Maar dan wel met de MINI op contact, en de motor uit? Want anders mis je ook een aantal instellingen. De sleutel in de gleuf, en op 1x de startknop drukken zonder dat je de koppeling intrapt.
(Tsja, het blijft toch een beetje engelse of onlogische techniek. :) )

Tnx Robert, het stukje van 1 x op startknop drukken had ik nog niet eerder gehoord en staat ook niet in het boekje, dat ga ik morgen eerst proberen.
I' ll keep you posted :icon_top:
Greetz Baseman

Klik hier voor mijn SYR

Afbeelding

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”